HŽ Cargo, hrvatska tvrtka koja se bavi prijevozom vagonskih pošiljaka u unutarnjem i međunarodnom prijevozu, poslao je lokomotivu na remont u Bosnu i Hercegovinu.
Remont su odradile “Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine”. Međutim, poslovi su odrađeni prilično traljavo, te je na kraju lokomotiva iz Hrvatske opet otišla na “popravljanje popravka”.
U HŽ Cargu su za Slobodnu Dalmaciju potvrdili određene nedostatke no nakon dva tjedna nisu poslali detaljni opis događaja.
Kako je nedavno objavio bosansko-hercegovački list Dnevni avaz, Uprava HŽ Carga iz Zagreba uputila je dva dopisa Upravi “Željeznica FBiH”, u kojima se navodi da su napravili loš posao, točnije poslali su reklamacijske zapisnike u kojima su izrekli brojne primjedbe koje su pronašli nakon što su remontirane lokomotive stigle u Zagreb.
U dopisu se, napominje taj medij, navodi da su s izvršenom probnom vožnjom bez opterećenja i s opterećenjem utvrđene nepravilnosti koje su se trebale otkloniti prije otpreme ovom željezničkom operateru.
– Prilikom pregleda lokomotive instruktori vuče i šef Službe za tehnologiju vuče i održavanje lokomotiva utvrdili su dodatne nepravilnosti. To ne daje sliku povjerenja i kvalitete izvršenih radova – stoji u dopisu.
Dalje se navode sve primjedbe koje su uočene pa, između ostalog, i ta da nedostaje ručica za birač napona, da su fontovi oznake brojeva na boku lokomotive i čelu različiti, da je prednja strana lokomotive različite simetričnosti naljepnica i da nisu identične, da su se naljepnice kod vrata počele odljepljivati, da je temeljna boja na pojedinim mjestima naborana, da je vijak klime napola pritegnut, a klapne naopako okrenute.
Između ostalog je navedeno da je fleksibilno crijevo puklo kod kompresora, da je kod jedne slavine za opasnost u upravljačnici puknuta podloga od pleksiglasa… Ugrađeni su retrovizori s grijačem te imaju priključak. Trebalo ih je spojiti da bi imali punu fleksibilnost. Isto važi i za drugu lokomotivu, koja je također bila na popravku u Rajlovcu. Između ostalog, za nju navode da je rasvjeta pogrešno spojena, voltmetar neispravan, da ne radi ispitna signalizacija tabli, da su neispravne indirektne kočnice…
Iako HŽ ne želi govoriti o iznosima, BiH mediji navode da je cijena posla oko 600 tisuća eura. U naslovu teksta stoji “Uprava ‘HŽ Cargo’ pisala ‘Željeznicama FBiH’: Napravili ste nam fušeraj od lokomotiva”.
“Na predmetnoj lokomotivi su napravljeni svi radovi prema programu radova srednjeg popravka te je kao takva ispitana i primljena u eksploataciju. Kao i kod svih prijašnjih ugovora oko popravka lokomotiva, tako su i ovim ugovorom o srednjem popravku definirani uvjeti i odredbe oko reklamacijskih popravaka koji nastaju u reklamacijskom roku. Sukladno tome JP ŽF BiH će pristupiti reklamacijskom popravku prema primjedbama “HŽ Carga” d.o.o.”, naveli su u HŽ Cargu za Slobodnu.
Glede vrijednosti ugovorenog posla iz HŽ Carga su kazali da se “Ugovorena vrijednost popravka smatra poslovnom tajnom i ne može se priopćavati drugim osobama”.
Tekst se nastavlja ispod oglasa