Dr. Markić: Zapanjeni smo napadima nekih javnih osoba na pravo roditelja na izbor

Foto: narod.hr

Proteklih je dana mnogo buke u javnosti izazvala međunarodna konferencija ‘Obitelj i škola: ključ odgoja za vrijednosti’ u organizaciji udruge ‘U ime obitelji’. Brojni mediji tako su tvrdili da Željka Markić i bivši ministar Šustar ‘kreću u borbu za jednospolne škole’ i ‘traže jednospolni sustav obrazovanja’. Ali škole za dječake i djveojčie nisu protuzakonite, dapače, one već u Hrvatskoj i postoje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako su napisi u medijima bili poprilično jednostrani, portal srednja.hr odlučio je kontakritari dr. Željku Markić i školski, u skladu s novinarskom strukom, dati joj dati priliku da se izjasni po ovom pitanju. Inače, treba pohvaliti da je ovaj portal, jedini uz HRT-ovu Temu dana, kontaktirao udrugu U ime obitelji kako bi provjerili jesu li natpisi Novog lista točni.

Dr. Željka Markić objasnila što je zapravo predstavljeno na konferenciji udruge U ime obitelji: Radi se o medijskoj dezinformaciji

Što su komentirali prevareni čitatelji Novog lista o školama za dječake i djevojčice?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi list u kampanji blaćenja opet prevario čitatelje lažnim naslovom: Evo što je o najnovijem znanstvenom istraživanju izložio prof. dr. Zvonko Rumboldt

Tako je za portal srednja.hr objasnila kako uopće ne smatra da javne škole treba iz mješovitih pretvoriti u muške ili ženske, već se zapravo zalaže za pluralizam u obrazovanju. Cijeli intervju s portala srednja.hr, prenosimo u cijelosti.

Kontaktirali smo Željku Markić iz udruge ‘U ime obitelji’ koja je ovih dana u medijima prozvana da ‘kreće u borbu za jednospolne škole’ i ‘traži jednospolni sustav obrazovanja’. Markić nam je objasnila kako su na međunarodnoj konferenciji u organizaciji Udruge, naziva ‘Obitelj i škola: ključ odgoja za vrijednosti’ zapravo predstavljena dva alternativna, izborna modela obrazovanja: škole za dječake i djevojčice te homeschooling – model u kojem roditelji sami obrazuju djecu kod kuće, a ona onda polažu polu-godišnje i godišnje ispite.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Držim da je jako dobro da u Hrvatskoj imamo što veći izbor različitih obrazovnih modela koji se obično poklapaju i s različitim, provjerenim pedagoškim pristupima – Montessori, Waldorf, vjerske škole, sportske, glazbene, škole za dječake i djevojčice i, nadam se, uskoro i homeschooling za roditelje koji bilo zbog toga što žive na velikim udaljenostima od škola ili zato što žele sami provoditi više vremena sa svojom djecom i obrazovati ih – odabiru taj model obrazovanja, objašnjava Markić.

Dodaje kako je mišljenja da svaki od tih obrazovnih modela ima i prednosti i nedostatke, baš kao i javne škole u Hrvatskoj.

– Iz svakog od njih se može izvući ono što je prednost i vidjeti kako se može uklopiti u onaj obrazovni sustav u koji je uključen najveći broj hrvatske djece, a to su državne škole. I da, ne mislim da javne škole treba iz mješovitih pretvoriti u muške ili ženske, iako državne, javne škole za dječake i djevojčice imaju zemlje poput Njemačke, Australije, Norveške, Japana, SAD i mnoge druge, kazala nam je Markić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naglasak stavlja na mogućnost više različitih izbora

Markić nam objašnjava kako je na ovu temu kroz konferenciju bio stavljen naglasak na pluralnost i mogućnost više različitih izbora, te kako se zalaže za pravo roditelja da odaberu školu koju smatraju najboljom za svoje dijete. Pri tome se poziva na Povelju o temeljnim pravima EU, koja jamči pravo na izbor.

– Zapanjeni smo napadima nekih medija, poput Novog lista i nekih javnih osoba poput Hameda Bangoure ili Borisa Jokića – na pravo roditelja na izbor. Jedan novinar s Indexa je čak skoro pa tvrdio da je udruga U ime obitelji osmislila zasebne škole za dječake i djevojčice! Pa ta razina neznanja i ideološke zatupljenosti je nevjerojatna! Kako nekome tko sebe smatra intelektualcem može biti problem iznositi argumente za i protiv na bilo koju temu? Ili omalovažavati izbor nekih roditelja da odaberu neki priznati način obrazovanja koji se njima osobno ne dopada. Povelja o temeljnim pravima Europske unije upravo jamči ovo pravo roditelja na izbore – tako da me zaprepastilo pročitati kao prof. Jokić danas u Novom listu napada temelje pluralnog obrazovanja i društva – pravo na odabir, kaže nam Markić.

Škole za dječake i djevojčice, tvrdi Markić, karakterizira personalizirani odnos pa je tako prednost, između ostalog, stavljanje djeteta u središte obrazovnog procesa što smatra pozitivnim.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Osobno, suprug i ja imamo četiri sina i odlučili smo da oni pohađaju državne, mješovite škole. No, vidim puno prednosti i u školama za dječake i djevojčice i u homeschoolingu. Nalazim pozitivne aspekte i u Montessori i Waldorfskoj pedagogiji, pa tako činjenica da moj suprug i ja nismo te obrazovne modele odabrali za našu djecu ne znači da ona nije dobra za neku drugu djecu, neke druge obitelji. Poznajem mnogo ljudi u Hrvatskoj i inozemstvu koji su ili sami završili škole za dječake ili djevojčice ili su sada njihova djeca u takvim školama – za njih je to bio i jest odličan izbor, zaključuje Markić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.