Poznata britanska marka automobila Jaguar u utorak je na društvenoj mreži X objavila novi video preko kojega su, kako tvrde, htjeli privući ‘mlađu progresivnu publiku’. Video koji bi se mogao opisati kao neuspjeli pokušaj (woke) reklame, naišao je na niz kritika i preko 125.000 komentara. Naime, glavni problem leži u činjenici da se u reklami za automobil Jaguar ne pojavljuje nijedan automobil. Reklama izgleda vrlo zbunjujuće, jer nije jasno što se s njom želi točno poručiti. Komentarima na X-u se pridružio i Elon Musk koji je upitao ovu britansku tvrtku: ”Što mi pokušavate prodati? Je li ovo automobilska kompanija Jaguar?”.
>Zbog reklame s trans osobom poznata američka marka piva Bud Light i dalje na gubitku
Woke reklama za automobile bez automobila
U reklami je prikazana raznolika skupina modela (homoseksualci, transvestiti…) odjevena u jarke boje. Izmjenjuju se poruke: ”Ne kopiraj ništa!”, ”Živi živopisno!” i ”Izbriši običnost!”. U videu je predstavljen i novi logotip marke Jaguar koji je također naišao na niz kritika.
Copy nothing. #Jaguar pic.twitter.com/BfVhc3l09B
Tekst se nastavlja ispod oglasa— Jaguar (@Jaguar) November 19, 2024
Glavni direktor Jaguara, Rawdon Glover kazao je kako je cilj reklame biti drugačiji od ostalih. Tvrdi da im je i bio cilj ne pokazati se kao automobilska marka, što im je, evidentno i uspjelo. Naime, struci nimalo nije jasan ovaj, marketinški potpuno promašen, potez. Gloveru je cilj doći do publike koja je mlada i progresivna, no postavlja se pitanje može li si ta publika uopće priuštiti Jaguar.
Neki od komentara svakako su oni: ”Go woke, go broke!” prema poučku i drugih kompanija koje su zbog wokizma naprosto propale. Odbacujući svaku konstruktivnu kritiku, direktor Jaguara komentare je ocijenio ”gnusnom mržnjom i ”netolerancijom”.
>Toyota prekida s LGBT i DEI programima; korisnici oduševljeni
”Go woke, go broke!”
Izvršni direktor Tesle i X-a, Elon Musk, primijetio je izostanak automobila u oglasu Jaguara u objavi na X-u, te priupitao navedenu tvrtku: “Prodajete li vi automobile?” Muskova je objava dobila više od 164.000 lajkova, daleko više od 9.000 lajkova koje je prikupio Jaguarov oglas.
>Musk: Izgubio sam sina zbog woke virusa
Reklama za Jaguar pregledana je 163 milijuna puta na X-u. Ima oko 125.000 komentara, a neki od njih su: ”Go woke, go broke!” ili ”Mora da je ovo šala”. Drugi korisnik X-a je pak pozvao potrošače da bojkotiraju tvrtku.
Dear Jaguar boss,
People don’t hate your ad because it has ‘diversity’.
They hate it because it’s garbage.
Signed,
The World pic.twitter.com/R3NjK0Y7F2Tekst se nastavlja ispod oglasa— Farzad (@farzyness) November 23, 2024
Nigel Farage, britanski zastupnik i vođa desne stranke Reform UK, objavio je video na X-u u kojem tvrdi da će Jaguar “propasti”. Usporedio je oglas s “još jednim Bud Light trenutkom”, aludirajući na prošlogodišnji bojkot tog brenda piva nakon kratke marketinške suradnje s ”transrodnim” influenseriom Dylanom Mulvaneyem.
>Jonathon Van Maren: Bojkot Bud Lighta jedan je od najuspješnijih u novijoj povijesti
Britanska TV voditeljica Bev Turner iz konzervativnog kanala GB News rekla je kako oglas izgleda kao da je Jaguar zamolio umjetnu inteligenciju da stvori “najwoke, najpretenciozniji, rodno dvosmisleni primjer samodopadne umjetnosti na razini srednjoškolskog eseja”. Neki su korisnici društvenih mreža dijelili stariji video u kojem direktor branda Jaguar govori o predanosti “poticanja raznolike, uključive i ujedinjujuće kulture”. Dakako, s ciljem kritike woke kulture.
Tekst se nastavlja ispod oglasa