Novi sustav parkiranja: Evo kako od danas plaćamo parking u Zagrebu

parkiranja
Foto: Grad Zagreb

Grad Zagreb imat će ukupno 23 parkirališna bloka koja će se odnositi na povlaštene parkirališne karte, dok će se ostale karte za javna parkirališta s naplatom i dalje kupovati po zonama. Blokovsko parkiranje i nova regulacija u sustavu javnih parkirališta s naplatom za korisnike povlaštenih parkirališnih karata (PPK) u Zagrebu stupaju na snagu u subotu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Postojeće zone dijele se na blokove za stanare s povlaštenim kartama. Uvodi se i naplata u nekim gradskim ulicama gdje je do sada nije bilo. Zagreb uz to dobiva i prvu “Park & Ride” zonu koja bi trebala biti korisna pacijentima Rebra – najvećeg bolničkog centra u zemlji.

>Tomaševićevo blokovsko parkiranje: Krije li se iza reforme samo želja za punjenjem gradske blagajne?

Glavna značajka blokovskog parkiranja je to što povlaštene parkirališne karte više neće vrijediti za cijele postojeće parkirališne zone, već za samo jedan od blokova unutar zone. Iz zagrebačke gradske uprave naglašavaju da vlasnici oko 10 posto automobila registriranih u Zagrebu imaju povlaštene uvjete parkiranja u odnosu na ostale građane. To znači da se promjene vezane za blokove odnose na manji dio građana.

Tomašević tvrdi kako nije riječ o velikoj promjeni

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević rekao je kako ne bi trebalo biti problema. Što se tiče ZagrebParkinga software znakovi su postavljeni po cijelom gradu, rekao je, napomenuvši da to nije tako velika promjena. Grad Zagreb imat će ukupno 23 parkirališna bloka koja će se odnositi na povlaštene parkirališne karte. A ostale karte za javna parkirališta s naplatom i dalje će se kupovati po zonama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Tomaševićeva borba s prometom: Uvodi naplatu parkinga nedjeljom, najavljuje stare projekte

Za korisnike koji će nakon 26. listopada imati važeću povlaštenu parkirališnu kartu, ona automatski prestaje vrijediti za parkirališne zone. Počinje, naime, vrijediti za parkirališni blok prema njihovoj adresi boravišta/prebivališta.

Do isteka valjanosti kupljene povlaštene parkirališne karte, korisnici neće trebati poduzeti nikakve dodatne korake, osim provjere u kojem bloku imaju pravo parkiranja. To naime, mogu napraviti uvidom u objavljenu kartu te dokument Zaključka.

>Dok Tomašević uvodi naplatu parkinga i nedjeljom, Goluža predlaže rotacijske garaže

Parking će se naplaćivati u pojedinim ulicama gdje se do sada nije plaćao

Korisnici će također imati mogućnost kupnje PPK za blok u kojemu ima prebivalište ili boravište ili za susjedni blok, ukoliko se susjedni blok nalazi u istoj ili nižoj (jeftinijoj) zoni parkiranja. Korisnici pritom imaju pravo na kupnju PPK samo u jednom bloku, rekao je Tomašević. Među novostima novog modela naplate parkinga je i da se u pojedinim ulicama gdje se do sada parking nije plaćao, to naplaćuje. Uz to, dio zona mijenja boju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Dogodila se možda najznačajnija izmjena na potezu istočno od Heinzelove: sada će biti skroz druga zona, a do sada je jedan dio spadao u crvenu, odnosno prvu zonu. Također, Pantovčak će sada ući u crvenu zonu“, rekao je voditelj ZagrebParkinga, Dinko Herman.

Novost je i da se na Borongaju uvodi V. zona naplate parkiranja “Park & Ride zona” koja vodi prema bolnici Rebro s parkirališta na Borongaju i kod maksimirskog stadiona. To znači da će korisnik tog parkirališta, uz kupljenu parkirališnu kartu, ujedno moći koristiti prijevoz ZET-om, autobusnom linijom 228: Svetice – Rebro – Svetice do bolnice KBC Zagreb na Rebru, rekao je voditelj ZagrebParkinga. Cijena karte za parking i prijevoz ZET-ovom linijom je 2,30 eura za vozača i još jednu osobu, a za svaku osobu više plaća se još po 1,00 euro.

>Bolje možemo: Tomašević iznosi promašene ocjene o prometnim gužvama u Zagrebu

Kako su raspoređeni novi parkirališni blokovi?

U koji blok pripadaju, građani mogu provjeriti pregledom karte i popisa ulica po zonama i blokovima na web stranicama Zagreb parkinga. Iz gradske uprave pritom naglašavaju da se blokovskim parkiranjem ne ukidaju parkirališne zone, koje i dalje vrijede za komercijalne karte. Zone se pak dijele na manje prostore (blokove) u kojima se korisnici PPK mogu parkirati prema povlaštenim cijenama, piše Večernji list prenoseći Hinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.