Nastavlja se potraga za nestalom plinskom platformom Ivana D.

Ivana D.
Foto: Snimka zaslona

Treći je dan otkako je nestala, a još uvijek se ne zna gdje je grdosija zvana Ivana D. Lučka kapetanija u Puli priprema se za izlazak na more.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Vrijeme je jako loše, jugo je u pojačanju, dogovor da se ide krajem tjedna, sad hoće li biti četvrtak ili petak, to ćemo sve definirati u toku sutrašnjeg dana”, kaže za Dnevnik.hr lučka kapetanica iz Pule Dolores Brenko Škerjanc.

Na raspolaganju im je i vod obalne straže.

“Oni imaju dva otporna broda spremna za isplovljenje, kako nema ugroženih ljudskih života u skladu s tim regulirat ćemo i naše snage”, kaže admiral Robert Hranj, načelnik Glavnog stožera OS RH.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Ine, koja je vlasnik platforme, danas ne žele pred kamere. Poručuju tek da će više detalja znati kad se utvrdi gdje je točno Ivana D.

Visoka 18 metara i “teška” 15-ak milijuna dolara. Zadnji put je pregledana prije dva mjeseca, a do danas je proizvela plina koliko se u Hrvatskoj potroši u pola godine, milijardu kubnih metara.

“Ako platforma nije bila dobro održavana, odnosno njezino sidrište nije bilo u najboljem stanju, onda jasno da se mora preispitati odgovornost, ali ne smijemo zaboravljati da se nesreće uvijek događaju bez obzira na stupanj sigurnosti i osiguranja”, kaže naftni stručnjak Davor Štern.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ina će u pretragu krenuti uz pomoć robotske ronilice.

“Dovoljno je po meni zaroniti dolje, i može se naći, iako se to može pronaći bez tih tehnika, postoje sonari, rov kamere”, kaže ronilac Ferdo Hitrec.

A što se točno dogodilo u trenutku najvjerojatnijeg potonuća Ivane D? More je na tom dijelu Jadrana duboko 40 metara. Aktivirao se sustav za isključivanje u nuždi, što znači da je prekinut dovod plina u cijevi. Ventil, koji je 50 metara ispod morskog dna, automatski se zavrnuo i bušotina je osigurana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Upravo takav primjer pokazuje koja je opasnost od crpljenja nafte u jednom zatvorenom akvatoriju od kojega velikim dijelom ovisi i država sama radi turizma”, kaže Štern.

O tome hoće li se platforma vaditi s morskog dna tek treba odlučiti. Zasada, opasnosti po okoliš nema.

“S obzirom na potencijalna zagađivala koja bi mogla završiti u morskom okolišu možemo reći da nema potencijalne štete, odnosno opasnosti po morski svijet”, kaže Bojan Hamer s Instituta Ruđer Bošković.

A odgovor što se dogodilo i kako je nestala najveća Ivana u Hrvatskoj tek trebamo dobiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.