Apsurd u sustavu hrvatskog zdravstva: Kod obiteljskih liječnika dobiju jedan termin za pregled, u bolnici drugi

zdravstvo
Foto: fah

Liste čekanja hrvatska su boljka desetljećima. No pacijentima nekad nije jednostavno ni naručiti se. Kod obiteljskih liječnika dobiju jedan termin, u bolnici drugi, zbunjuju ih i podaci na stranici liste čekanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Liste čekanja godinama su jedan od najvećih sustavnih problema hrvatskog zdravstva. Međutim, dodatno otežava situaciju neusklađenost obiteljskih liječnika i bolnica, koji ponekad pacijentima daju sasvim drugačije termine. Zašto je to tako, provjerila je reporterka Dnevnika Nove TV Martina Bolšec Oblak.

Koliko točno moraju čekati na pregled, pacijenti mogu provjeriti na stranici liste čekanja, gdje mogu odabrati pretragu koje žele obaviti, a također mogu birati u kojoj županiji je žele obaviti.

Termin koji im izbaci stranica, trebao bi biti isti kao onaj kod njihovog liječnika. No, odu li izravno u bolnicu – na red bi mogli doći i prije. “Mi pacijentu i kažemo da otiđu u bolnicu da im se dodijeli termin, kad vidimo da na e-naručivanju nemamo termina koji bi njemu odgovarao, jer vidimo da kad pacijenti dođu osobno, onda dobiju drugi termin”, rekla je liječnica obiteljske medicine Vesna Potočki Rukavina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poteškoće i na stranici

Jer neke bolnice imaju i vlastite termine, kažu, za interne pacijente, hitne i one koje procijene na trijaži.

No pacijentima se dogodi da podaci na stranici odudaraju od termina u bolnici. “Upoznati smo s tom činjenicom i žao nam je što zbog informatičkih poteškoća dolazi do ovakvih omaški koje unose zabunu među pacijente”, rekli su iz KBC-a Split.

“Generirana odstupanja, po našim saznanjima, dijelom su uzrokovana manjkavostima informatičkih sustava, ali i povremenim neispravnim unosom pri čemu jedna pogrešna znamenka može proizvesti značajna i nerealna odstupanja”, rekli su iz KBC-a Rijeka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ministarstvo je u više navrata upozoravalo bolnice na potrebu ažurnog održavanja lista čekanja”, kažu iz resornog ministarstva.

“Ukoliko ustanova ne može dodijeliti objavljeni termin, dužna je isti korigirati i na stranicama. Time se nikad ne bi smjelo dogoditi da se pacijentu dodijeli termin značajno dulji od objavljenog, a eventualno se može raniji”, dodali su iz informatičke tvrtke IN2 Grupe.

Kada se pacijent i naruči, pitanje je hoće li uopće ove godine doći na red.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.