Matica umirovljenika Vladi: Spriječite manipulacije HPB-a

Foto: Fah

Matica umirovljenika zatražila je u subotu od Vlade da najhitnije intervenira i spriječi, kako ističu, manipulacije državne Hrvatske poštanske banke, koja je ovog mjeseca onemogućila redovnu isplatu mirovina najsiromašnijim umirovljenicima, a ostale je banke Matica pozvala da se s većom osjetljivošću ponašaju prema klijentima treće dobi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Nedopustivo je da je ta banka u prodaju svojih potraživanja nekim kompanijama za naplatu dugova uključila zatvaranje čak i zaštićenih računa za najmanja potraživanja, a to znači za sirotinju, uglavnom umirovljeničku, s dugom od svega 200 kuna pa čak i onih ispod 100 kuna”, ističe u priopćenju Matica umirovljenika.

Pojašnjavaju kako i onaj tko je ostao dužan tako mali iznos, ne može podići prvog u mjesecu mirovinu u toj banci na temelju ugovora koji je s njom potpisan. Takav jednostrani potez ne može se dogoditi u pravno i pravedno uređenom sustavu bez obzira na visinu mirovine, osobito kada je ona najniža, upozoravaju.

“Tisućama umirovljenika koji su u najtežem položaju su zatvorili zaštićene račune i onemogućili im da dobiju mirovine, a potraživanja prodali kompanijama utjerivačima dugova. Dakle, onim tvrtkama kojima je u prvom planu profit, a ne bar minimalna socijalna osjetljivost prema najsiromašnijima”, navodi Matica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takvim se potezima pogoduje bogatijima, a drastično kažnjava sirotinja, koje najviše ima u umirovljeničkoj populaciji, ističe Matica i podsjeća da prema službenim podacima u Hrvatskoj ima više od 1,2 milijuna umirovljenika.

“Zašto je državna banka bešćutno i jednostrano zatvorila klijentima i zaštićene računa na koje imaju zakonsko pravo, a zaštita nije stigla ni od koga iz službenih državnih organa, iako je Hrvatska ustavom definirana kao socijalna država”, pita Matica u priopćenju koje je potpisao predsjednik Josip Kovačić.

Smatraju da je ovakvo ponašanje banke, koja u većinskom vlasništvu države, nedopustivo i pozivaju sve druge banke da se s većom osjetljivošću ponašaju prema klijentima treće dobi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Primijećeno je da birokratski pristisci dolaze i iz nekih drugih banaka kao i zahtjevi za ispunjavanjem stalno novih obrazaca. Ljudi treće dobi nisu ni toliko pokretni niti u mogućnosti da neprestano nešto mijenjaju ili dopunjuju nakon potpisanih ugovora, posebno ako im se određuju bilo kakvi, a uglavnom kratki rokovi”, upozorava Matica.

Ako to ne prestane, najavljuju da će zajedno s drugim umirovljeničkim asocijacijama pokrenuti inicijativu da se u Hrvatskoj osnuje nova banka specijalizirana za umirovljenike kakvih, kažu, u svijetu ima, na zadovoljstvo tih banaka i njihovih starijih klijenata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.