Novi javni poziv MZOS-a za članstvo u radnim skupinama za izradu kurikula

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS) objavilo je u utorak četiri nova javna poziva za sudjelovanje u stručnim radnim skupinama za izradu predmetnih i međupredmetnih kurikula te je tako svoju šansu da aktivno sudjeluje u cjelovitoj reformi obrazovanja dobilo oko 350 stručnjaka, koji će na izradi nastavnog uputnika za pojedine predmete raditi od početka rujna do kraja prosinca ove godine, a dio njih počinje već krajem lipnja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U drugom ciklusu objave javnih poziva Ministarstvo predvidjelo je da će, ovisno o skupinama i predmetima na kojima će raditi, dio nastavnika moći u prvom polugodištu napustiti svoja radna mjesta i dobiti zamjenu, te adekvatnu financijsku naknadu, a dio će sudjelovati u radnim skupinama bez napuštanja radnih mjesta, kazao je na konferenciji za novinare povodom objave javnih poziva voditelj Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme Boris Jokić.

Prvu grupu čine stručnjaci za izradu prijedloga predmetnih nastavnih uputnika za 18 predmeta, među kojima su hrvatski jezik, matematika, priroda, biologija, fizika, kemija, engleski jezik itd., dakle, oko 130 nastavnika će moći tijekom rada na kurikulu u prvom polugodištu predstojeće školske godine napustiti svoja radna mjesta.

Jokić je napomenuo da će nastavnici biti plaćeni u svojoj punoj plaći, s dodacima, a također i njihove zamjene, za što je osiguran najveći dio financijskog iznosa predviđen za ukupnu kurikularnu reformu te da nitko neće biti zakinut tijekom rada na nastavnom uputniku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također, za one iz te predmetne skupine, koji neće moći napustiti svoja radna mjesta, primjerice, oni iz malih mjesta gdje je teško naći zamjenu, a budu izabrani kao izrazito motivirani i stručni, predviđena je mogućnost posebno “reguliranog aranžmana”.

Članovi radnih skupina za izradu predmetnih kurikula za predmete – filozofija, sociologija, etika itd. njih ukupno 11, predviđen je ostanak na radnom mjestu i rad u skupini, kako klasičnim putem, preko sastanaka, tako i online komunikacijom.

Jokić je napomenuo da su se u toj skupini predmetnih nastavnih uputnika našla i sva tri vjerska predmeta, pa u program kurikularne reforme ulaze – katolički vjeronauk, islamski te pravoslavni vjeronauk. I njihovi će nastavnici i drugi članovi u radne skupine ulaziti putem javnog poziva, s tim da će njihov izbor biti napravljen u skladu s institucijama koje su zakonski nadležne za njih, ali su svakako pristale biti dijelom kurikularne reforme, napominje Jokić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako je istaknuo, prvi put u Hrvatskoj natavni uputnik predmeta radi se cjelovito i po “vertikali”, od prvog razreda osnovne škole do kraja srednje škole.

Današnji krug javnih poziva predviđa i stručne radne skupine za izradu kurikula međupredmetnih tema te za one iz “područne” razine, prema područjima kao što su jezično- komunikacijsko područje, matematičko, umjetničko itd.

Jokić je pozvao “sve ljude, bez obzira na njihovo ideološko ili političko uvjerenje, sve nastavnike, stručne suradnike, članove akademske zajednice da se jave na javni poziv i aktivno uključe u rad na cjelovitoj kurikularnoj reformi”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Napomenuo je da će izbor među prijavljenim kandidatima za članova radnih skupina biti pošten i da neće biti utjecaja nikakvih lobija.

Prijave na javni poziv mogu se poslati u MZOS do 8. lipnja, a kandidati trebaju, uz odgovarajuće obrazovanje, biti informatički pismeni, podrazumijeva se znanje stranog jezika, sposobnost timskog rada i temeljito poznavanje hrvatskog sustava odgoja i obrazovanja te područja na kojem će raditi.

Jokić drži da će tri mjeseca aktivnog rada stručnih skupina na pojedinom kurikulu, biti dovoljna za izradu prve inačice nastavnog uputnika koji kasnije ide na opsežnu, javnu i stručnu raspravu.

Nasatvni uputnici eksperimentalno će biti uvedeni sljedeće školske godine, a u punoj primjeni bi trebali biti za dvije godine, u školskoj godini 2017./2018.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Usvoje li se neki od prijedloga koje predviđaju predmetni kurikuli, otvaraju se mogućnosti za pojedine škole i učenike da, osim nastave u svom redovnom razredu, s vršnjacima, pojedini predmet za koji postoji posebna nadarenost, učenik pohađa i na višoj razini.

Neke škole, poput MIOC-a, predlagale su takvu mogućnost, ne radi se o preskakanju razreda već o dodatnom pohađanju različitih razina nekog predmeta, pojašnjava Jokić. Dodao je da se sudjelovanjem u izradi nastavnog uputnika daje jedinstvena prilika svima koji žele doprinijeti korjenitoj i kvalitetnoj promjeni obrazovanja te kako vjeruje da su sve političke stranke u Hrvatskoj svjesne da je obrazovanje od nacionalne važnosti, a promjene u tom području traju dulje od jednog mandata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.