Zaplovila Žitna lađa, nova turistička atrakcija na Kupi

Foto: Thinkstock

Prvom plovidbom Žitne lađe “Aurora Colapis”, koja je u sklopu turističkog projekta Žitni put Općine Pokupsko izgrađena na poticaj udruge “Zvono za Kupu” iz Zamršja, Hrvatska je dobila novu, jedinstvenu turističku atrakciju na Kupi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osam godina, koliko je prošlo od ideje do realizacije, prvom plovidbom Kupom u Sisku, novi je turistički proizvod predstavljen javnosti.

Predsjednica udruge “Zvono uz Kupu” Jasmina Cvetković rekla je da su projekt poduprle četiri županije, te više gradova i općina.

Kada se za to stvore optimalni uvjeti, predviđeno je da turistička lađa prometuje Kupom između Siska i Karlovca, upravo kako su krajem 18. i u 19. stoljeću prometovale lađe sa žitom iz Banata, dužicama za izgradnju bačava, suhim šljivama iz Bosne i drugom robom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Načelnik općine Pokupsko Božidar Škrinjarić naglasio je da je nužno urediti plovni put Kupe, izgraditi kopitnicu tj. stazu kojom su ljudi ili konji vukli lađe uzvodno, urediti pristaništa i drugo. Zamjenik župana Karlovačke županije Ivan Banjavčić rekao je da se u promjeni vodnog režima Kupe očekuje i pomoć Hrvatskih voda.

Projekt Žitne lađe, prema mišljenju sisačko-moslavačkog župana Ive Žinića, predstavlja početak novog života na rijeci Kupi.

“Prva plovidba Žitne lađe predstavlja i put u bolju budućnost Pokuplja”, dodao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zajedničku molitvu uoči prve plovidbe predvodio je sisački biskup msgr. Vlado Košić, koji je i blagoslovio lađu.

Drvenu lađu je, prema projektu sisačkog kapetana riječne plovidbe Nikole Brnardića, izgradila tvrtka “Metal Zec”, a stolarske je radove izveo Ivan Zec. Plovilo po uzoru na stare riječne žitne lađe građeno je u zagrebačkom “Jedinstvu”, a dijelom i u sisačkom “Brodocentru”.

Gradnja lađe od vinkovačke hrastovine trajala je devet mjeseci, a ugrađeno je 27 kubika drveta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Aurora Colapis” je duga 25, a široka 4 metra. Pokreću je dva brodska motora, a na palubi je 50 sjedećih mjesta za putnike.

Vrijednost projekta je 2,2 milijuna kuna, a dijelom je financiran iz fondova EU.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.