Riječki “3. maj” ostao je praktički bez ijednog broda u svojoj knjizi narudžbi.
Kanadski brodar Algoma objavio je jučer na svojim službenim stranicama kako su pokrenuli postupak raskida ugovora za sve svoje novogradnje koje su se trebale graditi u riječkom brodogradilištu, odnosno Uljanik grupi.
Riječ je o seriji od četiri samoiskrcavajuća broda za prijevoz rasutog tereta, od kojih je jedan otkazan početkom ovog mjeseca, a sada je kristalno jasno, crno na bijelo, da ista stvar slijedi i s preostala tri.
Izvori Novog lista ističu kako do ove nove, a moguće i završne katastrofe s otkazivanjima ugovora nije trebalo doći jer su, kažu, Kanađani pokazivali prilično razumijevanja za probleme u kojima se našao riječki škver kao dio Uljanik grupe. Očito im je prilično i stalo da dobiju te svoje brodove, barem dio njih. Da bi ugovore ostavili na snazi kanadski brodar i nije, navodno, uvjetovao toliko nemogućom stvari, a kad su još uvidjeli da s druge strane nema ni trunke dobre volje, očito je i njima “puknuo film”. Rezultat toga je ovo njihovo jučerašnje priopćenje.
“Treći maj” ostao je tako sa samo jednim važećim ugovorom, ali strah je i pomišljati koje će biti njegove financijske reperkusije za brodogradilište s obzirom na rekordno kašnjenje u isporuci te novogradnje.
Prema neslužbenim informacijama koje je dobio Novi list, Algomin raskid ugovora za sva četiri broda povlači za sobom nešto više od 70 milijuna eura izdanih državnih jamstava za avansne uplate Kanađanima te još dodatnih četrdesetak milijuna dolara, za koje je država jamčila Uljaniku kada su uzimali kredite za njihovu gradnju. Drugim riječima, jučerašnje Algomino službeno priopćenje znači da hrvatski državni proračun ostaje kraći za nešto više od 100 milijuna eura.