Ministar Barišić: Želimo da nam školstvo bude što sličnije onome u Austriji, Njemačkoj i Švicarskoj

Foto: fah

U kojoj je fazi kurikularna reforma, kakvo je stanje u hvatskom školstvu, koliko se ulaže u znanost – u emisiji Hrvatskoga radija “A sada Vlada” govorio je ministar znanosti i obrazovanja Pavo Barišić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Reforma kurikula važni je segment reforme obrazovanja, ali je u zadnje dvije godine ona došla u prvi plan pa se poistovjećuje s reformom obrazovanja. Ima puno drugih stvari koje su preduvjet uspješne reforme kurikula – posebno razvoj potencijala odgojno-obrazovnih ustanova, podizanje kvalitete rada i ugleda učitelja te podizanje pedagoških standarda i potpore učenicima”, poručio je Barišić. Izvijestio je da je jučer održana prva radna sjednica Povjerenstva za unapređenje reforme školstva na kojoj je bilo riječi o akcijskom planu usklađivanja rokova za sve segmente. Očekuje da će tijekom idućih nekoliko tjedana biti inoviran akcijski plan za provedbu strategije obrazovanja.

Prije nekoliko dana na jednom skupu Barišić je hrvatsko školstvo ocijenio ocjenom -4. Kazao je kako to znači da naše školstvo počiva na kvalitetnim nastavnicima koji se usavršavaju više od kolega iz EU-a. Posebno važan rekord je mali postotak onih koji izlaze iz sustava školstva. “Naravno da ima manjkavosti. Treba inovirati kurikule i nastavne planove i programe, posebno u strukovnim školama. Smatram važnim i razviti potencijal odgojno-obrazovnih ustanova – raditi na uvođenju jednosmjenskog rada u školama i dodatnog opremanja učionica”, rekao je Barišić. “Kod nas se malo prenaglašava da je stanje katastrofalno. Kad vidite podatke EK, vidite da je stanje u mnogim područjima obrazovanja sasvim zadovoljavajuće”, smatra ministar. Kao jedan od prioriteta naveo je povlačenje europskog novca za ulaganje u škole.

Barišić je kazao kako država ima obvezu unaprijediti strukovno obrazovanje, kako bi se školstvo prilagodilo tržišnim potrebama i kako bi strukovno obrazovanje bilo – prvi izbor. “Za to su potrebni novi – fleksibilni kurikuli. Model kojemu ćemo se pokušati približiti je obrazovanje na radnom mjestu po uzoru na dualne modele Austrije, Njemačke i Švicarske i na tome ćemo raditi s njihovim veleposlanicima, obrazovnim stručnjacima i hrvatsko-njemačkom gospodarskom komorom”, rekao je Barišić. Kazao je kako se pilot-projekti planiraju pokrenuti već ove godine. “Hrvatsko-njemačka gospodarska komora ponudila je projekt za nekoliko radnih mjesta vezano za trgovačka zanimanja u njemačkim tvrtkama koje posluju u Hrvatskoj”, kazao je Barišić. Dodao je kako hrvatska strana traži i da se više takvih projekata uvede i za ugostiteljstvo, turizam i neka tehnička zanimanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Barišić je izvijestio kako Hrvatska u odnosu na EU već ima najveći postotak zastupljenosti učenika koji pohađaju strukovne škole – 71%, dok je europski prosjek 48%.

Komentirajući neke najave o uvođenju e-mature, Barišić je kazao kako o takvoj zamisli, s njim nitko nije ni razgovarao. “Ta ideja još uvijek nije razmatrana niti u Ministarstvu, niti na bilo kojem stručnom tijelu – u svakom slučaju smatramo je zanimljivom, međutim u ovom trenutku naravno ne možemo govoriti konkretno – kada bi se uopće mogla takva ideja realizirati”, kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.