Dok luka Rijeka propada, slovenska luka Kopar se ubrzano širi te postaje središtem srednje Europe

Foto: snimka zaslona

I dok u Hrvatskoj još razmišljamo što želimo od luke u Rijeci – slovenski Kopar nastavlja gaziti konkurente. Najveća je to teretna luka u sjevernom Jadranu. I ne misle stati. Na jesen, naime, počinje izgradnja nove pruge koja će Kopar još više približiti tržištima srednje Europe. Zbog tog projekta slovenski premijer Miro Cerar podnio je ostavku. No građani su na referendumu ipak podržali gradnju pruge, javlja HRT.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što jednoj tranzitnoj luci znači dobra željeznička povezanost, najbolje znaju u Kopru. U toj se luci tisuće mercedesa prekrcava za Daleki istok. Godišnje pretovare više od 700 tisuća automobila.

Srpska diplomacija radi posao za svoju zemlju, što radi hrvatska?

Postojeća pruga koja je postala preopterećena i prespora dobit će novi kolosijek koji treba izgraditi na zahtjevnom, brdovitom terenu i neće biti jeftin. No gradit će se europskim i mađarskim novcem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Radovi na izgradnji drugog kolosijeka ove pruge procjenjuju se na oko milijardu eura. To uključuje gradnju 27 km pruge, 8 tunela, dvaju mostova i vijadukta, a sve bi trebalo biti gotovo do 2025.”, ističe glasnogovornik luke Kopar Sebastjan Šik.

Nova pruga ide pod ruku s ulaganjima u luci. U kontejnerski terminal 200 milijuna eura. Za trećinu se proširuje pristanište na kojem se već sada prekrcava više kontejnera nego u Rijeci i Trstu zajedno.

S druge strane Vlada Republike Hrvatske za sada je jedino zainteresirana podržati projekt pruge Alpe-Zapadni Balkan, putem obnove pruge Zagreb-Beograd.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Politika i plin: Partner ruskog Gazproma radio na studiji koja je protiv plutajućeg LNG-a

“Kopar se razvija od početka 90-ih, dijelom na račun Rijeke koja je stagnirala zbog rata, a ulaskom u EU dobili smo status europske luke. No ne bismo uspjeli bez velikih ulaganja u lučku infrastrukturu”, dodaje Šik.

U luci danas, uz 1000 stalno zaposlenih, radi još toliko ipak malo slabije plaćenih unajmljenih radnika. Prosječna plaća im je oko 1000 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Samo luka donosi gradu godišnji prihod od 8 milijuna eura, što se itekako osjeti.

Imamo 15 škola, sve je novo, vrtići, sve novo. Mnogo je napravljeno na infrastrukturi, sve ceste, ulice, šetališta su nova”, kažu građani. “Kanalizacija je direktno išla u more pa je bilo jako prljavo. Sad je prečisto, doista je krasno, možete se kupati bilo gdje, čak i u luci”, dodaju.

Kineski investitori zainteresirani za zadarsku i riječku luku, Hrvatska za direktnu zračnu liniju

Pitali smo građane Kopra osjete li da zbog razvoja luke žive bolje. “Grad je posljednjih 10-15 godina potpuno promijenjen, sve je novo, sve funkcionira. Luka najviše daje za sport, za sve. Inače, na drugom je mjestu trgovina, turizam”, kažu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zato Koprani danas mnogo očekuju od najveće slovenske investicije koju politika obećava 20 godina. Radovi bi trebali početi na jesen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.