Splitski SDP predložio je u ponedjeljak da se u osnovne škole kojima je Grad osnivač uvede građanski odgoj i obrazovanje kao izvannastavna aktivnost radi razvijanja tolerancije i međusobnog poštovanja te preuzimanja aktivne uloge u društvu.
“To bi imalo utjecaj na čitavu zajednicu, najviše preko obitelji i prijatelja učenika. Svi bi se poticali na proaktivno djelovanje, kritičko razmišljanje, traženje informacija, poduzimanje inicijativa i participiranje u životu zajednice”, navodi u priopćenju splitski SDP.
Splitski SDP smatra da bi građanski odgoj i obrazovanje kao izvannastavnu aktivnost trebalo uvesti već u školskoj 2018./2019. godini u višim razredima osnovnih škola s jednim školskim satom na tjedan, to jest s najviše 35 sati na godinu.
“Ako se izvršna vlast pozitivno ne očituje ili ne bude spremna za konstruktivan razgovor o ovom prijedlogu, Klub vijećnika SDP-a Split pokrenut će ovu inicijativu preko Gradskog vijeća”, navodi se u priopćenju.
Kako navodi splitski SDP, javnost je sve češće neugodno iznenađena ponašanjem dijela mlade populacije, poput različitih oblika devijantnog ponašanja, a zabrinjava i društvena neangažiranost mladih.
“Zapaženi problemi su i niska razina političke pismenosti mladih, jačanje netolerancije te nedostatak znanja i vještina potrebnih za svakodnevni život”, stoji u priopćenju.
Podsjeća se kako je provedba građanskog odgoja i obrazovanja počela u osnovnim školama u Rijeci od školske godine 2016./2017. te da su se u proces uključile Primorsko-goranska i Istarska županija, gradovi Sisak, Poreč, Pazin, Rovinj, Pula i Umag.
“Dakle, za uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja ne treba čekati da se promijeni situacija na nacionalnoj razini. Grad Rijeka je izradio i priručnik za građanski odgoj ‘Učenik građanin’ i smjernice za provođenje programa i upotrebu priručnika koje su namijenjene nastavnicima”, priopćili su iz splitskoga SDP-a.
Prema tumačenju splitskoga SDP-a, građanski odgoj i obrazovanje u osnovnim školama u Rijeci dobro utječe na lokalnu zajednicu jer se učenike uči njihovim pravima i odgovornostima u društvu te kritičkom razmišljanju, naglašava se važnost tolerancije, poštovanja sebe i drugih te preuzimanja aktivne uloge u društvu.