Kako će uvođenje COVID putovnice utjecati na hrvatski turizam?

Foto: Fah

Europa je prošle godine uspjela spasiti dio svoje ljetne turističke sezone. Hoće li to uspjeti i ove? Procijepljenost je niska, broj zaraženih raste, pojavljuju se nove zaraznije i opasnije varijante virusa. Što mogu riješiti digitalne potvrde s QR kodom te kakvi se problemi mogu očekivati u procesu uspostave takozvane COVID putovnice na razini Unije? O temi se razgovaralo u emisiji Otvoreno na HRT-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Sva predviđanja su teška”

Monika Udovičić, ravnateljica Uprave za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove, rekla je da su sva predviđanja teška jer se još uvijek borimo s nevidljivim i malo poznatim neprijateljem.

– Imamo iskustvo prošle godine i odmah po završetku turističke sezone 2020. krenuli smo u pripreme za 2021. Tome svjedoči i projekt “Safe stay in Croatia”, ali i druge aktivnosti kao što su prioritetno cijepljenje djelatnika u sektoru turizma, te razgovori oko zelene putovnice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bernard Zenzerović, direktor Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske, rekao je da je optimist što se tiče ove turističke sezone, te da imamo dobre uvjete kapitalizirati situaciju. Međutim, naglasio je da moramo dobro odraditi domaću zadaću.

– Kad kažemo domaću zadaću mislim na tri stvari. Prvo – da se uvjeti putovanja i ulasci u našu zemlji prilagode uvjetima koje imaju naša ključna tržišta – Njemačka, Austrija, Italija i Slovenija. Oni za ulaske koriste brze testove i mislim da u tom smjeru moramo ići i mi. To povlači i potrebu da se cijela zemlja pripremi s kvalitetnim punktovima i centrima za brze testove. Drugo – epidemiološka situacija i prioritetno cijepljenje turističkih djelatnika. S time moramo krenuti što prije i zbog zaštite ljudi, ali i zbog jake marketinške poruke. Kad to posložimo, treći korak je komunikacijski segment, rekao je.

– Imamo iskustva od lani, znamo što je bilo dobro, a što moramo popraviti i ako dobro odradimo domaću zadaću siguran sam da možemo imati dobru godinu, istaknuo je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Hrvatska mora odaslati signale sigurnosti”

Optimist je i Josip Stulić, vlasnik i direktor agencije Croatia Luxury Rent.

On također smatra da će Hrvatska dobro proći ove godine ako se ispune određeni elementi.

– Hrvatska mora odaslati signale sigurnosti, da gost koji dođe može očekivati određeni sigurnosni protokol i da se osjeća sigurno u našoj zemlji. Sad je prava prilika da se to iskoristi maksimalno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodao je da je naša velika prednost blizina i što gost može doći automobilom.

– Ali ne smijemo samo ostati na tome. Moramo napraviti iskorak s kojim ćemo tog gosta još više privući za razliku od naše konkurencije, dodao je.

Vladimir Bakić, direktor TZ Dubrovačko-neretvanske županije, rekao je kako je njihov turizam drugačiji od obalnih županija i da oni ovise o zrakoplovnim linijama kojih je zasad u najavi s 50-ak europskih destinacija.

– To je 20-ak posto manje od uobičajenog, ali nije problem koliko ima ili će biti najavljenih avio linija, već koliko će putnika doputovati, a to će ovisiti o pandemijskim prilikama, rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Situacija je krajnje ozbiljna”

Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK-a, rekla je kako je situacija krajnje ozbiljna.

– U ovo vrijeme svi turistički djelatnici već su imali puno upita i potvrđenih rezervacija, a sada u ovoj situaciji gotovo da nemamo ništa.

Istaknula je kako moramo jako ubrzati na svim poljima kako bi privukli goste jer to rade svi u konkurentnim zemljama.

Sean Lisjak, predsjednik udruženja marina pri HGK-u rekao je kako se slaže sa svime što je do sada rečeno.

– Svi mi u turizmu dišemo isto i promišljamo isto. Nautika je dala veliki doprinos prošle godine i optimisti kakvi smo bili prošle godine bit ćemo i ove.

Dodao je kako smatra da smo covid putovnicama i mogućnostima cijepljenja malo uzburkali medijski prostor, te da bi se trebali vratiti adutima koje smo imali prošle godina, a to su more, lijepo podneblje u kojem živimo i dobra epidemiološka slika.

Istaknuo je i da moramo jako paziti da u tijeku sezone ne pogoršamo brojke i epidemiološku sliku.

– Ako svi zajedno damo doprinos i s iskustvom koje imamo od prošle godine možemo, ako ništa drugo, bar ponoviti 2020. godinu, rekao je.

Covid putovnice

Na pitanje što znamo o covid putovnicama, Udovičić je rekla kako su prošli tjedan dobili prvi nacrt uredbe kojom će se regulirati izdavanje i sadržaj tog zelenog certifikata, te da je jako važno da to ne bude diskriminatorni element za putovanja već da ona pomaže.

A o pitanju diskriminacije rekla je da će se raspravljati na razini EU-a.

 

Stulić je rekao kako su covid putovnice nužnost, ali i istaknuo da ako se ne naprave tako da olakšavaju putovanja, da će njihova primjena biti kontraproduktivna.

Kad je riječ o rezervacijama rekao je da su 2020. završili na istim rezultatima kao i 2019.

– Osjetili smo koronakrizu, ali smo zadovoljni s napravljenim. Usporavanje bookinga osjetilo se tek nakon sezone i to je trajalo sve do sredine veljače. Sada u ožujku vidimo da se interes gostiju povećava i to zadnjih 20-ak dana intenzivno.

.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.