Novi šef Uprave Ine Ratatics o plinskoj aferi: Jedan pojedinac može izazvati toliku štetu…

Foto: snimka zaslona

Prvi put otkako mađarski MOL vodi glavnu riječ u Ini, jedan predsjednik Uprave, Mađar Péter Ratatics, dao je televizijski intervju. Intervju je dao za Dnevnik Nove TV. Prvi je to put da je iz Ine itko istupio u javnost nakon velike plinske afere zbog koje su padale ostavke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po drugi put ste u Ini, ovaj put kao šef Uprave. Jeste li iznenađeni svime što Vas je ponovno dovelo tu?

Da, prije nekoliko tjedana ili mjeseci moj povratak nije bio u planu. I ovo zaista jest drugi put da sam tu, prvi put sam u Upravi bio između 2011. i 2018. Naučio sam mnogo i bio “žrtva” jedne sjajne preobrazbe Ine, onoga što se događalo s Inom u tom razdoblju. Ovo danas je druga situacija i jedna sasvim drugačija Ina, također.

No, ovdje ste zbog jedne od najvećih afera u trgovini plinom u posljednjem desetljeću, ako ne i dulje?

Tako je, i razlog zbog kojeg sam bio iznenađen – zapravo sam bio bijesan, ljutit… Jer ovo što se dogodilo je daleko od načina na koji funkcionira Ina, sve ono što smo saznali iz medija – da jedan kriminalac, jedan jedini pojedinac može izazvati toliku štetu za Inu. I nije tu riječ samo o PR-u, nego i demotiviranosti koju su prouzročili te naravno financijskoj šteti.

Ali zar zaista iskreno vjerujete da je tako veliku operaciju mogla izvesti, toliko velikim iznosima baratati samo jedna jedina osoba?

Samo jedna osoba ne, sigurno ne. Vidjeli smo već i unutar istrage u Ini da je imao suradnike, njegov podređeni bio je dio grupe, zajedno su počinili ovaj zločin. Ali na pitanje tko je još bio uključen, odgovore mora istražiti i dokazati USKOK.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U odnosu na vašu unutarnju istragu, koliko je ljudi bilo uključeno u tu grupu koju ste upravo spomenuli?

Zapravo dvije, gospodin Škugor i njemu podređena osoba.

I to je to?

I to je to.

I ne vjerujete da je bilo tko drugi u Ini znao išta drugo?

Pa, ja vjerujem…

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mislim, radi se o golemim iznosima, a uostalom i o golemim količinama plina?

Gledajte, tko su bili aktivni sudionici u ovom zločinu te tko su bile osobe koje su mogle nešto znati i vjerojatno razotkriti ovakve radnje, to su dvije različite stvari. Mislim da smo počinili neke pogreške u sustavu nadzora, ali ćemo ih popraviti, već radimo na popravku istih. No očito će dodatne promjene biti nužne.

Ali jasno Vam je zašto javnost teško može povjerovati da nitko ništa nije znao? Jer Ina je velika tvrtka, velika korporacija sa vrlo strogim unutarnjim pravilima. Pa ni Vi vjerojatno ne možete otići na najobičniji službeni put, a da ne zatvorite putni nalog po povratku i pritom priložite sve račune sa službenog puta, a afera o kojoj govorimo je neusporedivo veća stvar?

Apsolutno to razumijem, i baš zato je ovo posebno bolno po nas. Sada svi misle da svi u Ini pokušavaju napraviti isto što i g. Škugor jer Ina tako funkcionira, a to nije slučaj. Da, u prošlosti smo postavili mnogo kontrolnih točaka, iako moram reći i da je u Ini čak previše nadzora. Kao što ste i sami rekli, za najobičniji službeni put potrebno je nekoliko potpisa. Tako je bilo i ovdje, trgovinski sporazum o aktivnosti trgovine plinom potpisuju dva operativna menadžera u organizaciji.

Jesu li onda Hrvatska vlada i premijer Plenković u pravu kada kažu da Ini treba novi model upravljanja?

Novi model upravljanja je upitan, ne vjerujem baš da nam treba potpuno nov, ali promjene u postojećem – apsolutno. Zaista vjerujem da bi se trebala dogoditi evolucija sustava upravljanja i dogodit će se, no revolucija je već nešto drugo. Ne vjerujem baš da nam treba potpuna revolucija, promjena svega samo radi promjene. To vam je kao kad letite avionom, ne možete ga baš rastaviti i sastaviti u letu. Stoga se moramo fokusirati na poslovne rezultate i poslovne zadaće, pred nama je mnogo zadataka i odgovornosti. Ne možemo se baš zaustaviti, sletiti, parkirati avion u hangar… Moramo se fokusirati na poslovanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali ako već imate pilota i kopilota, treba li vam u tom avionu i cijelo jedno vijeće direktora? Jer to je najveći kamen spoticanja u odnosu Hrvatske i MOL-a, je li vijeće operativnih direktora tijelo kojim se zaobilazi stvarne članove Uprave?

Upravni je odbor apsolutno nužan, moramo imati Upravu koja donosi strategiju, poslovne planove, ciljeve, koja zahtijeva različite oblike praćenja i evaluacije poslovanja. Također, uprava odobrava potpisivanje određenih ugovora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.