Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je danas svoju borbu s prometnim kolapsom u gradu. Pohvalio se novim-starim projektima uređenja i proširenja nekih ulica i gradnjom Jarunskog mosta. Za prometne gužve optužio je veći broj automobila, a najavio je i produljenje naplate parkinga.
Radovi na prometnicama u posljednje vrijeme doprinijeli su sve većem i češćem prometnom kolapsu. No, za to Tomašević krivi isključivo porast broja automobila. Osobnih automobila je 2013. bilo 283.331, a 2023. ih je bilo 379.564, prenosi N1. Tomašević je stoga danas predstavio neka prometna rješenja i projekte kojima bi cilj bio smanjenje gužve, jer se ne može s postojećom infrastrukturom, kaže.
>Tomaševićeva prometna strategija: Radovi na više ulica istovremeno i prometni kolaps
Novi stari projekti
Tomašević je najavio produžetak Branimirove na istok i Kolakove ulice koje će rezultirati dobivanjem jedne obilaznice duge sedam kilometara, koja će rasteretiti Sesvete i aveniju Dubrava, a i Slavonsku aveniju.
Radovi na Sarajevskoj cesti počinju sljedeći tjedan, a to će biti novi južni ulaz u grad, rekao je Tomašević. Dodao je da je vrijednost 25 milijuna eura bez PDV-a, što uključuje cestu i tramvajsku prugu, što će biti prva nova tramvajska pruga u više od 20 godina.
Možda će vas zanimati
Psiholog koji upravlja prometom: Tko je Andro Pavuna kojeg je Tomašević postavio na važne gradske funkcije
Radi se o čovjeku koji je i na čelu Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, a po struci je – psiholog
Na zapadu je najvažniji projekt Jarunski most, zapadno od jezera Jarun. Završavaju se imovinsko-pravni sporovi, ide se dalje u projektiranje, bit će gotov do kraja 2028. godine, a znatno će rasteretiti Jadranski most, Horvaćansku, Selsku i Ljubljansku aveniju. Imat će tri prometne trake u svakom smjeru, plus tramvajsku prugu, biciklističke i pješačke staze u oba smjera. Tomašević je naglasio da će to biti treći most u gradu preko kojeg će ići tramvaj. Također će se spojiti pristup prema novoj dječjoj bolnici koja bi se trebala izgraditi u Blatu do kraja 2029.
Most u Savskoj opatovini trebao bi rasteretiti zapadni dio grada, ali nije realno da bude izgrađen do 2032. godine. Tomašević je dodao da će s istočne strane Jaruna ići i jedan pješački i biciklistički most, koji će spojiti Arena Centar i Jarun.
>Tomašević najavio da ide po novi mandat: Što je sve pokušao okrenuti u svoju korist?
Tomašević je rekao da će se graditi nova Šarengradska ulica te da su svi problemi koji su godinama opterećivali taj projekt pred riješeni ili pred rješenjem, a ona bi trebala rasteretiti Savsku cestu. Imat će četiri vozne trake te pješačke i biciklističke trase. Projekt je pred izdavanjem lokacijske dozvole, a radovi bi trebali krenuti 2026. s time da bi prvi dio bio od Vukovarske do Zagrebačke.
Najavljeni projekti nisu ništa novo niti su ideja Tomislava Tomaševića. Neki od njih datiraju i prije ere Milana Bandića. Portal Bauštela.hr piše da je projekt Šarengradska ulica u planovima Grada gotovo 100 godina, ali da je problem za realizaciju predstavljao magistralni plinovod.
Naplata parkinga
Najavio je da se nastavlja s modelom blokovskog parkiranja, u javnom savjetovanju došlo je 318 prijedloga. Brojni prijedlozi su usvojeni, rekao je Tomašević i predstavio konačni prijedlog rješenja na karti Zagreba.
Možda će vas zanimati
Tomašević u pregled prve dvije godine utrpao Bandićeve projekte; Lovrić: Svoj nerad prikazuju kao rad, tuđe projekte kao svoje
Dodao je i da će kao novitet biti omogućeno kupcima povlaštenih parkirnih karata da odaberu susjedni blok u istoj ili nižoj zoni, ako se nalaze na granici svog bloka i žele parkirati u tom susjednom bloku. Oni koji nemaju prebivalište ili boravište u određenoj parkirnoj zoni neće moći kupiti povlaštenu parkirnu kartu, iako imaju nekretnine u vlasništvu u toj zoni.
>Tomašević se hvali s devet novih vrtića u mandatu: Što je zapravo istina o njima?
Produžit će se naplata radnim danom s 22 h do ponoći, kako bi se stanari koji se tada vraćaju kući mogli lakše naći parkirno mjesto. Subotom će se produžiti do navečer, a nedjeljom, kada se parkiranje nije naplaćivalo, uvest će se plaćanje do 15 h. Tomašević je rekao da se u blokovsko parkiranje krenulo zato što samo u 1. zoni ima 5000 povlaštenih karata više nego parkirnih mjesta. Karata je oko 13.000, a mjesta oko 8000.
Najavio je da se projektira podzemna garaža u Klaićevoj, procijenjene vrijednosti od 20-ak milijuna eura, kapaciteta 800 parkirnih mjesta, te jedna ispod Paromlina za 350 mjesta, a pripremne radnje su u tijeku za podzemnu garažu na Trgu Franje Tuđmana.
Tekst se nastavlja ispod oglasa