Prodaja djevojačkog djevičanstva na aukcijama putem interneta postala je gotovo uobičajena, pa je tako Daily Mail nedavno objavio da je 18-godišnja Alexandra Khefren odlučila prodati svoju nevinost za 850.964 funte. Prije toga na web stranici časopisa mirror.co.uk jedna druga djevojka oglasila je prodaju nevinosti na online internetskoj aukciji. Ta pojava je postala toliko raširena da čak i Wikipedia ima detaljno obrađenu pojavu pod naslovom Aukcija nevinosti (Virginity auction).
Prvi puta je prodaja nevinosti odjeknula u europskoj javnosti kada je belgijska studentica, koja se krila iza imena Noel, prodala nevinost na online aukciji 2012. godine.
‘Daily Mail’ prvi je pisao da je mlada studentica stavila svoje tijelo na prodaju na amsterdamskoj web stranici za eskort dame ‘Yantra’. Nakon dva mjeseca, koliko su trajale ponude, Noel je prihvatila ponudu tajanstvenog kupca. Nepoznati muškarac kupio je njezino društvo, a susret je uvjetovan odlaskom na večeru u restoran po njenom izboru i kupovinu. Kupac je dobio potvrdu od liječnika da je Noel nevina. Noel se opisala kao ‘slatka i nevina djevojka’, s malo ‘prljavih misli’. Na stranici je postavljeno i nekoliko provokativnih fotografija na kojima je Noel pozirala u izazovnom donjem rublju. Odbila je otkriti svoj identitet navodeći: „Ja sam normalna djevojka i moji bi roditelji bili prestravljeni kada bi saznali što radim“.
Trend prodaje nevinosti na internetu i nije više neka vijest, ali je evidentno kako broj djevojaka koje svoje prvo seksualno iskustvo prodaju za novac raste. Djevičanstvo se provlačilo kroz povijest na različite načine, doživljavalo svoje promjene u samom poimanju i vrijednosti. Dok su poganski Babilonci djevice javno razdjevičavali, vjerujući kako su divlja i zla bića, kršćanstvo je promatralo djevičanstvo kao dar Božji koji muškarac i djevojka mogu koristiti i čuvati za supružnika s kojim žele provesti život u ljubavi, imajući djecu kao plod te ljubavi, ili kao redovnički zavjet muškaraca i žena Bogu, što je također vrsta „braka“.
Danas se nevinost poput robe, trezorskih zapisa, dionica, nekretnina i umjetnina jednostavno prodaje na aukciji. Prvi, drugi, treći put. Prodano!
Radi li se ovdje možda o čistom biznisu, otvaranju tržišta prodaje i kupnje nevinosti, koji je zapravo osuđen na propast, s obzirom da se “roba” može prodati samo jednom, ili ipak ne, ako uzmemo u obzir mogućnost rekonstrukcije himena. Zbog prezasićenosti i konkurentnosti, možemo li uskoro očekivati popust na nevinost? Popust na članove, umirovljenike, popust na količinu, popust na najbrži prst na tipkovnici? Jesu li one možda ipak samo dobre „menadžerice i poslovn žene 21. stoljeća“, koje su prilagodljive, snalažljive, otvorene, spremne odgovoriti na ultimativan zahtjev promjenama koje se događaju sve brže. Ili su jednostavno djevojke koje u ovom društvu takozvanog tekućeg stanja nisu pronašle samopoštovanje, vjeru u sebe i nešto što se zove odgovornost, prema sebi i drugima?
Svaki trivijalni pristup bio bi u najmanju ruku smiješan, ako pomislimo da među njima ima, i to nemali broj, seksualno, psihički i društveno nezrelih osoba, koje nisu svjesne svojih postupaka. Osim unutarnjih socijalno psiholoških uzroka, svjedoci smo i vanjskih sociokulturnih koji dovode do ovakvih poimanja samog sebe i okoline. Ove mlade djevojke su na žalost u suprotnosti s nečim što se zove samopoštovanje, a njihovo samodokazivanje otišlo je u potpuno krivom smjeru.
One se žele izboriti za sebe i svoje ciljeve, ne usvojivši ili napuštajući moralne kategorije, obiteljske vrijednosti, ograničenja. One su najvjerojatnije i žrtve obiteljskih odnosa, u kojima su kontinuirano omalovažavane, što nikako ne može dovesti do emotivne zrelosti. One, čini se, samo kompenziraju nedostatak potvrde u fazi razvoja u kojoj je potvrda bila od posebne važnosti. One su i žrtve medija, raznoraznih časopisa, filmova i drugih oblika popularne kulture koja utječe na spolnu svijest, te manipulira njihovom spolnom suzdržljivosti prije braka.
Istina je da se ništa se u današnjem svijetu ne isplati kao zarađivanje na ljudskim nagonima, strastima i ljudskom užitku koji se bazira na ljudskom tijelu, koje postaje – roba. Zato jer je gotovo sigurno kako takav izvor zarade neće nikada prestati.
Iskorištava se ljudska slabost, s ciljem da se što više zaradi.
Posljedice, pa i za ove mlade djevojke, kojima se naoko čini da su sigurne i samostalne, prodavajući svoje tijelo preko interneta su vrlo ozbiljne, i nadalje ukazuju kako se ništa nije promijenilo u odnosu na žene koje prodaju tijelo na ulici ili javnoj kući. I jedne i druge često skrivaju svoje aktivnosti od obitelji, i jedne i druge često su žrtve zlostavljanja…
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/lika-online.com
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.