Njemačka policija pretresla kuću i stan kopilota, Lubitz patio od depresije?

Policija je u stanu i kući Andreasa Lubitza zaplijenila nekoliko kutija stvari te računalo, javlja Dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Pronašli smo nešto što će biti podvrgnuto testiranju. Ne možemo reći o čemu je riječ trenutno, ali bi to mogao biti značajan trag prema onome što se dogodilo”, rekao je Markus Nisczery, glasnogovornik policije, a prenosi BBC.

Lubitz patio od depresije?

Policija je izvjestila da nije riječ poruci samoubojstva, no u njemačkim medijima su se isto tako pojavila izvješća da je Lubitz patio i od depresije. Pojavili su se napisi kako je Lubitz možda patio od ‘osobne krize’, odnosno nedavnog prekida veze.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njemačka policija našla je u stanu kopilota Andreasa Lubitza tragove koji potvrđuju da je bolovao od neke “psihološke bolesti”, objavilo je dnevnik Der Spiegel.

Kopilot Airbusa A320 Germanwingsa Andreas Lubitz patio je od teške depresije prije šest godina i otada je odlazio na redovite kontrole, otkriva u petak njemački dnevnik Bild koji je imao pristup službenim dokumentima.

Kopilot je prošao kroz “tešku epizodu depresije” 2009. te je podvrgnut psihijatrijskom liječenju, tvrdi dnevnik koji je uspio pregledati dokumente njemačke uprave za nadzor zračnog prometa (LBA).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Otad je mladić bio pod “posebnom i redovitom medicinskom” kontrolom, nastavlja dnevnik koji tvrdi da je te informacije LBA-u prenijela Lufthansa, vlasnica Germanwingsa.

Predsjednik uprave Lufthanse Carsten Pohr rekao je u četvrtak da je Lubitz prekinuo letačku obuku 2009. godine, ali je odbio reći zašto, prenosi dpa.

Promjene pravila o broju osoba u kabini – imaju li smisla?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjećamo, kako podaci iz transpondera srušenog zrakoplova Germanwingsa pokazuju da je vjerojatno Lubitz ručno namjestio autopilot na visinu nižu od 30 metara, to će vjerojatno dovesti do uvođenja novog pravila o dvije osobe u kokpitu u brojnim zrakoplovnim kompanijama.

Piloti i psiholozi upozoravaju da nema načina da se potpuno osigura da pilot ili kopilot neće počiniti suicid upravljajući zrakoplovom.

Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo (ICAO), tijelo UN-a koje propisuje globalne standarde u avijaciji, preporučuje da netko s depresijom ne bi smio pilotirati zrakoplovom.

Neke zrakoplovne tvrtke imaju vrlo rigorozne medicinske preglede koje uključuju i česta psihološka testiranja. Osoblje ima i pravo na povjerljivu psihološku pomoć.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To nije uvijek dovoljno, tvrde piloti i analitičari.

“Ljudi su u strahu da će izgubiti posao ako sami prijave psihološki problem”, kaže profesorica psihijatrije na njujorškom Cornellu Gail Saltz.

Iskusni kapetan iz jedne azijske kompanije dodaje: Pitaju vas za mentalno zdravlje, za događaje koje vas mogu psihološki poremetiti. Ali tko bi dobrovoljno priznao nešto što ga može suspendirati s posla? Ja ne bih”, rekao je Reutersu.

Pilote se ohrabruje da prijave ako kod kolega tijekom obuke ili letenja primijete nešto sumnjivo. Ali to je osjetljivo pitanje. “Želite li vi raditi u uredu u kojem vas kolege špijuniraju? Zato se to rijetko prijavljuje”, dodaje taj kapetan. “Svi imaju probleme i neki se s njima nose bolje od drugih. Neće svatko riješavati svoj problem tako da avion zabije u planinu. To su ekstremne reakcije i ne možete ih predvidjeti”.

David Powell, specijalist za “medicinu letenja” s Novog Zelanda, rekao da je u samo 10 slučajeva zrakoplovnih nesreća u svijetu u posljednjih 20 godina razlog bio neki zdravstveni problem. “Možete li sa sigurnošću zajamčiti da pilot nikada neće iznenada, namjerno srušiti zrakoplov? Pilote se često podvrgava detaljnim pregledima, ali nemoguće je potpuno predvidjeti ponašanje ljudskog bića”, naglašava.

Klinički psiholog Tony Catanese sa sveučilišta u Melbourneu podržava ideju nekih kompanije o tome da uvijek dvije osobe moraju biti u kokpitu. “Najučinkovitija tehnika prevencije suicida glasi – nikad ne ostavljajte osobu samu”, naglasio je.

Nastavljena potraga

U petak, četvrti dan u nizu, nastavljena je potraga blizu sela Seynes-les-Alpes, desetak kilometara udaljena od zone pada A320.

Istražitelji prvenstveno nastoje naći drugu crnu kutiju i identificirati što je brže moguće tijela evakuirana s planine.

Na lice mjesta uputit će se četiri helikoptera, umjesto dosadašnjih pet, s 37 spasilaca i 11 forenzičara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.