Predsjednik udruge „Bolje možemo“ Vinko Kojundžić izdao je priopćenje o “Tomaševićevom spinu” o prometnim gužvama. Na ovotjednoj konferenciji za medije zagrebački gradonačelnik imao je tri promašaja, navodi Kojundžić. Priopćenje prenosimo u cijelosti.
> Dok Tomašević uvodi naplatu parkinga i nedjeljom, Goluža predlaže rotacijske garaže
„Ovotjedna press konferencija gradonačelnika Zagreba Tomislava Tomaševića obilježena je nizom nevjerojatnih dezinformacija, posebice kada je riječ o prometnim gužvama koje svakodnevno opterećuju grad. Tomašević je pokušao opravdati prometne probleme tvrdnjama o velikom porastu broja automobila u Zagrebu, ali njegove vlastite brojke i podaci nisu podržali te tvrdnje.
Prvi promašaj: Prometne gužve nisu rezultat porasta broja registriranih vozila
Gradonačelnik je tvrdio da su gužve rezultat “izraženog rasta broja osobnih automobila” u Zagrebu. No, prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) koje je sam Tomašević pokazao na pressici, Bolje možemo je analizirao te brojeve te se ispostavilo da broj novih registracija automobila u Zagrebu raste tek za prosječnih 4% godišnje, a najveći broj registracija dogodio se još 2018. i 2019. godine. Ovakav mali godišnji porast broja registriranih automobila ne može odjednom dovesti do prometnih gužvi kojima svakodnevno svjedočimo. Dakle, nema govora o značajnom rastu registriranih vozila u posljednjih nekoliko godina koji bi mogao objasniti trenutne gužve.
> Lovrić i Rusak: Tomašević lažno predstavlja tuđe projekte kao svoje, unosi nered i kaos
Drugi promašaj: Nismo vodeći u EU po broju registracija
Tomašević je također tvrdio da smo vodeći u Europskoj uniji po broju registracija automobila, što je također netočno. Prema podacima Eurostata nismo ni blizu vrha – tek smo osmi u EU po broju registracija, dok su gradovi poput Varšave, Vilniusa, Tallinna i Bukurešta daleko ispred s većim porastom registracija. Ovaj argument je očito pogrešan i ne može poslužiti kao opravdanje za prometne probleme.
Treći promašaj: Nedostatak konkretnih akcija u vezi prometne infrastrukture
Na kraju, Tomašević je predstavio svoj “grandiozni” plan širenja prometne mreže. Iako je u tri i pol godine mandata obećao značajna poboljšanja, stvarnost je daleko od toga. Gradonačelnik je priznao da je izgrađeno tek nešto više od kilometra nove ceste i to prva faza proširenja Branimirove, što znači manje od jednog metra ceste dnevno tijekom njegovog mandata. Ova brojka jasno pokazuje nedostatak konkretnih akcija kada je riječ o prometnoj infrastrukturi.
> Tomaševićeva borba s prometom: Uvodi naplatu parkinga nedjeljom, najavljuje stare projekte
Kojundžić: Tomašević ima ozbiljan problem u upravljanju prometom
Vinko Kojundžić, predsjednik Bolje možemo, ističe da ovi promašaji i spinovi Tomaševića na njegovoj press konferenciji ukazuju na ozbiljan problem u upravljanju prometom u Zagrebu, odnosno nedostatak upravljanja. Trenutna vlast pokušava sve svoje neuspjehe prebaciti na prethodnog gradonačelnika, no nakon tri i pol godine potrošila je sve izlike i ne može se više pozivati na svoje prethodnike. Unatoč obećanjima i planovima, stvarna poboljšanja su izostala, a građani Zagreba i dalje se suočavaju s prometnim kaosom.
Bolje možemo poziva sve one u gradu Zagrebu koji žele promjenu na bolje da se udruže bez obzira na ideologiju i boju i da zajedno iznesemo promjenu na bolje“, zaključuje Kojundžić.
Možda će vas zanimati
Afera 'Cjepise' - Vinko Kojundžić: 'Konkurencija mi podmeće da sam Berošev prijatelj'
Vinko Kojundžić govori o poslovima s Ministarstvom zdravstva i o odnosima s ministrom zdravstva Vilijem Berošem