Frljić izvrijeđao Anu Lederer, odlazi za Njemačku?

Foto: fah

Veliki skandal izbio je oko nedavne izjave gradske pročelnice za kulturu Ane Lederer kako se Oliver Frljić ne bavi kazališnom umjetnošću, već političkim aktivizmom te da ga stoga ne bi trebalo financirati javnim novcem. Odnosno, da antihrvatski politički aktivizam ne bi trebalo financirati novcem hrvatskih poreznih obveznika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vilim Matula napao Anu Lederer: ‘Već prva izjava pročelnice Lederer je skandalozna’

‘Frljić je bio zanimljiv redatelj, a njegov vrlo nadaren i kritički odnos prema određenim temama bio je u određenom trenutku interesantan. Međutim kad se to pretvorilo u politički aktivizam, mislim da nije mjesto tome u gradskim kazalištima’, izjavila je 10. lipnja  bivša intendantica HNK, a odnedavno i pročelnica zagrebačkog Gradskog ureda za kulturu Ana Lederer u emisiji ‘Točka na tjedan’ na N1. U slučaju Olivera Frljića, rekla je, ‘može se povući granica’ između umjetničkih sloboda i političkog aktivizma.

Na stranu Frljića stala je, očekivano, ministrica kulture i bivša bliska suradnica Hrvoja Hribara Nina Obuljen Koržinek.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ona je osvetoljubiva”

Frljić je  dao intervju za T-portal gdje je grubo izvrijeđao Anu Lederer rekavši kako ‘kazališna nepismenost Ane Lederer u kombinaciji s enormnom količinom frustracija i osvetoljubivosti zastrašujuće’.

Lederer: ‘Postoje stavke koje mogu financirati zagreb Pride, ali ne znam kakve veze to ima s kulturom

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Zanima me, kad ovako lupa k’o Maksim po diviziji, je li ista ikada čula barem za koncept političkog kazališta? Ako nije, sa zadovoljstvom ću je upoznati s činjenicom da je isto dio nastavnog programa i na zagrebačkoj Akademiji dramskih umjetnosti, na kojoj, gle čuda, predaje i njezin dojučerašnji partner i bratić partijskog joj kolege Zlatka Hasanbegovića – Ozren Prohić. Dakle, ako govori o mojoj aktivističkoj ‘deformaciji’, svakako će morati uzeti u obzir i udio koji je u njoj imao Prohić’, rekao je Frljić, dodajući da mu je ‘dotični, naime, bio profesor i na nekoliko ispita mentor’.

Prestanak financiranja Frljića je cenzura

Osvrnuo se i na Zlatka Hasanbegovića rekavši kako je, dok je bio ministar kulture, ‘svojim cenzorskim potezima pokušavao dati kakvu-takvu pravno-formalnu masku’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

(VIDEO) Česi prekinuli Frljićevu predstavu u kojoj Isus siluje muslimanku, zbog govora mržnje i vrijeđanja 

‘Kroz ovo što radi Ana Lederer vidimo da se ona neće zamarati takvim stvarima. Ona je cenzuru kao svoju kulturnu politiku najavila već u nastupnom intervjuu.’

Frljić kaže i kako je za vrijeme drugog mandata Lederer u zagrebačkom HNK-u jedan dnevni list pravio anketu među redateljima njegove generacije. Pitanje je bilo tko bi od njih, ukoliko bi se ukazala prilika, surađivao s tadašnjom intendanticom.

‘Bio sam jedini koji je rezolutno odbio takvu mogućnost’, kaže Frljić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najavio odlazak za Njemačku

Dodaje i da nema nikakvih planiranih projekata u Zagrebu.

‘Što god lupetala nova pročelnica kulture, planova za Zagreb nemam, niti sam ih imao i prije njezinog imenovanja. Ono što je bilo odavno dogovoreno – ‘Šest likova traži autora’ u Kerempuhu – sam napravio. Do 2019., a i veći dio 2020., radim u Njemačkoj. Predlažem pročelnici da provjeri u kojim institucijama. A vama predlažem da napravite malu anketu među ravnateljima zagrebačkih kazališta, da vidite tko bi se uopće usudio pozvati me na suradnju nakon onoga što je pročelnica rekla urbi et orbi’, poručio je Oliver Frljić.

Frljić je i prijašnjih godina bio gost u kazalištima njemačkog govornog područja, no kritike su bile isključivo poražavajuće: Die Presse je kritiku naslovio ‘Frljićeva glupa prenemaganja o terorizmu’, a Der Standard je rekao da je Frljićevo “Vaše nasilje i naše nasilje”  ‘Idiotska predstava s neugodnim zadahom školskog igrokaza’.

Norbert Mayer je u spomenutoj kritici u die Presseu rekao kako je “jedino što smo vidjeli neprimjeren opći napad na sve i svakoga” ,a predstavu okarakterizirao kao “antizapadno intoniranu i potpuno antiliberalnu”.

“Jedna muslimanka s hidžabom na glavi izvukla je austrijsku zastavu iz vagine i objesila ju. Poslije je silovana: zid pada, a križ s kanisterima ostaje stajati na pozornici. Neka vrsta Isusa u crveno-bijelo-crvenim gaćama penje se na ženu i prisiljava ju na seks. Nakon toga si obriše donji dio trbuha njezinom zelenom maramom. Slab aplauz. Klicali su samo lubitelji hard-core pornografije”, napisao je.

Još oštriji bio je Još oštriji je Ronald Pohl iz der Standarda, koji za scenu prisilnog hranjenja muslimana krvavom svinjskom glavom rekao: “Kad biste starom ljevičarskom šok-umjetniku Johannu Kresniku došli s takvom besmislicom, valjao bi se po podu od smijeha. I tako se bečki se festival u 2016. godini mora nositi s ovom idiotskom predstavom”.

U zaključku je napisao kako “predstava Naše nasilje i vaše nasilje traje puno predugačkih 75 minuta, uz neugodan zadah školskog kabarea”, i kako “vrijeđanje nacionalnih simbola daje hrabrost u borbi protiv fašizma”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.