11. srpnja slavi se sveti Benedikt – osnivač benediktinskog reda, „otac zapadnog redovništva“ i utemeljitelj zapadnoeuropske kršćanske kulture. Svetkovina medalje svetog Benedikta priznata je od strane Katoličke crkve kao zavjet velike snage, posebno za one koji traže ozdravljenje od bolesti i izbavljenje od demonskih utjecaja, piše Aleteia.org.
Kao i kod svakog zavjetnog simbola, moć medalje svetog Benedikta ne leži u njezinoj ljepoti ili možda u molitvi ugraviranoj na njoj, već se zasluge mogu pripisati Isusu Kristu, učinkovitim molitvama svetog Benedikta, blagoslovu Crkve i vjeri te izloženosti osobe pomoću medalje. Oni ne hodaju u praznovjerju nego u vjeri, poput okrvavljene žene koja je vjerovala kako joj ozdravljenje može doći kroz puki dodir kićanke Kristova plašta ili kao oni koji su ozdravili i bili oslobođeni demona kroz kontakt s tkaninom svetoga Pavla.
“Kada rupčići ili pregače koje jedva dotakoše njegovu kožu bijahu postavljeni na bolesne, oni ozdraviše od svojih bolesti, a zli duhovi bijahu istjerani” (Dj 19:12).
Medalja svetog Benedikta pokrivena je sprijeda i straga slikama te neobičnim nizom slova. Na prednjoj strani, veliki opat i osnivač zapadnog monaštva je prikazan u središtu. U desnoj ruci drži križ, koji predstavlja spasonosnu snagu Krista. U lijevoj ruci pokazuje knjigu Sveto pravilo, koju njegovi duhovni potomci slijede čak do modernih vremena, a koja simbolizira benediktinsko djelovanje kroz molitvu i evangelizaciju tijekom stoljeća.
Značenje niza slova ispisanih na obje strane medalje ostalo je nepoznanica sve dok 1647. u opatiji Metten u Bavarskoj nije otkriven rukopis koji datira iz 1415. On je objasnio kako svako slovo predstavlja jednu riječ latinske molitve egzorcizma.
Dakle, pogledajmo medalju:
U središtu prednje strane medalje je, naravno, Benedikt, u odjeći redovnika. Njemu zdesna je slomljena čaša koja podsjeća na incident u Benediktovu životu: pobunjeni redovnici, ljuti na Benedikta, otrovali su njegovo vino. Kada je, na početku obroka, Benedikt napravio znak križa čaša se razbila, a urotnici su pobjegli.
S Benediktove lijeve strane je gavran, koji je uklonio kruh koji je također bio otrovan.
Iznad čaše i gavrana su riječi Crux Sancti Patris, Benedicti (križ našeg Svetog Oca, pape Benedikta). Oko ruba, zatvarajući sliku Benedikta, su riječi Eius u obitu nostro praesentia muniamur! (“Neka nas ojača njegova prisutnost u času smrti naše!”)
Sveti Benedikt je, kao i sveti Josip, zaštitnik sretne smrti.
Pod nogama mu se nalaze slova ex SM Casino MDCCCLXX (Iz svetog Mounte Cassina, 1880). To je podsjetnik na izvanrednost ove medalje na 1400-tu godišnjicu Benediktova rođenja. Sveta Skolastika je bila njegova blizankinja.
Na poleđini medalje dominira središnji križ. Na vrhu križa je riječ “pax”, latinski za “mir”. Ovo je pozdrav i moto benediktinskog reda.
Preko cijelog križa, sa svake strane, četiri su velika slova: C. S. P. B. (Crux Sancti Patris Benedicti ili “Križ Svetog Oca Benedikta”).
U okomitoj liniji križa opet su početna slova latinske molitve: “Crux sacra sit mihi lux! Nunquam Draco sit mihi dux.” Slijedi:
1. C. S. S. M. L. (Crux Sacra Sit Mihi Lux): “Sveti Križu budi moje svjetlo”
U vodoravnoj liniji križa:
1. N. D. S. M. D. (Non Draco Sit Mihi Dux): “Neka Zmaj nikada ne bude moj vodič!”
Počevši od vrha, u smjeru kazaljke na satu, a oko ruba su inicijali molitve egzorcizma:
1. V. R. S. (Vade retro Satana): “Makni se, Sotono”
2. N. M. S. V. (Not Suade Mihi Vana): “Nikada me ne iskušavaj svojim ispraznostima!”
3. S. M. P. L. (Sunt Mala quae Libas): “Ono što mi nudiš je zlo.”
4. I. V. B. (Ipse Venena Bibas): “Pij sam otrov!”
Sama medalja nema moć, a u to vjerovati bio bi nekršćanski čin praznovjerja. Umjesto toga, medalja je vidljivi znak unutarnje pobožnosti i vjere vjernika u Isusa Krista i njegova slugu, svetog Benedikta, koji djeluje po vjeri.
Kako je medalja molitva egzorcizma protiv Sotone, nekada prije se njome prizivao božji blagoslov i zaštita, posredovanjem velikog sveca. Također je podsjetnik na naše krsno odbacivanje svega što je zlo.
Tu je i puni užitak koji se dodjeljuje svima koji u trenutku smrti “koriste, ljube ili drže blagoslovljenu medalju između ruku s poštovanjem.” Užitak se također dodjeljuje ako osoba povjerava svoju dušu Bogu, čini dobru ispovijed i prima pričest.
Kroz nalog Svete kongregacije za redovnike iz 1965. godine, benediktinski posvećenici (benediktinci laici) smiju nositi medalju svetog Benedikta umjesto male crne tkanine škapulara koji je prije bio nošen.
Tekst se nastavlja ispod oglasa