U Gružu predstavljena Lacroma – prvi hibridni brod izgrađen u hrvatskom brodogradilištu

LACROMA
Montaža: Narod.hr/ Izvor: Istock/Fah

U Gružu je održano predstavljanje hibridnog broda ”LACROMA” i otvorenje brodske linije Gruž – Trsteno – Lokrum u okviru projekta ”Povijesni vrtovi dubrovačkog područja”, sufinanciranog sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvi hrvatski hibridni brod

Hibridni brod ”LACROMA” izgrađen u brodogradilištu Dalmont u Kraljevici prvi je hibridni brod izgrađen u hrvatskom brodogradilištu koji će ploviti Jadranskim morem i služiti za prijevoz putnika, a povezivat će Arboretum Trsteno s otokom Lokrumom, odnosno s njegovim Botaničkim vrtom.

Izgradnja broda financirana u okviru EU projekta ”Povijesni vrtovi dubrovačkog područja”. Naručitelj izgradnje je Javna ustanova Rezervat Lokrum, dok je suglasnost za zaključenje ugovora o javnoj nabavci broda s najpovoljnijim ponuditeljem, društvom Dalmont d.o.o., a temeljem provedenog postupka javne nabave, dalo Gradsko vijeće Grada Dubrovnika. Ugovorena vrijednost nabavke navedenog broda iznosi 8.701.125,00 kuna s PDV-om (~1.155.527 €), piše Dubrovački dnevnik.

>Dubrovački Camino: 120 km čiste prirode od Dubrovnika do Međugorja

Povezuje Lokrum i Trsteno

– Radujem se da smo s današnjim danom uspješno okončali projekt Povijesni vrtovi dubrovačkog područja koji se provodi 1. prosinca 2018, godine, a sve zahvaljući dobroj suradnji s korisnikom projekta, Hrvatskom akademijom znanosti i umjetnosti te našim dragim partnerima, Turističkoj zajednici Grada Dubrovnika i udruzi Dart. Otvorenjem brodske linije ostvarili smo cilj projekta, a to je povezati dva zaštićena područja, kazala je Nikolina Grković, ravnateljica JU Rezervat Lokrum i zahvalila se suradnicima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Ovo je definitivno dan od velikog značaja za mene, a vjerojatno i svih vas. Došao je dan da nakon nešto više od godinu dana predanog rada i razvoja isporučimo brod, prvi u Hrvatskoj na hibridni pogon, sagrađen po pravilima Hrvatskog registra brodova. To je zaista velika referenca i za sam Lokrum, za Dalmont, a vjerujem i za sam Registar brodova, kazao je voditelj tehničkog odjela Dalmonta, Robert Miletić.

– Danas kad zaplovimo pristupit ćemo Trstenom na najljepši mogući način, onako kako su to činili mnogi prije nas. Puštanje u promet ove morske linije za Trsteno i to one koja ga spaja s prelijepim lokrumskim vrtovima je naljepši mogući završetak ovog velikog projekta, kazala je akademkinja Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti i voditeljica Zavoda za povijesne znanosti u Dubrovniku Nela Lonza.

>Dva dupina snimljena kod Dubrovnika pogledajte ih!

”Održivost, prvi, europski fondovi”

Okupljenima se obratio i gradonačelnik Mato Franković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Ja bih ovaj iznimno važan čin sročio u tri riječi: održivost, prvi, europski fondovi. Te tri riječi održavaju ono za što smo se zalagali posljednjih šest godina i na čemu svakodnevno baziramo naš posao. Dubrovnik je zasigurno prvi grad u Hrvatskoj koji je započeo program održivosti u turizmu. Rezervat Lokrum današnjim činom postao je prva ustanova u Republici Hrvatskoj koja ima brod na hibridni pogon, ne samo ustanova, nego uopće, kazao je Franković i dodao da je projekt bio iznimno zahtjevan, ali da u nijednom trenutku nisu pomislili odustati. Zahvalio se svima koji su bili uporni i naglasio da su sretni i ponosni.

Državna tajnica Ministarstva regionalnog razvoja i europskih fondova Zrinka Raguž zaključno je izjavila:

– Ovaj projekt idealan je primjer smisla i cilja poziva kroz koji je financiran. Sam projekt se direktno naslanja na projekt Respect the City ove gradske uprave jer radi na disperziji posjetitelja iz stare gradske jezgre. Meni je pripala čast da budem kuma ovom brodu i na tome vam srdačno zahvaljujem. Ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez suradnje, komunikacije i partnerskog odnosa svih sudionika na projektu. Ovaj projekt, kao većina europskih projekata, nije bio bonaca, nije bio bonaca, više je bio nemirno more, ali zahvaljujući tome svi smo postali iznimno vješti pomorci, kazala je Raguž.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brod je dug 15 metara, ima kapacitet 50 putnika uz posadu, najveća mu je brzina 18 čvorova i prilagođen je osobama s invalidnošću. Brod je blagoslovio fra Ante Gavranović iz crkve Svetog Križa u Gružu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.