Foto: narod.hr

Svako dijete je jednako važno i svaki roditelj ima pravo na informacije o djetetu. U svakom vrtiću postoje pravila ponašanja, dnevni red ustanove. Kad dijete upisujete u odgojnu ustanovu, ako vas nisu upoznali s dnevnim redom, zamolite da to učine, kako bi na vrijeme pripremili i sebe i dijete na novu okolinu.

Kad ujutro dovedete dijete u vrtić nemojte se previše zadržavati jer samo otežavate rastanak. Što se duže opraštate djetetu će se biti teže odvojiti od vas. Svaki razgovor s odgojiteljima produžuje vaš ostanak i zbunjuje dijete. Ako ste mu rekli da je razlog njegova dolaska u vrtić vaš odlazak na posao, onda idite na posao. Nemojte provoditi vrijeme s odgojiteljicama u neformalnom razgovoru. To je vrijeme koje oduzimate djeci. U to vrijeme je vrlo frekventno i posao odgojiteljice je briga o djeci, a ne davanje informacija, osim nekih hitnih obavijesti koje trebate prenijeti odgojiteljima. Pokušajte biti vrlo kratki, jasni i precizni. Bez previše objašnjavanja.

Ako primijetite razgovor odgojitelja i pojedinog roditelja koji traje nešto duže od uobičajene razmjene informacija, nemojte odmah donositi zaključke. Vjerojatno se radi o nečemu važnom što nije moglo čekati vrijeme za individualne razgovore. A ako se to učestalo ponavlja, upozorite ih da to nije primjereno jer utječe negativno na djecu i ostale roditelje koji se osjećaju zakinuto.

Ako imate nešto važno reći, dođite svakako što ranije, prije nego počinje doručak. U to vrijeme se djeca slobodno igraju pa i odgojitelji mogu, kratko, posvetiti vrijeme roditeljima koji imaju potrebu nešto pitati ili prenijeti neku bitnu informaciju.
Za vrijeme doručka, a osobito poslije, kad počinje rad s djecom, nije poželjno prekidati odgojitelje u obrazovnom procesu. Ako dovodite dijete, iz određenih razloga, kasnije, tiho ga uvedite u njegovu skupinu. Tada ne možete voditi bilo kakav razgovor s odgojiteljima. To je vrijeme za rad koje se posvećuje samo djeci.

Imate pravo na individualne razgovore. Dogovorite s odgojiteljima termin, ako nije već unaprijed određen dan i sat za razmjenu informacija. Možete i trebate reći sve što vam nije jasno, postaviti pitanja, tražiti savjet, dati konstruktivne prijedloge. Trebate reći i ako vam se nešto ne sviđa te tražiti objašnjenje za određene postupke.

Individualni razgovori su jako važni za dobru suradnju između roditelja i odgojitelja što u konačnici pridonosi kvalitetnijem radu i dobrim međusobnim odnosima za dobrobit djeteta.

Vaša pitanja šaljite na pitanjazaklementinusuljug@narod.hr

* Klementina Šuljug je odgojiteljica s međunarodnom MEPI diplomom i 15 godina rada u Montessori vrtiću, a stručno se usavršavala po Montessori metodi za djecu s poteškoćama. Iza nje je dugogodišnji rad s djecom s poteškoćama. Ima međunarodnu diplomu za vjerski odgoj djece predškolske dobi po načelima Montessori pedagogije te je završila doškolovanje za župne suradnike i katehezu djece na KBF-u u Đakovu.

Izvor: narod.hr