Problem reduciranih autobusnih linija u Baranji, zbog kojih zaposleni ne mogu putovati na posao, izazvao je veliki “požar” u tom dijelu Hrvatske. Iako se s povratkom školske godine očekivalo poboljšanje, uslijedio je hladan tuš. Početkom tjedna tvrtka Panturist ukinula je 72 linije na području županije. Ljudi su očajni, prenosi Dnevnik.hr.
Zbog ukinutih linija prikupljaju se potpisi. ”Ne da mi je ugrožen posao, ugrožena je moja cjelokupna egzistencija”, požalila se Zdenka Mrožek koja živi u Samatovcima pokraj Osijeka.
Putnice, koje zbog posla odlaze u Osijek, ostale su bez večernjeg autobusa. ”Najveći problem je taj u 22.20 sati, jer nemam se apsolutno čime vratiti kući”, kaže Marina Bosak iz Samatovaca.
Općina Bizovac izgubila je ukupno 16 linija. ”Izražavamo nezadovoljstvo, jer smo u proteklo vrijeme izdvajali puno novca za sufinanciranje i subvencioniranje prijevoza, kako naših srednjoškolaca, tako i studenata”, ističe Srećko Vuković, načelnik općine Bizovac.
U Belom Manastiru kažu da će zbog prorijeđenih veza trpjeti 400 srednjoškolaca. ”Bit ćemo prisiljeni povući bilo kakve poteze, a to je čak i pokrenuti što prije projekt gradskih mini buseva. Ići ćemo na američki sistem. Drugo rješenje ne vidim”, rekao je Tomislav Rob, gradonačelnik Belog Manastira.
Iz Panturista poručuju da je na pojedinim linijama bilo dva do tri putnika i da je loša demografska slika dovela do nerentabilnog poslovanja.
”Rješenje je da moramo naći neki zajednički interes kako bi zadržali postojeće polaske, jedan dio se odnosi na to da treba subvencionirati jer ovo je trenutačno za Panturist ekonomski neodrživo”, kaže Saša Ilić, predsjednik uprave Panturista i APP-a.
Manje putnika znači manje autobusa, a manje autobusa – još manje stanovnika. “Nedostatak autobusnih linija u udaljenim selima je nedopustiva, na tome se može i mora poraditi”, rekla je Nada Murganić, ministrica demografije.
Prometnu povezanost otočana Vlada pomaže subvencijama. Stanovnici s istoka morat će čekati primjenu novog zakona o cestovnom prometu.
“Mikroprijevoz je nešto što će dovesti do mogućnosti uspostave prijevoza u slabo naseljenim područjima i u ruralnim područjima”, kaže Mario Mudanić, pomoćnik ministra prometa.
Postoji i europska direktiva prema kojoj će o javnom prijevozu odlučivati županija. Rok za primjenu je dvije godine, a do tada će se stanovnici snalaziti kako znaju.
Lakše do Njemačke nego do susjednog grada
“Putovat ću u Njemačku, tamo su bar redovite linije”, zaključuje Zdenka. Iz njene općine u posljednje dvije godine iselilo je 150 stanovnika.
Paradoksalno, sudeći po autobusnim linijama, lakše je otputovati do Njemačke nego gospođi Zdenki s posla se vratiti kući.
”Imamo “požar” kojeg je svojom neodgovornošću i ishitrenim postupkom napravio autoprijevoznik koji je naprasno preko noći ukinuo čak sedamdesetak linija na području Osječko-baranjske županije”, rekao je Ivan Anušić baranjski župan.
Dodaje da je razgovarao s ministrom prometa, a u srijedu će razgovarati s premijerom te će problem pokušati riješiti na razini Vlade.
”Klasičnom ucjenom autoprijevoznici pokušavaju povećati cijenu karte i dobiti subvenciju od strane općina i gradova. Praktički su urušili sustav, urušili su školski sustav, gospodarski sustav. Sjest ćemo i razgovarati, ali na ucjene i ovakav način nećemo pristati”, rekao je.
Tekst se nastavlja ispod oglasa