Poznati uzroci pogibije Kobea Bryanta: ”Pilot potpuno izgubio kontrolu te se nalazio u poniranju”

Foto: Snimka zaslona

Još uvijek nisu poznate sve okolnosti pod kojima je došlo do tragedije u kojoj je poginuo jedan od najboljih američkih košarkaša svih vremena, zajedno sa svim putnicima u helikopteru, Kobe Bryant. No, polako se klupko odmotava, stručnjaci su se složili u nekoliko bitnih stvari.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

”Posljednje informacije potvrđuju teoriju da se pilot Ara Zobayan izgubio u gustoj magli zbog koje su bili prizemljeni čak i policijski helikopteri.

Zobayan je bio prvi pilot vlasnika luksuznog helikoptera Sikorsky S-76B, instruktor letenja i čovjek s više od osam tisuća sati iskustva u zraku. 

‘Brzina letjelice otkriva da je pilot potpuno izgubio kontrolu i da se nalazio u poniranju. Naime, jednom kada dođe do dezorijentacije, osjetila vam počnu govoriti potpuno pogrešne stvari. Više ne znate što je gore, a što dolje’, pojasnio je instruktor letenja u helikopterima Randy Waldman na temelju dobivenih podataka s radara”, prenosi Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S Waldmanom se složilo i nekoliko drugih stručnjaka, koji su uvjereni kako je Zobayana uhvatila panika zbog okolnosti koje mu nisu išle na ruku. Naravno, mnogi, s obzirom na maglu i nepovoljne vremenske uvjete, postavljaju pitanje je li uopće helikopter trebao biti u zraku.

”U svojoj posljednjoj korespondenciji s kontrolom leta Zobayan je kazao da se penje kako bi izbjegao sloj oblaka. Kada su ga iz kontrole leta ponovo upitali što planira, odgovora više nije bilo. Podaci s radara ukazuju na to da se popeo na 701 metar i da je zatim uslijedilo silazno skretanje ulijevo. Neslužbeni podaci kažu da se koji trenutak uoči udara nalazio na samo 305 metara pri brzini od 296 kilometara na sat”, prenosi dalje Večernjak.

”Mogao se okrenuti i vratiti u područje bolje vidljivosti. Nažalost, kada je let ono od čega živite, mnogi osjete pritisak od strane klijenta i preuzimaju rizik koji ne bi trebali”,  dodao je Waldman.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema najnovijim informacijama pilotu Zobayanu rečeno je da zbog nepovoljnih vremenskih okolnosti leti ispod 762 metara te da slijedi cestu. Pilot nije djelovao zabrinuto, no, ipak je u jednom trenutku od kontrole leta zatražio pomoć, koja mu ipak nije mogla biti pružena s obzirom da je letio prenisko da bi ga radar navodio.

”Samo četiri minute kasnije je kazao da se uspinje zbog sloja oblaka, a to je ujedno bila i njegova posljednja poruka.

‘Nažalost, ta situacija s naglim uspinjanjem i poniranjem nam govori da je pilot bio dezorijentiran’,  složio se s teorijom i Jerry Kidrick, umirovljeni vojni pukovnik koji je letio u Iraku i dodao: ‘Dezorijentirani piloti koji su izgubili vizualni kontakt odmah se moraju početi oslanjati na uređaje i tako upravljati helikopterom bez obzira na to što ih tijelo vara i govori im nešto drugo’, naglasio je Kidrick.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Državni odbor za cestovnu sigurnost Sjedinjenih Američkih Država u međuvremenu je pozvao sve građane da šalju fotografije vremenskih uvjeta u tim trenucima u kraju ako takvo što posjeduju.”

Podsjetimo, u tragičnom padu helikoptera, koji se dogodio u nedjelju oko 10 sati ujutro iznad brdovitoga terena u Calabasasu u Kaliforniji, oko 65 km sjeverozapadno od Los Angelesa, uz Kobea Bryanta poginula je i njegova 13-godišnja kći Gianna te još sedmero ljudi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.