Nađena treća smrtno stradala osoba u pomorskoj nesreći u dubrovačkom akvatoriju; potresno svjedočenje preživjelih

akcija
Foto: Fah

Teška pomorska nesreća dogodila se sinoć u 21,20 sati u Koločepskom kanalu između uvale Pakljena i uvale Brsečine, gdje se gumena brodica s devetero ljudi sudarila sa brodom Danče iz sastava Lučke kapetanije Dubrovnik, koji je u tom trenutku obavljao hitan medicinski prijevoz prema mjestu Sobra na otoku Mljetu.

20,00 sati

O nesreći su u Temi dana na HRT-u razgovarali s lučkim kapetanom Matkom Kekezom, Mladenom Butkovićem iz središnjice za traganje i spašavanje na moru te kapetanom duge plovidbe i instruktorom Fedomirom Pavićem.

17,04 sati

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potresno svjedočenje preživjelog: “Tijelo te male cure bilo je kod mene, potegao sam je i vidio da je mrtva”

Viktor Markota preživio je pomorsku nesreću kod Dubrovnika i trenutno se nalazi na liječenju u Općoj bolnici Dubrovnik.

“Bili smo na Šipanu gdje smo radili pripremu za sezonu kod sad pokojnog Alena. U gliseru nas je bilo devet. Uhvatio nas je mrak i polako smo išli nazad. Bili su veliki valovi. Alen je dobro vozio da nas ne skvasi između valova”, rekao je Viktor Markota za dnevnik.hr, koji je preživio pomorsku nesreću u dubrovačkom akvatoriju i koji se trenutno nalazi u bolnici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Negdje na oko pola puta najednom je rekao samo “Bože moj, što je ovo” ili samo “Bože moj”, ne znam ni ja. Odjednom udar. Sjećam se da sam se izvrnuo pod vodu i u tom momentu udarila me njegova konzola i volan u prsa i ja sam se uhvatio za to. Par sekundi nakon toga gliser se ispravio i došao sam do zraka. Oko mene su sve bile kese”, priča Markota, dodajući da mu se činilo kako se sve to događa nekom drugom, a ne njemu.

Markota je sjedio kraj motora na lijevoj strani glisera. Svi putnici su, kaže, pokrili glavu s nečim zbog jakog vjetra. Vjerojatno zbog toga, kaže, nije vidio brod s kojim su se sudarili. Pretpostavlja da ni vozač glisera nije vidio brod jer se koncentrirao na izbjegavanje valova. Na pitanje je li njihov gliser imao svjetla, kaže da ih on nije vidio, pa dodaje da je pod šokom i da se ne može sjetiti jesu li bila svjetla ili nisu.

Nakon što je izronio najprije je vidio vrećice sa smećem kojeg su nosili sa Šipana. “Oko sebe sam nakon udara vidio kese i naše smeće. Tijelo te male cure bilo je kod mene, potegao sam je i vidio da je mrtva”, prisjeća se Markota, dodajući da su on i Velimir Šetka, koji je također preživio nesreću, dozivali ostale po imenima, ali se nitko nije odazvivao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje kako se osjeća, odgovara da se osjeća podijeljeno. “Drago mi je što sam živ, a tuga je na drugu stranu. Ovo mi je definitivno drugi rođendan zahvaljujući samo Bogu i Gospi. Još se nije sve skupa sleglo. Drago mi je što sam živ, a tuga mi je što su ljudi mladi izginuli”, kaže Markota, za dnevnik.hr.

Foto: Snimka zaslona

15,12 sati

Šokantna ispovijest Velimira Šetke, čovjeka koji je preživio tešku pomorsku nesreću

Jedan od dvojice preživjelih pomorske nesreće Velimir Šetka dao je poslijepodne izjavu RTL-ovoj reporterki Nikolini Radić Ančić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“To je tužno. To je bilo jadno. Kad si s nekima i dogodi se tako nešto. Čovjek ne može zamisliti da se to može desiti”, rekao je Šetka.

Tvrdi da je more bilo veliko i jako, a gazda koji je vozio gliser je ispočetka dao malo glasa. “To je toliko prskalo da smo bili mokri kao da pada kiša i on je smanjio gas i sjekao je valove. On je, vjerojatno, išao prema Dubrovniku. Našao je neku okomicu kada nije trebao skrenuti prema Brsečinama i tada je skrenuo.

Ja sam bio najzadnji. Iza toga vozača sam se skupio jer mi je sve kvasilo. Pošto sam sjedio nisam imao orijentaciju pa sam se, da ne padnem, uhvatio za jednu štangu za gliser i to mi je spasilo”, objašnjava Šetka.

Kaže kako udar nije vidio jer je bio sagnut, a sjeća se zadnje sekunde kada je vozač rekao “Ajme” ili “Bože”. “Meni je u tom momentu sinulo da je možda morski pas, greben, nešto što nema neke opasnosti. Stisnuo sam jače svoju ruku i to me spasilo.”

Šetka kaže kako ne zna kako je udar izgledao i misli da se vjerojatno tijekom udara onesvijestio na desetak sekundi. “Kad sam se osvjestio Viktor je već izašao iz mora jer je bio do pojasa sa glavom i prsima u moru, ali se držao za čamac pa je izašao. Sve se to dešavalo. Dok je on bio u moru i dok je izašao ja sam bio bez svijesti. Bit će da me on dirnuo pa sam došao sebi. Rekao sam mu ‘Viktore pa gdje su ljudi?’, a on je rekao da se dogodila havarija”, priča Šetka.

Tvrdi kako su on i njegov kolega u prednjem dijelu čamca vidjeli djevojku koju je Alen osolvljavao sa “kćeri”. “Rekao sam Viktoru da je slučajeno ne dira jer može naškoditi slučaju i ozljeđenoj osobi. Rekao sam mu da gleda sa strane ima li ikoga koga bi spasili”, rekao je za RTL Šetka.

Foto: Snimka zaslona

14,36 sati

Pronađena je treća smrtno stradala osoba u pomorskoj nesreći koja se dogodila prošle noći u Koločepskom kanalu, a za još četiri osobe nestale u moru i dalje se intenzivno traga, izvijestilo je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Tri su osobe nađene mrtve, dvije ozlijeđene su prevezene u dubrovačku bolnicu, a za četiri se još traga.

U potrazi na širem području Koločepskog kanala trenutno su angažirana dva plovila lučkih kapetanija Ploče i Split te jedno plovilo Plovputa d.o.o., u potragu je uključeno i pet privatnih plovila te dva helikoptera iz sastava MUP-a i Obalne straže, a u kopnenoj potrazi na obalnim područjima sudjeluju pripadnici dubrovačko – neretvanske Policijske uprave.

Putem Obalne radio postaje Dubrovnik svim brodovima se emitira poruka pogibli kategorije “Mayday Relay“.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sa suradnicima stigao je danas u Dubrovnik i sastao se voditeljima potražnih timova. Obiteljima smrtno stradalih izrazio je sućut.

Preživjeli u pomorskoj nesreći: Žao mi je majke i sina koji su bili sa mnom na gliseru koji nije bio osvijetljen

Jedan od dvojice preživjelih teške pomorske nesreće Velimir Šetka iz naselja Momići u općini Kula Norinska došao je u srijedu ujutro svojoj kući, piše Dubrovački vjesnik.

Rekao je da je pravim čudom ostao živ te da samo on nije ispao iz gumenjaka. Kada je udarilo u nas svi su poispadali, ja sam se čvrsto držao za ogradu i to mi je spasilo život, kazao je vidno uzbuđen.

Šetka potvrđuje da gumenjak nije bio osvijetljen. “Valovi su bili preveliki i ništa se nije moglo vidjeti.
Na svu sreću nisam bio ozlijeđen pa sam pomagao u spašavanju. Spasio sam mog prijatelja Viktora Markotu, a nakon toga sam pomagao izvući gazdu restorana. Njemu kao i ostalima nije bilo spasa. Nažalost to je prevelika tragedija i ja još nisam svjestan što se dogodilo.”

“Sve se događalo u djeliću sekunde. Toliko je trebalo da se čovjek spasi ili da se utopi, govori nam. Mogu vam reći da sam se ponovno rodio. Ovo je moj drugi rođendan, rekao je Šetka, kojemu prilaze njegovi sumještani bodreći ga i raspitujući se za nesreću.”

“Žao mi je ljudi koji su bili sa mnom u tom gliseru. Posebno mi je žao majke i sina. Ona je bila kuharica i htjela je sezonski posao u tom restoranu, a sin joj je konobario i prošle godine. Oboje su se utopili. Ona se jadna bojala kada se ukrcavala jer nije znala plivati. Tragedija velika.”, zaključio je vidno potresen Velimir Šetka.

“Do četiri ujutro smo tražili stradale. Brod lučke kapetanije je osvijetlio mjesto nesreće ali nikoga nismo mogli vidjeti. Eto od nas devet ostali smo živi ja i moj prijatelj Markota. On je dobro i sigurno će ga iz bolnice brzo otpustiti kući. Slomio je ključnu kost, ima udarac na licu i u prsima. Ali živi smo.”, zaključio je Šetka.

Brod dubrovačke Lučke kapetanije “Danče” bio pravilno označen i specijaliziran za prijevoz

Lučki kapetan Mato Kekez rekao je kako je brod dubrovačke Lučke kapetanije “Danče” bio pravilno označen i specijaliziran za traganje, spašavanje i prijevoz bolesnika.

Sinoćnja nesreća dogodila se, naime, u trenutku dok je brod LK “Danče” bio angažiran u akciji hitnog medicinskog transporta prema otoku Mljetu.

”Takve brodove moramo imati, ne smijemo riskirati. ‘Danče’ je i sada u potrazi za nestalima, skupa s brodovima policije i privatnim plovilima”, rekao je Kekez. Dodao je kako je bolesnik, kojeg je prevozio ‘Danče’ prevezen putem broda linije Sobra- Prapratno.

Prema još uvijek neslužbenim informacijama, u sinoćnjoj nesreći oko 21,20 sati, poginuli su muškarac, ujedno i vlasnik ugostiteljskog objekta na otoku Šipanu, i djelatnica restorana, dvije osobe su ozlijeđene, a za pet osoba se intenzivno traga.

U gumenjaku dužine sedam metara koji se sudario sa službenim brodom LK ”Danče” bilo je ukupno devet osoba, svi hrvatski državljani. Dvije osobe koje su ozlijeđene, ali su preživjele su muškarci (1959.) i i (1964.) iz Rogotina i Kule Norinske. Oni su prevezeni u dubrovačku Opću bolnicu.

”Primljeno je dvoje ljudi, jedan muškarac 1959. godište koji je zadobio lakše ozljede i pušten je na kućno liječnje, a drugi je muškarac, 1964. godište, zadobio prijelom ključne kosti i danas je planirana operacija. Pacijent je stabilno”, rekao je ranije danas ravnatelj Opće bolnice Dubrovnik Marijo Bekić.

Lani 447 intervencije traganja i spašavanja na moru, poginule 32 osobe, a jedna se vodi kao nestala

Prema podatcima Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru, u prošloj je godini zbog raznih pomorskih nesreća poduzeto ukupno 447 intervencija traganja i spašavanja na moru. U svim prošlogodišnjim nesrećama poginule su 32 osobe, a jedna se vodi kao nestala. Istovremeno je spašeno 1075 ljudi.

Tijekom 2015. godine bilo je ukupno 324 intervencije. Smrtno su stradale 33 osobe, a spašeno ih je 611.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.