Kazne od 15 milijardi eura mogle bi dočekati europsku automobilsku industriju. I to zbog toga što je usporavanje potražnje za električnim vozilima rezultiralo višim emisijama štetnih plinova. Upozorio je to izvršni direktor Renaulta Luca de Meo, navodi Hina.
Proizvođači automobila u EU moraju iduće godine dodatno smanjiti emisiju ugljičnog dioksida, s ovogodišnjih 116 grama na 94 grama po kilometru.
”Ako električna vozila ostanu na današnjoj razini, europska industrija možda će morati platiti kazne od 15 milijardi eura. Ili odustati od proizvodnje više od 2,5 milijuna vozila”, upozorio je u subotu šef Renaulta.
”Tempo usvajanja električnih vozila upola je slabiji no što bi bilo potrebno da se postignu ciljevi koji bi nas poštedjeli kazni”, rekao je de Meo, ujedno predsjednik Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).
>EU radi čudnu iznimku: Nakon 2035. samo superbogati će moći kupovati ekskluzivne skupe benzince?
Kazne u stotinama milijuna eura
Prekoračenje maksimalne dopuštene razine CO2 može rezultirati kaznom od 95 eura po prekoračenom gramu po kilometru, pomnoženo s brojem prodanih vozila.
To bi za velike proizvođače automobila značilo enormne kazne. One bi se mjerile u stotinama milijuna eura.
”Svi govore o 2035. godini, od koje nas dijeli deset godina. A trebali bismo govoriti o 2025. budući da već sada imamo problema”, rekao je de Meo.
„Treba nam malo fleksibilnosti. Jako je opasno kada postavljate rokove i određujete kazne, bez imalo fleksibilnosti”, dodao je.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/HINA
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.