Most će biti gotov do proljeća, ali spojne ceste pričekat će početak turističke sezone

Komarna, 28.07.2021 - Posljednji segment Pelješkog mosta podignut je na svoje mjesto te će nakon spajanja povezati čitav teritorij Hrvatske nakon 300 godina. foto HINA/ Miroslav LELAS/ lm

Kasno sinoć jug Hrvatske spojen je s ostatkom zemlje. Postavljanjem posljednjeg, 165. segmenta spojena je rasponska konstrukcija Pelješkog mosta. Most je spojen, ali na put od Komarne do Brijeste na Pelješcu još ćemo morati pričekati. Slijedi asfaltiranje, postavljanje ograde, signalizacije, javlja HRT.

Most će zasigurno biti gotov iduće proljeće, no problem je spojnih cesta

– Mi smo sinoć prošli preko Pelješca, on je uistinu cjelovit raskopan, i u to u ovom trenutku ne izgleda tako dobro. Istina, vidjeli smo i ljude koji rade po noći jer je toliko vruće da je nemoguće raditi po danu. No nadležni nas uvjeravaju da će do iduće sezone sve biti spremno i gotovo, a nama jedino ostaje da im vjerujemo, kazali su s HRT-a.

Inače, govoreći o pristupnim cestama, dekan građevinskog fakulteta u Zagrebu Stjepan Lakušić za specijalnu emisiju HTV-a o spajanju Pelješkog mosta, napomenuo je da je tu – u prometnom smislu – riječ o 32 kilometra ozbiljne dionice koja se gradi.

– To nisu male cestice, nego prava infrastruktura, rekao je Lakušić.

On i Tomislav Josip Mlinarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, iznijeli su jučer niz zanimljivosti o Pelješkom mostu. Objasnili su zašto se radovi vrše u kasnim ili jutarnjim satima, po čemu je ovaj most prvi u svijetu, kako su Kinezi bili promatrači gradnje Krčkog mosta…

Rečeno je, između ostalog, da se most nalazi na seizmološki prilično diskutabilnom području, pa je projektant odabrao takvu vrstu temeljenja kako bi konstrukcija mogla odgovoriti ako se potencijalno dogode i potresi.

Projektanti su, rekao je Lakušić, predvidjeli i zaštitu od udara vjetra, ugrađuju se burobrani određene visine kako bi i za vrijeme jakog vjetra bio omogućen promet. U ovoj fazi most ima ugrađeno i oko 800 senzora koji prate ponašanje konstrukcije.

Most će imati četiri trake, dvije će biti korištene za promet, dok će dvije dodatne biti servisne, u slučaju da se dogodi neki izvanredni događaj. Neće biti naplate cestarine, a održavanje će vršiti Hrvatske ceste.

O Pelješkom mostu govorio je i predsjednik Zoran Milanović koji u posjetu Korčuli, koja obilježava Dan Grada. “Neka nama tog mosta, dobar je on za nas itekako”, kazao je predsjednik.

 

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/vijesti.hrt.hr