Liste čekanja hrvatska su boljka desetljećima. No pacijentima nekad nije jednostavno ni naručiti se. Kod obiteljskih liječnika dobiju jedan termin, u bolnici drugi, zbunjuju ih i podaci na stranici liste čekanja.
Liste čekanja godinama su jedan od najvećih sustavnih problema hrvatskog zdravstva. Međutim, dodatno otežava situaciju neusklađenost obiteljskih liječnika i bolnica, koji ponekad pacijentima daju sasvim drugačije termine. Zašto je to tako, provjerila je reporterka Dnevnika Nove TV Martina Bolšec Oblak.
Koliko točno moraju čekati na pregled, pacijenti mogu provjeriti na stranici liste čekanja, gdje mogu odabrati pretragu koje žele obaviti, a također mogu birati u kojoj županiji je žele obaviti.
Termin koji im izbaci stranica, trebao bi biti isti kao onaj kod njihovog liječnika. No, odu li izravno u bolnicu – na red bi mogli doći i prije. “Mi pacijentu i kažemo da otiđu u bolnicu da im se dodijeli termin, kad vidimo da na e-naručivanju nemamo termina koji bi njemu odgovarao, jer vidimo da kad pacijenti dođu osobno, onda dobiju drugi termin”, rekla je liječnica obiteljske medicine Vesna Potočki Rukavina.
Poteškoće i na stranici
Jer neke bolnice imaju i vlastite termine, kažu, za interne pacijente, hitne i one koje procijene na trijaži.
No pacijentima se dogodi da podaci na stranici odudaraju od termina u bolnici. “Upoznati smo s tom činjenicom i žao nam je što zbog informatičkih poteškoća dolazi do ovakvih omaški koje unose zabunu među pacijente”, rekli su iz KBC-a Split.
“Generirana odstupanja, po našim saznanjima, dijelom su uzrokovana manjkavostima informatičkih sustava, ali i povremenim neispravnim unosom pri čemu jedna pogrešna znamenka može proizvesti značajna i nerealna odstupanja”, rekli su iz KBC-a Rijeka.
“Ministarstvo je u više navrata upozoravalo bolnice na potrebu ažurnog održavanja lista čekanja”, kažu iz resornog ministarstva.
“Ukoliko ustanova ne može dodijeliti objavljeni termin, dužna je isti korigirati i na stranicama. Time se nikad ne bi smjelo dogoditi da se pacijentu dodijeli termin značajno dulji od objavljenog, a eventualno se može raniji”, dodali su iz informatičke tvrtke IN2 Grupe.
Kada se pacijent i naruči, pitanje je hoće li uopće ove godine doći na red.