Na X profilu dobro poznatog anonimnog autora Utikejt objavljen je zanimljiv detalj s izložbe POP PORN održane 2023. godine u galeriji Karakas Hrvatskog društva likovnih umjetnika uz potporu Ministarstva kulture i medija i Grada Zagreba. Naime, latvijski umjetnički dvojac Melissa Braden i Inguna Skuja svojom erotskom keramikom odlučile su se boriti, kako tvrde, protiv homofobije i licemjerja. Rad su predstavile u formatu igre kružić-križić, a nazvale su ga XOXO, gdje su slova X zapravo okrenuti križevi s kastriranim penisima koji predstavljaju raspeće.
”Super nam je riječ crucifixion (raspeće), zvuči kao cross of fiction (križ fikcije/sjecište fikcija)”, kazale su umjetnice u intevjuu za Vox Femine. Intervju je inače objavljen u sklopu temata ”Rodna prizma za ravnopravnije društvo” koji je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.
Izdavač Vox Femine je LGBT udruga K-Zona koja je 2024. od vlade RH dobila 18 143 eura, a od Grada Zagreba 65.650,00 eura. U intervjuu je izloženo još degutatnih detalja koji demoniziraju patrijarhat, ismijavaju Katoličku crkvu i vrijeđaju osjećaje vjernika.
Intervju je objavljen povodom izložbe u Zagrebu u organizaciji Društva likovnih umjetnika, koja se održala uz potporu Ministarstva kulture i medija RH i Grada Zagreba.
Križić-kružić “protiv homofobije i licemjerja”!
A sa čime?
S odstranjenim spolnim organima >transrodne< boranije
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAAHHAHAH
KAKO POREMEĆENO I BOLESNO, LOLhttps://t.co/itwCzqXXNi pic.twitter.com/O02kj2BR4z— Utikejt (@utikejt) February 24, 2025
Umjetnice tvrde da su križ, nož i penis simboli smrti i mučenja
Kazale su da se rad bavi različitim kulturama muškaraca i žena te kako one kulminiraju u formi igre.
”Naši križevi imaju falusne forme i zauzimaju trodimenzionalni prostor, dok su ženske genitalije iscrtane i glazirane na dvodimenzionalnoj površini porculanskih tanjura. Na žene se u američkom slengu ponekad referira kao na dishes (hrv. jela), nešto što treba biti konzumirano”, kazale su.
Tvrde da naziv XOXO također aludira na izraze nježnosti koje obično nalazimo na kraju ljubavnih pisama, notacije za zagrljaje i poljupce. Ističu i da nisu namjeravale učiniti ovaj rad zastrašujućim, no ipak, navode: ”Križ, nož i penis jesu simboli smrti i mučenja kojih bi se svi trebali instinktivno bojati jer su negativno obilježili ljudsku civilizaciju odbacivši žensko načelo i zamijenivši ga isključivo muškim trojstvom, a to jest užasavajuće”, naglasile su umjetnice.
>Za LGBT kviz Tomašević dao 4000 eura gradskog novca; organizira ga astro lezbijka
Autorice su spominjale imaginarni spolni odnos svećenika i časnih sestara
Jedno od pitanja koje je autoricama izložbe bilo postavljeno je i o spolnom odnosu između svećenika i časnih sestara te usporedbi sa snošajem Disneyevih likova.
”Je li prikazivanje Disneyjevih likova u snošaju jednako ili gore od prikazivanja, primjerice, katoličkih svećenika ili časnih sestara koji se seksaju, te imaju li li ti prikazi isti cilj? Mislite li da takav prikaz privlači još više osude radi njihove percipirane cjelovitosti i moralne nedodirljivosti?’’, glasilo je jedno od pitanja.
Autorice izložbe tvrde da žele razotkriti licemjerje klera.
”Jukstapozicija dvaju svećenika ili časnih sestri u seksualnom odnosu je pokušaj da se razotkrije licemjerje klera i da ih se zbaci s njihovih moralnih pijedestala kako bismo ih konačno percipirali kao ljude poput svih ostalih”, odgovorile su.
Naglasile su i kako su seksualni odnos između Trnoružice i Snjeguljice prikazale s ciljem borbe protiv patrijarhata kojega, kako tvrde, nameće Walt Disney.
Nadalje u tekstu koji je financiran sredstvima hrvatskih poreznih obveznika, autorice su kritizirale američko društvo tvrdeći da u njemu vlada ”uber-patrijarhat”. Iz tih razloga su se, kako kažu, preselile u Latviju.
>Tomašević dao skoro 20 tisuća eura udruzi transrodnog vijećnika Možemo iz afere Zambija
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.