Klementina Šuljug odgovara na Vaša pitanja: Kakve igračke ponuditi djetetu?

Foto: narod.hr

Roditelji su često u nedoumici kad biraju igračke za svoje dijete. Danas je izbor toliko šarolik da je i stručnjacima ponekad teško prepoznati dobru od „loše“ igračke. Čemu služe igračke? To je pitanje koje si svaki roditelj (ili odrasla osoba koja odgaja dijete) treba postaviti.

Igračke moraju imati odgojnu i edukativnu svrhu i to je osnovno pravilo koje treba primijeniti kod izbora. Najbolje je birati didaktičke igračke. Dijete uči kroz igru i uz pomoć igračaka.

Svaka igračka daje određenu poruku djetetu stoga treba dobro promisliti prije nego se povedete za „trendy“ igračkama. Ako imaju „svi“ ne mora značiti da je to dobra igračka i da ju vaše dijete mora imati pod svaku cijenu.

Koju poruku šalje plastično čudovište s rogovima, tri glave, mačevima..? Lutke s oskudnom odjećom, izraženom šminkom, flourescentnom bojom kose? Plastično oružje? Igračke koje potiču agresivno ponašanje ne bi trebale imati mjesto u prostoru u kojem boravi dijete.

Materijal od koje je izrađena igračka trebao bi biti prirodnog porijekla: drvo, metal, pamuk, keramika. Gdje god je moguće treba izbjegavati plastiku (posebno onu koja nema CE deklaraciju).

Djeca istražuju, isprobavaju razne kombinacije, komuniciraju na različite načine pa im gotova igračka u većini slučajeva nije adekvatan izbor.

Drvene kocke, slagalice, edukativne slikovnice, modeli životinja (divlje, domaće), neoblikovani materijal, zvučne igračke (glazbeni instrumenti), slikarski pribor.. bi bio dobar izbor. Neke igračke možete izraditi skupa s djetetom.

Igračke trebaju imati svoje mjesto (polica, ormar, pladanj, manje kutije s oznakama). Nije dobro imati veliku kutiju za sve igračke. Takav način spremanja potiče nered jer su u njoj igračke nabacane i nisu pregledne za izbor.

Često su igračke preskupe i apsolutno pedagoški neprihvatljive, a djetetu samo kratko vrijeme zanimljive te će ih rijetko birati i to samo u situacijama kada nema bolju ponudu.

Možda ćete biti uvjereni da ste izabrali najbolju igračku svom djetetu koja zadovoljava sve pedagoške kriterije, a djetetu nije zanimljiva. Zašto? Zato što djetetu ne dopušta pravu aktivnost i nesavršena je slika stvarnosti.

Sigurno ste već bili u situaciji kada ste gledali dijete koje se radije igra posuđem koje vadi iz kuhinjskih ormara nego skupom igračkom. Ono će ponekad puno više naučiti preslagivanjem lonaca nego manipulacijom kockama za umetanje. Promatrajte dijete u igri i to je dovoljno u otkrivanju prikladne igračke za njegovu dob koja nikako ne mora biti skupocjena.

Igračka prije svega mora biti sigurna za dijete i imati pozitivan utjecaj na njegov razvoj.

Vaša pitanja šaljite na pitanjazaklementinusuljug@narod.hr

* Klementina Šuljug je odgojiteljica s međunarodnom MEPI diplomom i 15 godina rada u Montessori vrtiću, a stručno se usavršavala po Montessori metodi za djecu s poteškoćama. Iza nje je dugogodišnji rad s djecom s poteškoćama. Ima međunarodnu diplomu za vjerski odgoj djece predškolske dobi po načelima Montessori pedagogije te je završila doškolovanje za župne suradnike i katehezu djece na KBF-u u Đakovu.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr