Nakon što je izdavačka kuća Menart predstavila na svojim službenim stranicama novi album reperskog dvojca Tram 11 riječima “album Jedan i jedan odiše tematikom i metaforama današnjice i vodi nas u svijet rapa ovog zagrebačkog dvojca koji su jedni od utemeljitelja hrvatske rap scene”, ubrzo je promijenila priču.
Menart je reagirao nakon što su ovih dana ljevičarski mediji i njihovi novinari analizirali stihove dvojca Tram 11. Ljevičarski mediji zaključili su da stihovi nisu na njihovoj lijevoj ideološkoj liniji. Iako je do sada sve i svašta nazivano ‘umjetničkim slobodama’, sada su one naglo nestale. Kako se dogodio propust priznatoj izdavačkoj kući da nije uočila “retoriku mržnje”, kako navode ljevičarski mediji, u pjesmama željno iščekivanog albuma?
Menart poručuje kako je “objava spomenutog albuma uvrijedila dio publike”, ali ne spominju kako je rap u svom izričaju uvijek prostački, ali u rapu Tram 11 različito je jedino to što se psovke odnose na ljevicu.
“Diskografska kuća Menart raskida ugovor s grupom Tram 11. Nedavno objavljeni album ‘Jedan i jedan’ odlučili smo povući i iz fizičke prodaje te sa svih digitalnih streaming servisa. Svjesni smo i žao nam je što je objava spomenutog albuma uvrijedila dio publike. To nam nikako nije bila namjera i radimo sve kako bismo ispravili ovaj nenamjeran propust. Menart nikada nije podupirao nikakav oblik mržnje, već slobodu govora i različitosti.
Album ‘Jedan i jedan’ objavili smo prvenstveno zbog uspješne dvadesetogodišnje suradnje s Tram 11 te golemog interesa publike koji se pokazao najavom izlaska albuma ‘Jedan i jedan’. Menart posluje 25 godina i ponosni smo što je u našem katalogu široka lepeza glazbenika koji djeluju u svim glazbenim žanrovima”, stoji u priopćenju.
Stranice na Menartu izbrisane
„Album je podijeljen u četiri odlomka zanimljivim skitovima naše operaterke Tram 11 hotlinea. Pričamo o društvenim nesuglasicama, razgolićujemo političku scenu i sve njene aktere i poltrone, upozoravamo na mnoge bolesti društva i pojedinaca, razotkrivamo lažne vođe, lažne mesije i jednoumlje medijske pa i kulturne scene, pričamo o kvartovskim preživljavanjima, raperskoj bahatosti i očuvanju HipHop kulture, ljubavnim nedoumicama, izazovima društvenih mreža, a i o nesvijetloj budućnosti u kojoj smo zapleli. Uglavnom, radimo sve što smo radili na našim albumima do sada, negativno pretvaramo u pozitivno. Ovo je još jedan dokument vremena iz kuhinje Tram 11.“ – o albumu je jasno rekao Woo kako je prvotno pisalo na stranicama Menarta.
14 novih pjesama na ovom albumu nudi raznolike teme; od ozbiljnih političko društvenih do ljubavnih.
Ovaj sadržaj više nije moguće pronaći na službenim mrežnim stranicama izdavačke kuće:
Nema više ni opisa sastava gdje je pisalo: Tram 11 su 1996. osnovali Nenad Šimun (Target) i Srđan Ćuk (General Woo). Bili su jedni od prvih hip hop i rap glazbenika u Hrvatskoj. Sastav je nazvan prema zagrebačkom tramvaju broj 11. Snimili su tri studijska albuma:
-Čovječe ne ljuti se
-Vrućina gradskog asfalta
-Tajna crne kutije
Sastav se raspao 2003., te su nakon toga General Woo i Target objavili nekoliko solo albuma.
Tko su bili producenti albuma Jedan i jedan?
Producenti albuma Jedan i jedan – bili su su Hrvoje Marjanović (Sett), Matko Šašek (Koolade), Kickass i Branko Brkić (Brka).
Dakle, čak četiri producenta radila su na ovom albumu i nadgledala njegovo stvaranje prije nego što je finaliziran i pušten u prodaju.
Vjerojatno nije moguće da odgovorne osobe izdavačke kuća uz četiri producenta koji su potpisani uz album – pjesme albuma za kojeg i sami navode “da su ga fanovi željno iščekivali te da je cijela prva edicija rasprodana već u pretprodaji” – nisu poslušale, a posebno jer se zna da je rap u svom izričaju uvijek prostački – jedino se u ovom slučaju – psovke odnose na ljevicu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa