Nastavlja se priča iz hrvatskog školstva koja je dugo vremena u fokusu javnosti. Učenik problematičnog ponašanja, čiju priču prati čitava hrvatska javnost, ispleo je gordijski čvor. Još nije jasno tko će ga i kako rasplesti. Skupina djece iz škole ne dolazi na nastavu.
Ovo je treća škola koju navedeni dječak pohađa. No, osim mučne priče, nastavlja se i prosvjed roditelja djece koja pohađaju isti razred. Riječ je, podsjetimo, o četvrtom razredu jedne zagrebačke osnovne škole.
Roditelji ostale djece čekaju rješenje situacije. Tim smo povodom razgovarali s ocem jednog djeteta. Radi zaštite maloljetnika, identitet nećemo otkrivati.
Dogovorena rješenja nisu ispoštovana
O razlozima zbog kojih je dijete ispisano iz prethodnih škola roditelji su doznali, kaže ovaj otac za Narod.hr, iz medija. Dodaje da su ponešto saznali i iz razgovora s roditeljima djece iz škola koje je dječak ranije pohađao.
O obećanjima i ‘garancijama’ izrečenima na sastanku kod pravobraniteljice za djecu, nije htio govoriti. No, kazao je da su donesena neka rješenja koja se nisu ispoštovala.
“Mi smo dogovorili da će taj dogovor ostati u krugu osoba koje su bile na sastanku i radi interesa maloljetnog djeteta se neće iznositi van”, rekao je naš sugovornik.
Postoji strah za ugrozu druge djece
Govoreći o samom nastavnom procesu, ovaj je otac kazao da strah za ugrozu njihove djece postoji.
“Određeni strah postoji, a i pitanje je koliko se kvalitetno može održavati nastava uz dijete koje jednostavno ne doživljava tu nastavu. To nisu uvjeti da se odvija normalna nastava“, kaže ovaj otac. Dodaje da dječak problematičnog ponašanja uopće na nastavu nije usredotočen, a asistenti mu služe “kao zatvorski čuvari”.
“Vi ne možete dijete držati kao zatvorenika. Oni čuvaju to dijete od dodira s drugom djecom, ali ni to nije rješenje. Ne možete se okružiti s petero ljudi. Ovoga tjedna su s djetetom bila dva asistenta – jedan je socijalni pedagog, a druga osoba je asistentica. Ali, obrazac ponašanja se ne može promijeniti u tjedan dana. Nitko nema čarobni štapić”, kaže ovaj roditelj.
“Kakvo je to školovanje ako se izolirate sa čuvarima? I to dijete mora imati traume od toga. Druga djeca okolo skaču po hodniku i normalno se kreću, a on mora hodati uz dva stražara”, kaže naš sugovornik.
>Slučaj učenika problematičnog ponašanja: Ministarstvo zatražilo preispitivanje starog rješenja
Roditelji dječaka odbijaju opservaciju
Upitali smo ovog oca kakav je odnos grupe roditelja djece koja ne idu na nastavu i roditelja dječaka problematičnog ponašanja i ima li interakcije.
“Mi smo bili na dva-tri sastanka zajedno u razredu, kad je to krenulo. Ti roditelji jednostavno ne prihvaćaju da je nešto s njihovim djetetom. Da njihovo dijete ima problem. Možda je i to normalno, da svaki roditelj brani svoje dijete, ali postoje neke granice. Do kada ćeš ti zaklapati oči i braniti svoje dijete? Neke stvari su vidljive. I tu bi se trebalo reagirati”, ističe naš sugovornik.
U pitanju je, kaže situacija u kojoj roditelji dječaka odbijaju bilo kakvu opservaciju.
“Vi to kao roditelj možete odbiti, to je vaše pravo. I oni to mogu odbijati sve dok, recimo, socijalne službe ne povuku neke sudske mjere. Dok ne dođe do te situacije, vi možete jednostavno izigravati sustav“, ukazuje naš sugovornik.
O ostavci ravnatelja
Ravnatelj ove zagrebačke škole podnio je neopozivu ostavku na to mjesto. Ovaj otac komentirao je taj njegov potez, ali i prethodno postupanje. Ističe da je, sada već bivši ravnatelj, bio prisutan na sastancima u školi.
“Prva osoba u školi koja rješava probleme je ravnatelj. Njemu se prvome obraćate kad imate problem. Tako je u svakoj školi, pa i našoj. Ali kad vi obavljate nekakvu funkciju, a sa svih strana vas pritišću raznorazni subjekti da morate napraviti ovo ili ono, onda dođete u neke kontradiktorne situacije.
Vjerujem da je jednostavno podlegao pritisku i nije više mogao izdržati. Vaše zdravlje vam je važnije nego pritisci sa strana. Netko nije odradio svoj posao i sad se pritišće ravnatelj da to obavi, a to se puno prije trebalo obaviti. Mislim da je tu ravnatelj kolateralna žrtva.
Za ovaj slučaj se zna godinu dana, a tek sada, kad smo mi ustali da vidimo o čemu se radi, tu su počele priče ‘nešto će se napraviti’. Za ovaj slučaj se zna od kraja 2023. Godinu dana nitko nije napravio ništa. Možda i je, ali ne na adekvatan način. Ili možda je, ali su zataškavali. Ne znamo. Ali gledamo rezultate, a rezultata nije bilo“, naglašava naš sugovornik.
Rješenje selidbe u drugu školu nije rješenje
“Rezultat nije bio preseliti dijete u drugu školu. To je izbjegavanje problema. Meni je bilo indikativno kad su nam rekli “Dobro, sad je u drugoj školi, idemo od nule”. Ne možete vi ići od nule ako znate za taj problem sedam, osam ili devet mjeseci. Gubite vjerodostojnost”, kaže ovaj otac.
Ovaj zabrinuti otac potvrdio je da se prosvjedi grupe roditelja nastavljaju. Potvrđuje da je prosvjed nastavak roditeljskih zahtjeva nadležnom Ministarstvu.
“Mi želimo našoj djeci omogućiti normalno obrazovanje na koje imaju pravo. To znači bez ometanja nastave i u normalnom okruženju. To očito nije moguće izvesti na ovaj način na koji su oni zamislili. Isto tako, to dijete očito ima nekakvih problema i njemu treba pomoći na neki način koji treba odrediti stručna služba”, kaže.
Dječaku potrebna stručna pomoć
Dodaje da je dječaku s problematičnim ponašanjem potrebna pomoć kako bi se školovao na adekvatan i njemu primjeren način.
“Nitko ne radi u tom smjeru. Oni uporno, kao papige, ponavljaju što su omogućili: jednog asistenta, dva asistenta. Jednog pedagoga, dva pedagoga. Ja govorim iz perspektive roditelja. Žao mi je tog djeteta. Taj dječak je već obilježen”, kaže sugovornik dodajući da dječaku treba stručna pomoć.
Problem oko izostanaka
Dok se problem ne riješi, roditelji najavljuju daljnje prosvjede, a djeca ostaju kod kuće. Ovaj otac kaže da vjeruje da oko izostanaka djece nitko neće praviti probleme.
“Mi kao roditelji imamo pravo na tri dana opravdavanja izostanka. Ne očekujem da će Ministarstvo poduzeti neke kazne protiv nas. Jer, ako poduzme, to će biti vrlo licemjerno. Ako oni smatraju da mi nismo odgovorni roditelji, neka onda krenu sa socijalnim službama. A socijalne službe su trebale prije godinu dana krenuti prema roditeljima tog djeteta, pa bi onda bila situacija takva da bi sad svi bili u školi”, zaključuje ovaj otac i poručuje:
“Ne bojimo se nikakvih sankcija. I da ih ispišemo na godinu dana, i to je bolje nego ovo – da imaju psihičke probleme kao i djeca iz prethodnih škola”.
Tekst se nastavlja ispod oglasa