Most: Ministar Božinović pomaže monopolističkom položaju Centra za vozila Hrvatske

Foto: Fah

Iz Mosta nezavisnih lista u nedjelju su priopćili kako su i ranije skretali pozornost javnosti i nadležnih tijela na “poslovanje” Centra za vozila Hrvatske koji je, kako ističu, svoj monopolistički položaj prije par dana proširio novim ovlastima zahvaljujući odluci ministra unutarnjih poslova Davora Božinovića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>Registracija vozila: Kako posluje privatna tvrtka na koju je ministar Božinović prenio javne ovlasti i omogućio joj veću zaradu?

U Mostu ocjenjuju da je “netransparentno i u najmanju ruku sumnjivo” toj privatnoj tvrtki s javnim ovlastima dodijeliti poslove vezane uz registraciju vozila i prijenos vlasništva, što je do sada obavljalo Ministarstvo unutarnjih poslova i Ministarstvo financija.

>TIH o registraciji vozila: Koje će se uštede postići prijenosom javnih ovlasti na privatnu monopolističku tvrtku?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Politički tajnik Mosta i saborski zastupnik Nikola Grmoja istaknuo je kako je Centar za vozila Hrvatske u 2016. imao prihod veći od 500 milijuna kuna od čega 38 milijuna kuna čiste dobiti i to bez novog proširenja poslovanja.

>Registracija vozila: Zahvaljujući Božinoviću više novaca za privatnu tvrtku – građanima neke usluge skuplje do 3 puta?

“Umjesto da država ubire poveliki prihod i poreze vezane uz registraciju vozila, ona se toga odrekla u korist privatne tvrtke. Oni su pak odmah podigli cijene nekih usluga koje su i do tri puta skuplje nego što su bile dok ih je obavljao MUP. Nevjerojatno je kako se država lako odrekla tog kolača, a privatna tvrtka je, primjerice, produljenje registracije sa 66 kuna, povećala na 158,40 kuna”, istaknuo je Grmoja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Mostu ističu i kako položaj Centra za vozila Hrvatske dva i pol desetljeća “intrigira” svojom vlasničkom strukturom i činjenicom da je istovremeno i ovlašteno tijelo i regulator tržišta, što su nespojive uloge.

“Obavlja sve poslove vezane uz tehnički pregled, kontrolira stanice za tehnički pregled vozila, dijelom je i vlasnik nekih stanica, a istovremeno je i privatno dioničko društvo, te drži tri četvrtine tržišta. Tu nevjerojatnu monopolističku poziciju ministar Božinović dodatno je ‘zakucao’ dajući im dodatne ovlasti. Nakon takvog poteza, pričati o slobodnom tržištu, tržišnoj i poduzetničkoj slobodi, zaista je licemjerno. Na kraju, usluge privatne tvrtke pretpostavljaju se i državnoj blagajni, tako da su očito to isti, premreženi interesi”, smatra Grmoja.

U priopćenju iz Mosta podsjećaju kako je sumnju u poslovanje Centra za vozila Hrvatske u Hrvatskom saboru iznosio i Mostov zastupnik Miro Bulj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Iz MUP-a su stizali odgovori kako sve funkcionira po zakonu. Baš kao što i ministar Božinović tvrdi kako su ovim potezom građani na dobitku, jer u kraćem vremenu i na jednom mjestu mogu obaviti tehnički pregled i registraciju. O poskupljenju usluga i netransparentnom slijevanju novca poreznih obveznika u privatne džepove, naravno, nema ni riječi”, priopćuje Most.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.