Istraživanje provedeno na University of Virginia pokazalo je kako djeca koja nisu bila previše popularna među vršnjacima u školi, kasnije u životu su bila puno uspješnija, navodi CNN.
Kako su proveli istraživanje?
Znanstvenici su podijelili ispitanika u dvije grupe – u jednoj su bili 13-godišnjaci koji su rano počeli izlaziti, činili nepodopštine, i rano ulazili u emotivne odnose, a u drugoj su grupi bila mirnija djeca koja se ni po čemu nisu izdvajala. Pratili su njihov razvoj idućih deset godina.
Negativan utjecaj popularnosti na uspjeh i na socijalni život
Na kraju desetogodišnjeg razdoblja zaključili su da popularnost u školi negativno utječe na uspjeh u životu. Pokazali su kako tinejdžeri koji su bili popularni imaju 40 posto više šanse da u ranoj mladosti konzumiraju droge i alkohol nego druga skupina, i 22 posto više od svojih povučenih vršnjaka je imalo problema sa zakonom.
Po pitanju društvene sposobnosti, odnosno toga koliko se slažu s prijateljima i ljubavnim partnerima mirniji su također bili uspješniji. Popularnoj skupini je socijalni život 24 posto niži nego njihovim mirnim vršnjacima.
“Osveta dobre djece”
Joseph Allen, psiholog koji je proveo istraživanje, nazvao je to “osvetom dobre djece”. Objašnjava to činjenicom da su popularna djeca navikla da bez mnogo truda budu omiljena, a to im ne pomaže kasnije u životu.
“Oni su navikli koristiti prečice, što im u kasnijoj dobi stvara poteškoće. S vremenom shvate da se moraju puno više truditi oko stvari koje su im važne, ali i u odnosu s ljudima. Pošto nisu strpljivi, često odustaju”, zaključuje Allen.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/cnn
Photo: chiesADIbeinasco, flickr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.