Plenković povećava cijenu struje poduzetnicima i građanima

Foto: fah

Poduzetnicima koji se opskrbljuju električnom energijom putem tzv. zajamčene usluge HEP-a od 1. travnja struja će poskupjeti za više od 20 posto, a pojedinim skupinama i 30-ak posto. Početkom lipnja na udaru poskupljenja mogli bi se naći i građani koji koriste HEP-ovu univerzalnu uslugu, doduše u nešto manjoj mjeri nego poduzetnici.

Nove tarife za zajamčenu opskrbu električnom energijom za poduzetnike temelje se na nedavnoj promijenjenoj metodologiji Hrvatske energetske regulatorne agencije (HERA). Do korekcije tarifa došlo je zbog naglog porasta cijena električne energije na veleprodajnom tržištu tijekom 2018. godine, javlja tportal.

Poskupljenje će pogoditi desetak posto potrošača koji koriste zajamčenu uslugu u okviru bijelog dvotarifnog modela. Njima cijena energije skače s 54 lipe po kilovatsatu na 75 lipa po kilovatsatu, i to u višoj tarifi, te s 32 na 44 lipe po kilovatsatu u nižoj.

Poskupljenje struje za poduzetnike koji koriste zajamčenu uslugu opasan je signal i za kućanstva koja su ostala u HEP-ovoj univerzalnoj usluzi (HEP Elektra), a takvih je čak 90 posto u Hrvatskoj.

‘Cijena energije na HUDEX-ovoj burzi u Mađarskoj značajno je otišla gore početkom ove godine, a budući da nemamo dovoljno svojih izvora te smo prisiljeni uvoziti energiju, realno je očekivati da će se takva situacija odraziti i na cijenu struje za kućanstva. Osim toga, ni trenutačno stanje s hidrologijom ne ide nam u prilog, a ostane li i dalje tako, poskupljenje za kućanstva je sasvim izvjesno’, ističe Nenad Kurtović, stručnjak za energetsko tarifiranje u udruzi Splitski potrošač za Slobodnu Dalmaciju.

HEP – U najvećem dijelu poslovanja monopolist

Hrvatska elektroprivreda koja je u državnom vlasništvu, je, podsjetimo, u najvećem dijelu svog poslovanja zapravo tipičan monopolist, i to prirodni monopolist. Ukupni prihodi grupe su oko 15 milijardi kuna godišnje, a čisti profit iznosi preko milijardu kuna.

HEP je za narod.hr potvrdio kako “je u protekle tri godine, na temelju okvirnih sporazuma s agencijom za zakup medija, u oglašavanje uložila 0,05 posto ukupnih prihoda Grupe”, što u prijevodu znači da na marketing troši na 7,5 milijuna kuna.

Glede toga, zanimljiva je razlika između brojki koje je grupacija službeno objavila i kojih se nalaze u internom dokumentu “Tržišne i marketinške smjernice HEP grupe za razdoblje 2017. do 2020. godine”.

Naime, prema navodima portala Index, u analizi koju je izradila konzultantska kompanija PricewaterhouseCoopers, skraćeno PwC, HEP je svoj oglašivački budžet u razdoblju od 2015. do 2019. godine trebao povećati na 140 milijuna kuna godišnje; odnosno dvadesetak puta više od onog koliko kažu da troše na oglašavanje, i više u skladu s očekivanjima.

Izvor: narod.hr/tportal/Slobodna Dalmacija