Željko Stipić, predsjednik Sindikata zaposlenih u hrvatskom školstvu „Preporod“ komentirao je za narod. hr prijedlog Vlade za produženjem osnovnoškolskog obrazovanja na devet godina ustvrdivši kako to nije nikakav novi prijedlog je on je 10-15 godina sastavni je dio svih strategija. Istaknuo je kako će biti dobro ako ovu formalnu promjenu iskoristimo da nam bude samo pokretač za dubinskim promjenama u odgojno obrazovnom sustavu.
Tomislav Đonlić iz HDZ-ovog Odbora za znanost i obrazovanje ističe da uz promjenu osnovnog školstva na 9 godina, potrebna je reforma nastavnih sadržaja.
„Europska je praksa da je osnovna škola produžena na 9 godina – tu Hrvatska ide onim putem koje su druge države već krenule“, rekao je Stipić te dodao kako svaki takav prijedlog hvale vrijedan i zaslužuje podršku.
Pojasnio je kako se sam od sebe nameće ovaj prijedlog obzirom da su svi programi i predmeti koji se prolaze kroz osnovnu školu jako prekapacitirani, djeca su nam preopterećena i stoga je važno rasteretiti ih kroz dužu tijek trajanja obrazovanja.
„Važnije je od formalne odluke je da se to što kvalitetnije osmisli što će se događati unutar devetogodišnjeg ciklusa – tu promjenu treba iskoristiti da se sustav osuvremeni, da se konačno ostvare promjene predmetnih kurikuluma – tolika je potreba da smo to odavno trebali napraviti“, napomenuo je.
„Kad živimo u zemlji u kojoj se troši na sve i svašta, nepotrebno, u zemlji u kojoj toliko toga parazitira na račun rada, bilo što u obrazovanju vidjeti kao veliki trošak nije u redu“, zaključio je Stipić te dodao ako ta promjena bude samo mehanička, promjena radi promjene – svaka cijena je previsoka. No ako dođe do dubinskih zahvata, to neće biti preskupo, da se bar dogodilo i prije.
Đonlić: cilj obrazovne reforme mora biti i mijenjanje obrazovnog sadržaja koji je bitan za kompetenciju učenika
Tomislav Đonlić iz HDZ-ovog Odbora za znanost i obrazovanje ističe da je uz promjenu osnovnog školstva na 9 godina, potrebna reforma nastavnih sadržaja.
„Uvođenjem osnovnog školovanja na 9 godina mijenja se samo obrazovna forma, međutim cilj obrazovne reforme mora biti i mijenjanje obrazovnog sadržaja koji je bitan za kompetenciju učenika“, rekao je Đonlić za narod.hr
Pojasnio je da bez adekvatne promjene nastavnih sadržaja, nastavnih planova i programa, cjelovite kurikularne reforme, nećemo dobiti željene rezultate.
„Dobit ćemo onda samo da će nam učenici ulaziti ranije u škole, duže će se zadržavati u školu, no to opet ne mora biti presudno za kvalitetu obrazovnog sustava“, rekao je te dodao „međutim, ako idemo u tom pravcu moramo imati odgovarajuća ulaganja, jer škole treba kadrovski i infrastrukturno pripremiti za nova razredna odjeljenja“.
Pojasnio je da u trenutnoj situaciji, kada uzmemo projekcije državnog proračuna bez radikalne promjene obrazovne politike čitave Vlade, to je samo pusta želja – cilj mora biti ne samo reforma forme, nego obrazovnog sadržaja.
Vlada je s današnje sjednice u saborsku proceduru uputila prijedlog Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije kojom se predlaže produženje osnovnoškolskog obrazovanja na devet godina.
Na sjednici je istaknuta važnost Strategije za budućnost i uspjeh Hrvatske, posebice za gospodarstvo.
Prema Strategiji, predviđeno je produljenje cjelovitog općeg obveznog odgoja i obrazovanja s 8 na 9 godina, što uz zadržavanje trajanja srednjoškolskog odgoja i obrazovanja znači produljenje cjelokupnog odgoja i obrazovanja.
Izvor: Narod.hr
Photo: Hrvoje Pilić/Narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.