Nakon otkaza Vodanoviću Europska komisija pokreće provjeru stručnosti Kukuriku kadrova

Hrvatska udruga opće avijacije izrazila je bojazan da će američka uprava za zrakoplovstvo Federal Aviation Administration (FAA) zbog odabira nestručnih osoba na čelo Agencije za istraživanje nesreća u zračnome, pomorskome i željezničkom prometu sniziti Hrvatskoj kategoriju sigurnosti te smanjiti ovlasti kojima se u istraživanju zrakoplovnih nesreća može baviti ta agencija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To će imati posljedice na zrakoplovne kompanije i na turizam, smatra donedavni glavni istražitelj za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović i dodaje kako je iz Europske komisije dobio obavijest da je odlučeno da se u toj hrvatskoj agenciji mora provesti postupak ‘peer review’.

“Stručnjaci će provjeriti ima li Agencija pouzdanu osnovu znanja i stručnost, a s nalazom uvijek dođu i primjedbe i prijedlozi za moguća poboljšanja”, kaže Vodanović i dodaje da će to biti prvi ‘peer review’ u Hrvatskoj.

Vodanović tvrdi kako ondje sada radi deset osoba, osam u administraciji i samo dvojica istražitelja sa znanjem i iskustvom u istraživanju zrakoplovnih nesreća. Istodobno direktor i njegova zamjenica ne mogu ništa raditi dok traju žalbe na javni natječaj na temelju kojeg su došli na te dužnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednik Hrvatske udruge opće avijacije Milenko Bucalović poslao je nedavno premijeru Zoranu Milanoviću otvoreno pismo u vezi s izborom direktora, zamjenice direktora i glavnog istražitelja u kojemu stoji kako je u Europi uobičajeno da voditelji i glavni istražitelji u tijelima za istraživanje zrakoplovnih nesreća mogu biti samo stručnjaci, a u nas u Agenciji sada rade „sve redom rekreativci, a ne stručnjaci“.

Na pitanje koji je cilj tog njegovog pisma, Bucalović je odgovorio kako njime upozorava na to da se “praksa biranja podobnih a ne stručnih ljudi širi sve više, čak i na stručne agencije”.

Toj agenciji nije potreban nikakav menadžment, nego stručni istražitelji. Nisu na čelu agencija za istraživanje zrakoplovnih nesreća ni u Njemačkoj ni u Engleskoj ni u Americi nikakvi menadžeri, nego stručni ljudi koji znaju posao, svaki vijak, jer kad, ne daj Bože, ustreba, treba znati istražiti uzroke nesreće da se nikada više nešto slično ne ponovi, rekao je Bucalović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Mi smo udruga opće avijacije, ja sam diplomirani pravnik, profesionalni pilot s deset tisuća sati naleta i aviomehaničar, i ne mogu samo gledati kamo odlazi struka”, zaključio je Bucalović.

Nedavno je za ravnatelja Agencije imenovan Bojan Šenjug, koji ima rekreativno iskustvo sa zrakoplovstvom, iako je magistar po tituli, a glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća postao je Danko Petrin, koji, rekao je Bucalović, ima iskustva samo s istraživanjem nesreća u paraglajdingu.

Za tu činjenicu Bucalović kaže da je “uvreda za struku koja ruši ugled Hrvatske i u FAA-u i u cijelom svijetu zrakoplovstva” te u pismu premijeru Milanoviću predlaže da ministar pomorstva, prometa i infrastrukture “poništi natječaj, imenuje stručno upravno vijeće te raspiše primjerene uvjete natječaja, tako da se usklade s praksom Europe, svijeta, struke i obične zdrave pameti, pri tome vodeći računa o nužnom kontinuitetu djelovanja jer su predmetna znanja specifična te ih nije moguće steći samo akademskim znanjem i/ili zvanjem”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje Hine o tim tvrdnjama Vodanovića i Bucalovića Agencija je odgovorila kako se ne mogu očitovati o otvorenom pismu Hrvatske udruge opće avijacije premijeru Zoranu Milanoviću jer “nisu upoznati sa sadržajem pisma” te da zato ne mogu ništa reći ni o najavi te udruge da će američka uprava za zrakoplovstvo Federal Aviation Administration (FAA) Hrvatskoj sniziti “kategoriju sigurnosti za zračni promet”.

Na pitanje je li točno da im ovih dana u stručni nadzor dolazi neko tijelo Europske komisije odgovorili su kako nemaju takva saznanja ni bilo kakvu najavu te da imaju dobre odnose s mjerodavnim tijelima Europske komisije.

Upravo se pripremaju sporazumi o suradnji i uzajamnoj pomoći s nacionalnim tijelima za istraživanje nesreća drugih država članica Europske unije radi učinkovitijeg rada istražnih timova i racionalizacije poslovanja, u skladu s odredbama uredaba Europskog parlamenta i Vijeća iz listopada 2010. o istragama i sprječavanju nesreća i nezgoda u civilnom zrakoplovstvu, stoji u odgovoru koji je potpala zamjenica ravnatelja Anita Koprivnjak.

Glavni i naš najpoznatiji istražitelj zrakoplovnih nesreća – Dinko Vodanović završio je na zavodu za zapošljavanje. Ne kao tehnološki višak, nego kao djelatnik koji je, prema Agenciji za istraživanje nesreća, naštetio ugledu kuće koja ga hrani, objavio je HRT.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vodanoviću se zamjera što je tekst o nepotizmu pri zapošljavanju u Agenciji za istraživanje zrakoplovnih nesreća poslao na niz adresa Europskoj komisiji.

Bojan Šenjug dolazi iz Zaboka i o imenovanju na funkciju šefa Agencije presudilo prijateljstvo s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišom Hajdašem Dončićem. Šenjugova zamjenica je Anita Koprivnjak, kći HNS-ova pomoćnika ministra obrane. Ovi ljudi, tvrdi Vodanović, ne zadovoljavaju uvjete natječaja, ali su podobni.

Vodanović je dokazani stručnjak. Glavni je istražitelj svih zrakoplovnih nesreća, ali očito ima krimen – nije član ni jedne stranke. Volio bih da pokrenu kazneni postupak protiv mene, izjavio je Vodanović za HRT.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.