Online nastava i u idućoj školskoj godini? Predstavljena tri scenarija, a sve ovisi o epidemiološkoj situaciji

Foto: Fah

Tri su moguća scenarija prema kojima može početi nova nastavna godina 2020./2021.: nastavom pretežito uživo u školskim učionicama, prema mješovitom modelu ili pretežito na daljinu. Koji će od tih scenarija prevagnuti ovisit će o epidemiološkoj situaciji, a odabir konačnog modela bit će poznat najranije početkom devetog mjeseca, odnosno tjedan dana prije početka nove školske godine 7. rujna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To je, kako doznaje Jutarnji list, novost koju donosi prijedlog Akcijskog plana za nastavu na daljinu – model nastave na daljinu Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO), a koji se u dvotjednoj javnoj raspravi (e-savjetovanju) treba naći već ovih dana.

>Ljilja Vokić za Narod.hr: ‘Veliki teret svaljen je na roditelje, ove godine treba otkazati državnu maturu’

Ministarstvo je, kako je i najavljivalo, dovršilo dokument kojim bi u bilo kojim okolnostima, među kojima je i moguća smjena vlasti, bilo koja garnitura koja dođe na Donje Svetice 38 (sjedište MZO-a) imala gotov dokument za provedbu nastave u novoj školskoj godini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Iako bismo željeli da se svi učenici od jeseni vrate u učionice i da se nastava provodi normalno, uživo, trenutačno ne možemo znati koji će se model moći aktivirati. Međutim, na ovaj način u ravnopravan položaj stavljamo sve scenarije, oni su razrađeni i opisani su uvjeti (matrica rizika) kada će se koji od njih primijeniti, što će naravno ovisiti o vjerojatnosti pojavnosti drugog vala epidemije koronavirusa”, kažu Jutarnjem izvori iz MZO-a.

Primjerice, ako se pokaže umjerena vjerojatnost da će doći do drugog vala epidemije u našoj zemlji, što bi trebalo biti vidljivo do kraja kolovoza ili početka rujna, ili ako još uvijek budu postojale dvojbe oko utjecaja djece i mladih na širenje pandemije, u takvim bi se uvjetima mogao aktivirati mješoviti model nastave.

U tom modelu (kombinacija nastave uživo i nastave na daljinu) u nas ove školske godine sudjeluju uglavnom učenici od prvog do četvrtog razreda osnovne škole koji su nastavu najprije pratili na televiziji (HRT 3) te u komunikaciji roditelja i učitelja putem grupa na WhatsAppu, Viberu i slično, da bi se od svibnja većina njih vratila u školske učionice, a dio ostao u nastavi na daljinu. Hoće li se predloženi mješoviti model i u novoj školskoj godini odnositi samo na taj uzrast tek treba vidjeti jer će o pojedinostima Akcijskog plana javnost danas izvijestiti resorna ministrica Blaženka Divjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako se sva tri scenarija ne čine previše novima, uostalom, većina učenika posljednja tri mjeseca ove školske godine provode u nastavi na daljinu, a učenici nižih razreda u kombinaciji sva tri modela, iz Ministarstva tvrde da su iskustva iz ove školske godine pomogla da se isprofilira dokument i unaprijede rješenja. Na taj način zapravo su “legalizirana” tri modela nastave, a učenici, nastavnici i roditelji za svaki od njih trebaju biti spremni kao jednako izvjesnu mogućnost koju diktiraju epidemiološke prilike.

Nadalje, čak i ako se od jeseni krene s nastavom uživo, Akcijski plan predlaže da i u tim okolnostima postoji mogućnost primjene nastave na daljinu za pojedine grupe učenika i studenata.

Normalni uvjeti

Ministarstvo tako navodi kako bi se dio nastave na daljinu u “normalnim” uvjetima mogao organizirati za učenike koji se nalaze u bolnicama ili za one koji su iz zdravstvenih razloga morali ostati kod kuće, za talentirane učenike koji su angažirani u sportskim, umjetničkim ili STEM aktivnostima (pa, primjerice, zbog natjecanja izostanu s nastave), ali i za učenike u izoliranim područjima, na primjer one čiji se roditelji odsele u krajeve u kojima nema školskih ustanova, za one koji zbog nekih elementarnih nepogoda (potres i sl.) moraju napustiti mjesto boravka i sl.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Online nastavom mogao bi se privremeno premostiti i nedostatak nastavnika iz nekih predmeta, osobito iz STEM područja ili stranih jezika, poput učitelja matematike, fizike, kemije i engleskog jezika na otocima. Dio natjecanja i smotri bi isto tako mogao doživjeti svoju online verziju.

Također, predlaže se nastava na daljinu u normalnim uvjetima, u nastavi uživo, koja je korisna za unaprjeđenje personaliziranog učenja i poučavanja novim metodama kao što je obrnuta učionica (flipped classroom). To podrazumijeva da se materijali u digitalnom obliku unaprijed distribuiraju učenicima (i studentima) kako bi se oni upoznali s temom, nakon toga oni samostalno istražuju, a završni dio rasprave potom se provodi uživo u učionicama.

Ako se, pak, bude u cijelosti trebalo prijeći na online nastavu, ona će se i dalje provoditi posredstvom tehnologije, uz mogućnost vrednovanja (i ocjenjivanja) na daljinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.