Dizajn crveno-bijelih dresova u kojima je Hrvatska nastupila u finalu svjetskog nogometnog prvenstva nadahnut je dresom u kojemu je Hrvatska nastupala prvi put nakon neovisnosti, na susretu sa SAD-om, na Maksimiru, u listopadu 1990., piše novac.jutarnji.hr
Nike je u suradnji s HNS-om predstavio dvije garniture, jednu s crveno-bijelim kockicama, i drugu plavo-crnu. Hrvatski dizajner Boris Ljubičić, koji je poznat po upornom zauzimanju za promicanje identiteta Hrvatske temeljenog na “kockicama”, nije pretjerano oduševljen tamnim dresovima.
“Crna boja je neugodna, ne postoji u našem nacionalnom identitetu – samo su bijela, plava i crvena”, kaže Ljubičić. Istaknuo je da su crveni kvadrati dio nacionalnog identiteta i kao takvi bi trebali zaživjeti kao brend. Oni su novi život, bez obzira na to što se nudi iza njih. Nema zemlje u svijetu čiji je dres prepoznatljiviji od zastave – kazao je dizajner tijekom TV gostovanja.
S druge strane, svjetska stručnjakinja za dizajn Iva Babaja kaže da joj tamni dresovi nisu mrski. Iako to nisu prepoznatljive boje za Hrvatsku, meni su tamnoplavi dresovi bili vrlo elegantni, rekla je dizajnerica.
Što se tiče prepoznatljivih hrvatskih kockica ili kvadratića, Nikeovi dizajneri nisu puno eksperimentirali, dres je na tragu prijašnjih, s tradicionalnim motivima i bojama.
– Upravo sam u Italiji i u ovom slučaju nije toliko važno što mislim o kvadratićima, važnije je ono što čujem kad putujem. A naši su kvadratići vrlo prepoznatljivi. I tu ne govorim samo o kolegama dizajnerima, nego o običnim ljudima koji i te kako prepoznaju našu crveno-bijelu kombinaciju boja. Iako smo daleko od solidnog državnog brendinga, kad govorimo o nogometnim dresovima, čini mi se da smo globalno napravili odličan posao. Crveno-bijeli kvadratići toliko su rasprostranjeni, postali su simbol Hrvatske, i iako je to nemoguće formalno sudski zaštititi, svatko drugi tko bi samo i poželio koristiti naše boje, bio bi plagijator – kaže Iva Babaja.
Hrvatski nogometni dres u plavo-crnoj i crveno-bijeloj kombinaciji glavni je modni hit ovih dana. Za njima vlada najveća potražnja.
“Pravi nogometni fanatizam”
– Ovo je pravi nogometni fanatizam. Ni 1998. godine nije bila ovakva potražnja za dresovima – kazao je za Jutarnji Stipe Rosić, vlasnik tvrtke Rost Šport, ovlaštenog distributera Nikeovih dresova koji ima pravo na prodaju originalnih dresova hrvatske nogometne reprezentacije.
U Nikeu poručuju da su ih preplavili zahtjevi za hrvatskim dresovima. Početkom prvenstva interes za dresovima bio je umjeren, no prolaskom Hrvatske u polufinale zavladala je nogometna euforija, zbog čega se u ormarima i na policama trgovina tražio dres više. U Zagrebu više nije bilo moguće pronaći originalni dres, osim u nekim “suludim” konfekcijskim brojevima, komentiraju posljednjih dana trgovci.
Izvor: novac.jutarnji.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.