Najpoznatiji svjetski proizvođač namještaja IKEA podigao je cijene svojih proizvoda, kako su i najavili lani. U Hrvatskoj je to ovih dana izazvalo lavinu ljutitih komentara na društvenim mrežama IKEA Hrvatska.
> IKEA u Hrvatskoj promiče LGBT aktivizam: Podigli zastavu duginih boja u Zagrebu
“Nečuveno!”, “Niste više pristupačni!” “Digli ste i cijene starijih kolekcija!”, samo su neki od prigovora. IKEA je za svoje trgovine u cijelom svijetu najavila poskupljenje u prosjeku za devet posto. Međutim, ljutiti kupci u Hrvatskoj kažu da su poskupljenja znatno veća, idu čak do 130 posto, te ostavljaju brojne poruke na Ikeinoj službenoj Facebook-stranici.
“Ja sam označio artikl koji je bio nedostupan i zapisao cijenu istog, još uvijek nisu dobili artikl na zalihu, a cijenu istog su podigli za 300kn, sramota..”, piše jedan od kupaca.
“Ovo s cijenama je fakat jadno. Proizvoda nema na stanju neko vrijeme ali mu je cijena uredno skočila.”
“Zbog čega su neki proizvodi kod vas poskupjeli za 100%,? Mislim da smo zaslužili objašnjenje. Sa 5.500 kn proizvoda u mojoj košarici trenutna je cijena 8.200!!!???”, piše ljutita komentatorica, a Ikea joj odgovara: “****, nastavljamo se truditi održati cijene što povoljnijima i stabilnijima. Međutim, trenutačna transportna situacija i ograničenost sirovina utjecale su na sve industrije diljem svijeta, a IKEA nije iznimka. Porast cijena proizvodnje i transporta uslijed logističkih poremećaja i poskupljenja sirovina je na takvoj razini da više ne možemo izbjegavati povećanje maloprodajnih cijena mnogih naših proizvoda.”
Na taj odgovor komentatorica je uzvratila: “Mislite da će te zadržati kupce na ovaj način, upravo ste jednog izgubili.”, dodavši “IKEA i odmah 100% ??”
IKEA kao razlog za poskupljenja navodi da još ne vide kraj u poremećajima u nabavi koji podižu troškove sirovina i transporta. Kupci se žale da su poskupjele i stare kolekcije namještaja koje su na lageru.
Odgođene narudžbe
Kako piše derstandard.de, IKEA je ranije prošle godine upozorila da će cijene rasti, pravdajući to uskim grlima u otpremi sirovina iz Azije u Europu.
Gotovo kompletna industrija namještaja pretrpjela je značajna kašnjenja, a internetski trgovac namještajem Made.com rekao je da su odgođene narudžbe dosegle vrijednost od 45 milijuna funti. Za to krivi zatvaranje tvornica u Vijetnamu, zagušene luke i produženo vrijeme dostave.
Ikea je najavila značajno povećanje cijena diljem svijeta, te da će poskupljenje varirati ovisno o zemlji, ali i navodno je prosjek trebao biti devet posto.
IKEA tvrdi da u poslovanju imaju teškoće obzirom na globalno poremećene lance opskrbe, veće troškove transporta i visoke cijene sirovina, na primjer za drvo, metal i pjenu. Neki proizvodi morali su se privremeno ukloniti iz asortimana. Oko 15 posto asortimana – oko 1500 proizvoda – pogođeno je problemima s isporukom i privremeno je nedostupno.
Dobar posao u Austriji
Zanimljivo je da IKEA posluje s plusom primjerice u Austriji. Austrijske Ikeine lokacije bile su potpuno zatvorene nekoliko mjeseci u prvom i drugom zatvaranju zbog korone; u trećem zatvaranju su dopuštene online narudžbe s preuzimanjem u trgovini. Za financijsku godinu 2021/22 Ikea Austria očekuje povećanje prodaje od četiri posto.
Drugačija je situacija na najvažnijem jedinstvenom tržištu za Ikeu, odnosno Njemačkoj: tu je švedski div namještaja nedavno osjetio posljedice pandemije s privremeno zatvorenim trgovinama namještaja, kao i online konkurencijom. U protekloj financijskoj godini 2020./21. (do 30. kolovoza) tvrtka je izgubila na prodaji u Njemačkoj. Sa 5,3 milijarde eura, prodaja je pala za 3,2 posto manje od rekordne 2020. godine.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Izvor: narod.hr