Djeca školske dobi prolaze četiri neovisne faze znatiželje: postupak, sadržaj, prijenos i svjesnost. Prava je to prilika da ih potaknete na učenje.
Postupak
Djeca u prvoj fazi prolaze znatiželju kroz interakciju s vršnjacima i očekivanja nastavnika. Kako bi dijete nastavilo dalje, potrebno je čak nekoliko puta mu ponoviti istu stvar, objašnjavajući upute na nekoliko načina i u više oblika. Potrebno je usmjeriti dijete kako bi shvatilo smisao. Možda će na početku dijete biti nezainteresirano, pa dijete potaknite na znatiželju, umjesto da mu dopustite da izbjegne zahtjevne zadatke jer misli da mu to neće trebati, navodi kidsgrowth.com.
Sadržaj
Sa shvaćanjem da je nešto zanimljivo i da vrijedi saznati više o tome, djetetova znatiželja prelazi u drugu fazu. Dijete će sada samo donijeti odluku da želi samostalno otkrivati nove stvari, bez da ga netko potiče. To može biti manje učinkovito nego u prethodnoj fazi jer dijete nema pomoć. Zato je važno da se djetetu ponudi dovoljno sadržaja koji odgovaraju njegovoj dobi i sposobnostima, te da sadržaj bude zanimljiv i da zadatci imaju veze sa stvarnim svakodnevnim životom. Tako će dijete bez posebnog nagovaranja samo započeti s proučavanjem novih stvari ili rješavanjem novih zadataka.
Prijenos naučenog
Dijete u trećoj fazi postaje svjesno svojih mogućnosti i želi zadatke obavljati samostalno, ali će vam ipak dati do znanja da ipak želi da se nalazite u blizini kako bi priskočili u pomoć ako mu zatreba. Treba mu ponuditi otvorene modele učenja novih stvari, poput malih projekata koji se izrađuju u grupama unutar kojih svako dijete ima određen cilj koji treba ostvariti.
U ovoj fazi dijete može o jednoj stvari razmišljati na više razina i u više okruženja. Zadatke će raščlanjivati da bi ih shvatilo, a pitanja će biti sve više.
Svjesnost
Na kraju, u posljednjoj fazi, dijete postaje svjesno koliko se s učenjem novih stvari sve mijenja. Usmjerava se na rezultate učenja, tako da je stupanj znatiželje najsnažniji, jer su jasno usredotočeni na cilj koji žele ostvariti. Nije im potreban poseban poticaj da počnu istraživati i propitkivati, već će se zanimati za cijele teme, a ne samo poglavlje o kojem se trenutno govori.
Osim toga, često neće biti zadovoljno dobivenim odgovorom, s obzirom da djeca tada već imaju vlastite kriterije kvalitete. Može se dogoditi da dijete jasno pokazuje emocije, uzbuđenje, tugu, ljutnju ili zabrinutost, koje se nekako odnose na sadržaj koji je dijete naučilo.
Potaknite vaše dijete da uči, iskoristite faze znatiželje i pokažite mu da je znanje pravo bogatstvo.
Tekst se nastavlja ispod oglasa