Facebook je u prvom tromjesečju ostvario neto dobit od 509 milijuna dolara, 20% manje nego u istom lanjskom razdoblju, dok su prihodi te društvene mreže porasli za 42%, najsporije u posljednje dvije godine.
Prema objavljenom poslovnom izvješću, ukupni prihodi dosegnuli su u prvom kvartalu 3,5 milijardi dolara, dok su godinu dana prije iznosili 2,5 milijardi.
Premda se radi o snažnom 42-postotnom skoku, rast prihoda ipak je najsporiji u posljednje dvije godine. Pritom su prihodi od oglašavanja, koji čini najveći dio prihoda Facebooka, porasli za 46%, na 3,3 milijarde dolara. Najviše su porasli prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima, pa sada čine oko 73% ukupnih prihoda od oglašavanja, dok su prije godinu dana činili 59%.
Porasli troškovi zbog ulaganja u nove akvizicije
Najveća globalna društvena mreža imala je na kraju prvog tromjesečja 1,44 milijarde mjesečnih korisnika širom svijeta, 13% više nego godinu dana prije.
Unatoč vrlo dobrim poslovnim rezultatima, cijena dionice Facebooka pala je više od 2% jer je ulagače zabrinuo snažan rast troškova kompanije. Operativni troškovi porasli su u prvom tromjesečju za 83% na godišnjoj razini, pri čemu je potrošnja na istraživanje i razvoj skočila na 566 milijuna dolara, dok je u istom lanjskom razdoblju iznosila 181 milijun.
Posljedica je to ulaganja u razvoj kompanija koje je Facebbok nedavno preuzeo, kao što su WhatsApp, Instagram i Oculus Rift. Troškovi na marketing i prodaju u istom su razdoblju gotovo udvostručeni.
Usporavanje rasta prihoda Facebook pripisuje visokom tečaju dolara, koji je od početka godine prema najvažnijim svjetskim valutama ojačao oko 9%, zbog čega slabe prihodi te društvene mreže s inozemnih tržišta.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr\h
Photo: Maria Elena/Flickr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.