Utorak, 4 ožujka, 2025
7.2 C
Zagreb
Pratite nas:

Most: Ministar Božinović pomaže monopolističkom položaju Centra za vozila Hrvatske

Podijeli

Podijeli

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Mosta nezavisnih lista u nedjelju su priopćili kako su i ranije skretali pozornost javnosti i nadležnih tijela na “poslovanje” Centra za vozila Hrvatske koji je, kako ističu, svoj monopolistički položaj prije par dana proširio novim ovlastima zahvaljujući odluci ministra unutarnjih poslova Davora Božinovića.

>Registracija vozila: Kako posluje privatna tvrtka na koju je ministar Božinović prenio javne ovlasti i omogućio joj veću zaradu?

U Mostu ocjenjuju da je “netransparentno i u najmanju ruku sumnjivo” toj privatnoj tvrtki s javnim ovlastima dodijeliti poslove vezane uz registraciju vozila i prijenos vlasništva, što je do sada obavljalo Ministarstvo unutarnjih poslova i Ministarstvo financija.

>TIH o registraciji vozila: Koje će se uštede postići prijenosom javnih ovlasti na privatnu monopolističku tvrtku?

Politički tajnik Mosta i saborski zastupnik Nikola Grmoja istaknuo je kako je Centar za vozila Hrvatske u 2016. imao prihod veći od 500 milijuna kuna od čega 38 milijuna kuna čiste dobiti i to bez novog proširenja poslovanja.

>Registracija vozila: Zahvaljujući Božinoviću više novaca za privatnu tvrtku – građanima neke usluge skuplje do 3 puta?

“Umjesto da država ubire poveliki prihod i poreze vezane uz registraciju vozila, ona se toga odrekla u korist privatne tvrtke. Oni su pak odmah podigli cijene nekih usluga koje su i do tri puta skuplje nego što su bile dok ih je obavljao MUP. Nevjerojatno je kako se država lako odrekla tog kolača, a privatna tvrtka je, primjerice, produljenje registracije sa 66 kuna, povećala na 158,40 kuna”, istaknuo je Grmoja.

U Mostu ističu i kako položaj Centra za vozila Hrvatske dva i pol desetljeća “intrigira” svojom vlasničkom strukturom i činjenicom da je istovremeno i ovlašteno tijelo i regulator tržišta, što su nespojive uloge.

“Obavlja sve poslove vezane uz tehnički pregled, kontrolira stanice za tehnički pregled vozila, dijelom je i vlasnik nekih stanica, a istovremeno je i privatno dioničko društvo, te drži tri četvrtine tržišta. Tu nevjerojatnu monopolističku poziciju ministar Božinović dodatno je ‘zakucao’ dajući im dodatne ovlasti. Nakon takvog poteza, pričati o slobodnom tržištu, tržišnoj i poduzetničkoj slobodi, zaista je licemjerno. Na kraju, usluge privatne tvrtke pretpostavljaju se i državnoj blagajni, tako da su očito to isti, premreženi interesi”, smatra Grmoja.

U priopćenju iz Mosta podsjećaju kako je sumnju u poslovanje Centra za vozila Hrvatske u Hrvatskom saboru iznosio i Mostov zastupnik Miro Bulj.

“Iz MUP-a su stizali odgovori kako sve funkcionira po zakonu. Baš kao što i ministar Božinović tvrdi kako su ovim potezom građani na dobitku, jer u kraćem vremenu i na jednom mjestu mogu obaviti tehnički pregled i registraciju. O poskupljenju usluga i netransparentnom slijevanju novca poreznih obveznika u privatne džepove, naravno, nema ni riječi”, priopćuje Most.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: hina/ms

Pročitaj više

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.

Pročitaj više

Frendica.hr

Glas naroda

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povezani članci