“Sada moramo poduzeti hrabre korake da se stvore uključujući, otporni, kvalitetni obrazovni sustavi koji bi mogli odgovarati zahtjevima budućnosti”, naglasio je glavni tajnik UN-a.
> Antonio Guterres – Dolazi novi model globalnog upravljanja
> Zašto online škola nije školovanje kod kuće?
> Je li došlo vrijeme za uvođenje školovanja kod kuće u Hrvatskoj?
“Sredinom lipnja škole su bile zatvorene u više od 160 zemalja što je utjecalo na preko milijardu učenika”, rekao je Guterres u video poruci, piše cbsnews.com.
Zatvaranje škola pogodilo je 94 posto svjetske učeničke populacije pa čak i do 99 posto u siromašnijim zemljama, podaci su s kojima raspolaže UN.
“Prijeti nam generacijska katastrofa koja bi mogla uništiti sav ljudski potencijal, potkopati desetljeća napretka i povećati nejednakosti”, rekao je Guterres. Prema glavnom tajniku UN-a situacija je bila zabrinjavajuća i prije koronavirusa, a sada prema Guterresu dosiže razmjere katastrofe.
Prema globalnoj projekciji UN-ove obrazovne agencije UNESCO-a i partnerskih organizacija koja pokrivaju 180 zemalja, oko 23,8 milijuna djece i mladih od predškolske do sveučilišne razine riskira da napusti ili neće imati pristup školi slijedeće godine zbog utjecaja pandemije koronavirusa.
“Mi smo u odlučujućem trenutku za djecu i mlade u svijetu”, rekao je Guterres u video poruci i brifingu o 26 stranica. “Odluke koje vlade i partneri donose sada imat će trajan utjecaj na stotine milijuna mladih i na razvojne izglede zemalja u narednim desetljećima.”, tvrdi Guterres.
Prema njegovim riječima “ogromni poremećaji obrazovanja” zbog pandemije još uvijek nisu gotovi i čak 100 zemalja još nije objavilo datum ponovnog otvaranja škola.
Ističući kako je to bio “određujući trenutak” za djecu i mlade, glavni tajnik UN-a pozvao je vladajuće da stvore uvjete da se učenici što sigurnije vrate u školu, da se zaštite i povećaju proračuni za obrazovanje te da obrazovne inicijative stignu i do manjinskih skupina, raseljenih osoba i osoba s invaliditetom.
Guterres je također kazao da postoji “generacijska prilika da se preispita obrazovanje” s većim ulaganjima u digitalnu pismenost i korištenjem fleksibilnih metoda isporuke moderniziranih nastavnih programa.
“Dok se svijet suočava s neodrživim razinama nejednakosti, trebamo obrazovanje koje je stvari izjednačiti više nego ikada”, dodao je Guterres.
“Sada moramo poduzeti hrabre korake da se stvore uključujući, otporni, kvalitetni obrazovni sustavi koji bi mogli odgovarati zahtjevima budućnosti”, naglasio je glavni tajnik UN-a.
Izvor: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.