Privatna sportska i jezična gimnazija „Franjo Bučar“ – škola koja razumije moderne potrebe i potiče izvrsnost

Foto: narod.hr

Privatna sportska i jezična gimnazija „Franjo Bučar“ počela je s radom prije pet godina, a nalazi se u samom središtu Zagreba, u Teslinoj ulici 14. Razgovarali smo sa Zdenkom Ivanković, ravnateljicom, koja je, zajedno s kolegom Dominikom Racom, suosnivačica Gimnazije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje zašto su se ona i kolega, kao srednjoškolski profesori, odlučili pokrenuti privatnu srednju školu, ravnateljica Ivanković istaknula je da je ostvarenje cilja Gimnazije BUČAR – moderna metodika nastave, poticajna i priznata radna atmosfera, pomoć u samorealizaciji mladih ljudi – bilo moguće samo u sustavu privatnog školstva.

Na pitanje po čemu se Gimnazija ističe pri usporedbi s ostalim privatnim školama, ravnateljica s osmijehom odgovara da su učenici Gimnazije BUČAR jedino i trajno postignuće njihovih pedagoških napora, a oni sami, često vrhunski sportaši, školu osjećaju drugim domom te na nastavu rado i opušteno dolaze.

Naglašava da je Privatna sportska i jezična gimnazija „Franjo Bučar“ jedina privatna škola u Zagrebu s dozvolom upisa učenika u razredne odjele za sportaše. Gimnazija izvodi program jezične gimnazije te su u svom dosadašnjem radu učenicima ponudili učenje engleskog jezika, njemačkog jezika, talijanskoga jezika, španjolskoga jezika, francuskog jezika te čak i ruskog jezika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U jednom razrednom odjelu bude upisano do 15 učenika te bi se već prema tome nastava mogla nazvati individualnom. Ali to nije to! Grupe se unutar razrednih odjela formiraju prema učeničkom odabiru određenih nastavnih predmeta, prema sposobnostima za dodatno i napredno učenje te prema afinitetima – napominje ravnateljica Gimnazije.

Uz tako organiziranu nastavu, ravnateljica nam odgovara i na naše pitanje o posebnosti organizacije blokovske nastave. Ističe da nisu jedini u Hrvatskoj koji su nastavu u svojoj školi organizirali drugačije. Naime, u trećem i četvrtom razredu nastava se u Privatnoj sportskoj i jezičnoj gimnaziji „Franjo Bučar“ organizira „u blokovima“ predmeta tako da se kroz cijelu nastavnu godinu u redovnom tjednom fondu sati organizira nastava hrvatskog jezika, stranih jezika te matematike i TZK. Ostali predmeti podijejeni su na dva jednaka bloka – nastava jednog predmeta izvodi se samo jedno obrazovno („blokovsko“) razdoblje, ali je njihov tjedni fond sati udvostručen. Tako učenici istovremeno uče 10, a ne 15 predmeta, a stječu i iskustvo semestralnog oblika ustrojstva školske godine što će im pomoći pri prilagodbi na studiju.

Foto: narod.hr

– Posebnu pažnju poklanjamo zdravom društvenom životu u školi, razvijanju odgovornosti te nadasve poklanjamo pažnju poticanju mladih prema humanitarnim akcijama i volontiranju – govori nam ravnateljica te dodaje – kako su i u više navrata surađivali s Hrvatskom zajednicom za Downov sindrom u svrhu edukacije mladih kao i s udrugom Uspon koja brine o mladima s poteškoćama.
Ono što ističe ravnateljica Gimnazije Bučar je da škola potiče ljubav prema očuvanju hrvatske nacionalne baštine i hrvatske tradicije. U svrhu toga su u školi bile organizirane i radionice folklora pod stručnim vodstvom solista Ansambla LADO.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: narod.hr

– Gimnazija se posebno može pohvaliti da ima učenike koji se, paralelno uz pohađanje nastave, aktivno bave sportom i pri tom ostvaruju vrhunske rezultate na državnim i međunarodnim natjecanjima i to u različitim sportovima kao npr. preponskom jahanju, klizanju, sportskom plesu, boksu, taekwondou te –dodaje – ali da imaju i učenicu koja je paralelno s pohađanjem gimnazije završila i srednju glazbenu školu te paralelno s četvrtim razredom pohađala i prvu godinu Muzičke akademije te pri tom ostvarivala vrhunske rezultate na međunarodnim glazbenim natjecanjima.

Na pitanje što omogućuje toj djeci da uspješno pohađaju gimnaziju i aktivno se bave nekim drugim interesima, ravnateljica Ivanković nam odgovara da se toj djeci omogućava individualna nastava kako bi mogla, zbog obveza treninga ili natjecanja, nadoknaditi izgubljeni nastavni sadržaj.

Pri tom ističe – naravno, sve to bi bilo nemoguće bez stručnih i kvalitetnih nastavnika koji nesebično ulažu svoj rad i znanje u učenike te prepoznaju njihove potrebe i potiču razvoj njihovih osobnih interesa te dodaje – važno je djecu usmjeriti prema njihovim interesima, njegovati njihove talente, poticati njihove sposobnosti, a pri tom im pružiti kvalitetno obrazovanje, odlične uvjete za učenje, što zapravo znači, voditi stalnu brigu o svakom učeniku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.