(FOTO) “Dan bez mobitela u prometu”: Znate li koliko vozača koristi mobitel za vrijeme vožnje?

Foto: fah

U Hrvatskoj 91 posto vozača koristi mobitel za vrijeme vožnje, 33 posto biciklista s mobitelom pedalira i 50 posto pješaka koristi mobitel dok prelazi prometnicu, upozoreno je u subotu tijekom predstavljanja kampanje da se 21. listopada proglasi nacionalnim Danom bez mobitela u prometu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kampanju protiv korištenja mobitela u prometu pokrenula je Hrvatska udruga menadžera sigurnosti (HUMS) jer se, po rezultatima istraživanjam, tada vjerojatnost nesreće povećava devet puta. Na zagrebačkom Cvjetnom trgu potporu su joj dali predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović, izaslanik Vlade ministar unutarnjih poslova Davor Božinović, zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, državna tajnica za promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Nikolina Brnjac te glavni ravnatelj policije Nikola Milina.

Ministar Božinović kazao je da je cilj akcije da se 21. listopada inaugurira kao Dan bez mobitela u prometu kako bi se podigla svijest o tome da je korištenje mobitela u vožnji opasno. Istaknuo je i da se rezultati istraživanja MUP-a poklapaju s europskim i rekao kako će ova akcija vjerojatno biti sastavni dio europske borbe protiv toga “neprimjerenog ponašanja tijekom vožnje”.

“Moramo svi raditi na podizanju kulture prometa kako bi se smanjio broj nesreća i kako bi se smanjio gubitak ljudskih života zbog korištenja mobitela tijekom vožnje”, poručio je. Naglasio je i da je Vlada prepoznala taj problem, kojem će se od danas sustavno posvetiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Represivni sustav nije dovoljan kako bi se s tim problemom izašlo na kraj, potrebna je šira društvena akcija, stvaranje nove kulture od roditeljskog doma, škole, do svih drugih institucija koje se bave pitanjima sigurnosti prometa, rekao je.

Telefoniranje u vožnji isto je kao vožnja s jednim promilom alkohola u krvi

Predsjednik HUMS-a Alen Ostojić naveo je kako istraživanja pokazuju da 91 posto vozača koristi mobitel tijekom vožnje pri čemu je njih 78 posto svjesno te opasnosti u prometu. Upozorio je i da je korištenje mobitela tijekom vožnje, po rezultatima istraživanja europske mreže prometnih policija, postao “novi ubojica” na europskim cestama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Samo slanje ili čitanje SMS poruka vozaču oduzimaju pažnju i ostavljaju automobil bez nadzora 70 metara u brzini od 60 km na sat, upozorio je.

Istraživanja ometanja pažnje pokazuju i da se za vrijeme korištenja mobitela u vožnji vjerojatnost nesreće povećava za devet puta, a vozač koji telefonira ima smanjenu pažnju kao da je pod utjecajem alkohola od jedan promil u krvi, istaknuo je.

Voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa u Ravnateljstvu policije Josip Mataija rekao je kako sudionici u prometu korištenje mobitela ne smatraju velikom opasnošću, ali i upozorio da nisu svjesni činjenice koliko je trenutku razgovora mobitelom, posebice pisanja poruka, njihova pozornost skrenuta sa situacije u prometu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istaknuo je kako su istraživanja pokazala da korištenje mobitela spada na četvrto mjesto razloga pogibije u prometu, iza brzine, alkohola i nekorištenja sigurnosnog pojasa. “Treba podići svijest ljudi da shvate koliko mobitel doprinosi nastanku prometnih nesreća pa i onih najtežih”, rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.