RTL-ova urednica drugi put zaredom odgodila ročište za tužbu zbog klevete

Foto: fah, snimka zaslona

U srijedu je na Kaznenom sudu u Zagrebu ponovno pomaknuto ročište, drugi put zaredom, na zahtjev Danke Derifaj u sporu koji je protiv nje zbog klevete prije više od 3 godine pokrenula dr. Željka Markić.

Naime, Danka Derifaj je 23.svibnja 2016. u prilogu prikazanom u emisiji RTL Direkt iznijela neistinite tvrdnje o dr. Markić – da, između ostalog, zarađuje od tableta koje sprječavaju začeće. Danka Derifaj, novinarka koju je HND nagradio za istraživačko novinarstvo tako je iznijela potpunu izmišljotinu o Željki Markić iako joj je dr. Markić u intervjuu izričito rekla da njezina tvrtka nikad nije niti prodavala kontraceptivna ili abortivna sredstva niti sudjelovala u kliničkim ispitivanjima istih.

> Večernji list treba zbog objave neistine isplatiti Željki Markić 15 tisuća kuna

Ovaj je prilog u RTL Direkt emisiji prikazan dan nakon prvog nacionalnog Hoda za život, obitelj i Hrvatsku održanog u Zagrebu 21.5. 2016, a u čijoj je organizaciji sudjelovala i dr. Markić. U privatnoj tužbi, koju je za gđu Markić podnio Odvjetnički ured Planinić, Šoljić i partneri, navodi se da je Danka Derifaj iznijela s namjerom neistinite činjenične tvrdnje koje štete časti i ugledu gđe Markić, a za koje je znala da su neistinite te su one, s obzirom da su iznesen putem televizije i računalnog sutava ili mreže postale pristupačne većem broju osoba pa je time počinila kazneno djelo provi časti u ugleda – klevetu.

Evo kako je dr. Markić prokomentirala ponovno odgađanje ročišta:

„Teško je razumjeti da je u bilo kojem pravosuđu koje služi građanima i sve nas jednako tretira moguće da se 3 godine razvlači tužbu zbog klevete. Gospođa Derifaj je o meni iznijela laži u vrlo gledanoj RTL-ovoj emisiji. Te su neistine nanijele veliku štetu mom ugledu. Podnijela sam dokaze o tome da su njezine tvrdnje neistinite sudu. Gđa Derifaj i njezini svjedoci potvrdili su da nemaju nikakve dokaze za njezine netočne tvrdnje i niti 3 godine kasnije nemamo prvostupanjsku presudu. Bojim se da je cilj ovakvog odgađanja ročišta da predmet ode u zastaru i da opet moramo krenuti sa svime ispočetka. Jako mi je važna sloboda medija, ali zastrašuje mogućnost da netko izjednačava slobodu medija sa pravom da se blati i iznosi neistine o bilo kome – osobito kad se to radi ciljano, protiv onih osoba s čijim se stavovima i vrijednostima novinar ili urednik ne slaže.“

U tijeku protekle tri godine dr. Željka Markić dobila je nekoliko sudskih sporova. Županijski sud u Rijeci je potvrdio presudu Općinskog suda u Zagrebu prema kojoj Večernji list treba Željki Markić isplatiti obeštećenje od 15.000 kuna zbog objave laži da je zarađivala na trgovini kontracepcijom i obogatila se zahvaljujući Katoličkoj crkvi, čime je ta presuda postala pravomoćna.

Za iznošenje te laži se već 2017. godine u Večernjem listu ispričao Milan Ivkošić, kojeg je Željka Markić zasebno tužila za klevetu.

Gđu Derifaj u sporu zastupa Odvjetnički ured Jadranke Sloković.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr