Mandat Tomislava Tomaševića, pored mnoštva drugih problema, obilježava problem sve većih gužvi u gradskom prometu. Kao jedan od glavnih segmenata prometnih problema u gradu izdvaja se nedostatak dovoljnog broja parkirnih mjesta. Za razliku od Tomaševića koji predlaže tzv. blokovsko parkiranje i naplatu parkinga čak i nedjeljom, nezavisni gradski vijećnik Trpimir Goluža predlaže uvođenje vertikalnih rotacijskih garaža.
>Trpimir Goluža: Grad Zagreb je u prometnom kolapsu i treba novi GUP
Goluža: Vertikalne rotacijske garaže su brzo, efikasno i ekonomski prihvatljivo rješenje
Uvođenje vertikalnih rotacijskih garaža bilo bi brzo, dugoročno, jednostavno, efikasno i ekonomski prihvatljivo rješenje za gorući problem parkiranja u Zagrebu. Predložio je to danas nezavisni gradski vijećnik Trpimir Goluža.
Dok aktualna gradska vlast čeka zadnje trenutke svog mandata kako bi navodno riješila problem parkiranja, Goluža upozorava kako predložene mjere blokovskog parkiranja neće riješiti ključne izazove. Predlaže inovativniji, provjereni sustav vertikalnog parkiranja.
„Rotacijski parking već je uspješno implementiran diljem svijeta. Čak i kod nas, u Puli. Njegove glavne prednosti su ogromna ušteda prostora i brza realizacija. Naime, rotacijski sustav omogućava da se na prostoru koji zauzimaju dva klasična parkirna mjesta, izgradi njih 12. To znači da možemo bolje iskoristiti postojeće lokacije i dvorišta, bez potrebe za izgradnjom velikih, skupih garaža čija izgradnja, uz dodatno prometno zagušenje, traje godinama“, ističe Goluža.
>Goluža u intervjuu za Narod.hr: Za pobjedu na izborima nužno je stvoriti antimožemoistički blok
Goluža: Instalacija ne zahtijeva građevinsku dozvolu
Grad Zagreb ima čak 163 dvorišta koja su pogodne lokacije za vertikalne garaže, tvrdi Goluža. Dodaje kako ovaj sustav ne zahtijeva složene građevinske radove niti izgradnju novih prometnih koridora. A sama instalacija ne zahtijeva građevinsku dozvolu, što značajno ubrzava proces. Rješenje putem e-dozvole moguće je dobiti u roku od samo 15 dana, što znači da bi se ovakvi parkirni sustavi mogli početi graditi već sutra.
S obzirom na to da aktualna gradska vlast dolazi pred kraj svog mandata, postavlja se pitanje zašto se s rješenjem problema parkiranja čekalo do sada.
‘Ako može Pula, može i Zagreb’
“Gradonačelnik tek sada najavljuje izmjene, ali kakve – kozmetičke. Ovakvi ad hoc prijedlozi daleko su od dugoročno održivih rješenja. Vrijeme je da prestanemo s polovičnim rješenjima i iskoristimo dokazano uspješan koncept parkiranja. Uvođenjem rotacijskih parking sustava možemo u vrlo kratkom roku osigurati znatno veći broj parkirnih mjesta i istovremeno očuvati prostor, smanjiti gužve te građanima u kratkom roku omogućiti brže i lakše parkiranje, kako u centru grada, tako i na rubnim dijelovima. Ako to može Pula, može i Zagreb,“ dodaje Goluža zaključivši kako Grad Zagreb zaslužuje bolje – planirano, dugoročno i tehnološki napredno rješenje, a ne predizborne kozmetičke mjere koje neće riješiti problem već će samo dodatno financijski opteretiti građane.