Tomaševićeva borba s prometom: Uvodi naplatu parkinga nedjeljom, najavljuje stare projekte…

Foto: fah. Montaža: Narod.hr

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je danas svoju borbu s prometnim kolapsom u gradu. Pohvalio se novim-starim projektima uređenja i proširenja nekih ulica i gradnjom Jarunskog mosta. Za prometne gužve optužio je veći broj automobila, a najavio je i produljenje naplate parkinga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radovi na prometnicama u posljednje vrijeme doprinijeli su sve većem i češćem prometnom kolapsu. No, za to Tomašević krivi isključivo porast broja automobila. Osobnih automobila je 2013. bilo 283.331, a 2023. ih je bilo 379.564, prenosi N1. Tomašević je stoga danas predstavio neka prometna rješenja i projekte kojima bi cilj bio smanjenje gužve, jer se ne može s postojećom infrastrukturom, kaže.

>Tomaševićeva prometna strategija: Radovi na više ulica istovremeno i prometni kolaps
Foto: fah

Novi stari projekti

Tomašević je najavio produžetak Branimirove na istok i Kolakove ulice koje će rezultirati dobivanjem jedne obilaznice duge sedam kilometara, koja će rasteretiti Sesvete i aveniju Dubrava, a i Slavonsku aveniju.

Radovi na Sarajevskoj cesti počinju sljedeći tjedan, a to će biti novi južni ulaz u grad, rekao je Tomašević. Dodao je da je vrijednost 25 milijuna eura bez PDV-a, što uključuje cestu i tramvajsku prugu, što će biti prva nova tramvajska pruga u više od 20 godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Možda će vas zanimati

Psiholog koji upravlja prometom: Tko je Andro Pavuna kojeg je Tomašević postavio na važne gradske funkcije

Radi se o čovjeku koji je i na čelu Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, a po struci je – psiholog

Foto: fah

Na zapadu je najvažniji projekt Jarunski most, zapadno od jezera Jarun. Završavaju se imovinsko-pravni sporovi, ide se dalje u projektiranje, bit će gotov do kraja 2028. godine, a znatno će rasteretiti Jadranski most, Horvaćansku, Selsku i Ljubljansku aveniju. Imat će tri prometne trake u svakom smjeru, plus tramvajsku prugu, biciklističke i pješačke staze u oba smjera. Tomašević je naglasio da će to biti treći most u gradu preko kojeg će ići tramvaj. Također će se spojiti pristup prema novoj dječjoj bolnici koja bi se trebala izgraditi u Blatu do kraja 2029.

Most u Savskoj opatovini trebao bi rasteretiti zapadni dio grada, ali nije realno da bude izgrađen do 2032. godine. Tomašević je dodao da će s istočne strane Jaruna ići i jedan pješački i biciklistički most, koji će spojiti Arena Centar i Jarun.

Foto: fah
>Tomašević najavio da ide po novi mandat: Što je sve pokušao okrenuti u svoju korist?

Tomašević je rekao da će se graditi nova Šarengradska ulica te da su svi problemi koji su godinama opterećivali taj projekt pred riješeni ili pred rješenjem, a ona bi trebala rasteretiti Savsku cestu. Imat će četiri vozne trake te pješačke i biciklističke trase. Projekt je pred izdavanjem lokacijske dozvole, a radovi bi trebali krenuti 2026. s time da bi prvi dio bio od Vukovarske do Zagrebačke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najavljeni projekti nisu ništa novo niti su ideja Tomislava Tomaševića. Neki od njih datiraju i prije ere Milana Bandića. Portal Bauštela.hr piše da je projekt Šarengradska ulica u planovima Grada gotovo 100 godina, ali da je problem za realizaciju predstavljao magistralni plinovod.

Naplata parkinga

Najavio je da se nastavlja s modelom blokovskog parkiranja, u javnom savjetovanju došlo je 318 prijedloga. Brojni prijedlozi su usvojeni, rekao je Tomašević i predstavio konačni prijedlog rješenja na karti Zagreba.

Možda će vas zanimati

Tomašević u pregled prve dvije godine utrpao Bandićeve projekte; Lovrić: Svoj nerad prikazuju kao rad, tuđe projekte kao svoje

Ivica Lovrić, nezavisni zagrebački gradski zastupnik, nekoć pročelnik za školstvo u administraciji Milana Bandića, za Narod.hr analizirao je veliki pregled ‘postignuća’ kojima se povodom druge...

Dodao je i da će kao novitet biti omogućeno kupcima povlaštenih parkirnih karata da odaberu susjedni blok u istoj ili nižoj zoni, ako se nalaze na granici svog bloka i žele parkirati u tom susjednom bloku. Oni koji nemaju prebivalište ili boravište u određenoj parkirnoj zoni neće moći kupiti povlaštenu parkirnu kartu, iako imaju nekretnine u vlasništvu u toj zoni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: fah
>Tomašević se hvali s devet novih vrtića u mandatu: Što je zapravo istina o njima?

Produžit će se naplata radnim danom s 22 h do ponoći, kako bi se stanari koji se tada vraćaju kući mogli lakše naći parkirno mjesto. Subotom će se produžiti do navečer, a nedjeljom, kada se parkiranje nije naplaćivalo, uvest će se plaćanje do 15 h. Tomašević je rekao da se u blokovsko parkiranje krenulo zato što samo u 1. zoni ima 5000 povlaštenih karata više nego parkirnih mjesta. Karata je oko 13.000, a mjesta oko 8000.

Najavio je da se projektira podzemna garaža u Klaićevoj, procijenjene vrijednosti od 20-ak milijuna eura, kapaciteta 800 parkirnih mjesta, te jedna ispod Paromlina za 350 mjesta, a pripremne radnje su u tijeku za podzemnu garažu na Trgu Franje Tuđmana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.