Hrvatsko katoličko društvo prosvjetnih djelatnika, Zagreb izrazilo je veliku podršku djelatnicima Osnovne škole Savski Gaj u Zagrebu i ne manju podršku roditeljima 4.d razreda. Navode kako se pridružuju kolegama osnovnoškolskim i srednjoškolskim nastavnicima koji su 22. listopada uputili otvoreno pismo ministru znanosti, obrazovanja i mladih, dr. Radovanu Fuchsu.
Slučaj učenika problematična ponašanja medijski je eskalirao zbog izostanka adekvatnog rješenja. Ustanove prebacuju odgovornost jedna na drugu, ravnatelj škole u koju je dječak nedavno premješten dao je neopozivu ostavku a nastavnici ne održavaju nastavu. Prema medijskim objavama, devetogodišnji učenik promijenio je tri škole i u svakoj je imao agresivne ispade.
Možda će vas zanimati
Geneza slučaja učenika s kojim nitko ne zna što bi: Ping-pong meč prebacivanja odgovornosti
Iz kronologije događaja sigurno je jedno – nitko ne želi preuzeti odgovornost
Problematičnom učeniku treba biti pružena adekvatna pomoć
Hrvatsko katoličko društvo prosvjetnih djelatnika kazalo je kako traži da se problematičnom učeniku pruži adekvatna pomoć te da nadležna tijela odrade svoj posao.
”Tražimo adekvatnu pomoć i primjeren oblik školovanja za toga učenika, kao i sigurno školsko okruženje za sve druge učenike. Apsolutno smo za inkluziju u obrazovanju, ali provedenu na pravedan način. Podsjećamo da postoje posebni razredni odjeli za djecu s poremećajima u ponašanju. Kao i da postoji nastava u kući i nastava na daljinu. Rješenja, dakle, postoje”, naglasili su.
”Tražimo da se primijeni primjereno rješenje te da nadležna tijela odrade svoj posao. Također ističemo potrebu pravednosti u obrazovanju. Ista pravila moraju vrijediti za sve učenike i roditelje, bez nepravednog privilegiranja”, dodali su.
Možda će vas zanimati
Otac iz grupe roditelja djece koja ne dolaze na nastavu iznio detalje za Narod.hr
Ovaj otac kaže da vjeruje da oko izostanaka djece nitko neće praviti probleme. Sve drugo, dodaje, bilo bi licemjerno.
Sustav pedagoških mjera je neučinkovit
Hrvatsko katoličko društvo prosvjetnih djelatnika skrenulo je pozornost na činjenicu da je sustav pedagoških mjera neučinkovit. Istakli su i da su se kroz vrijeme sve više naglašavala prava dionika odgojno-obrazovnog procesa, a zanemarile se obveze.
”Na neprihvatljivo ponašanje nerijetko se ne reagira adekvatno, što je dovelo do slabljenja odgojne dimenzije škole. Boli nas što nas se nerijetko proziva ‘jer ne odrađujemo svoj posao’. No, nitko ne spominje da su nam zakonima i pravilnicima vezane ruke i da škola nema mnogo prostora za djelovanje”, naglasili su.
Kazali su i da se zalažu za obrazovni sustav čija svrha neće biti tek znanja, vještine i stavovi, nego i vrline. Ističu da se slažu s kolegama potpisnicima otvorenog pisma Ministru te zajedno s njima traže sustav pedagoških mjera koji će biti djelotvoran.
>Djeca zbog problematičnog učenika danima ne idu u školu. Što čini Ministarstvo?