Uljanik dugovao 3. maju 175 milijuna, pa mu dao dva broda koji su napravili gubitak od 466 milijuna kuna

Foto: fah, wikimedia commons Fotomontaža: narod.hr

Brodogradilište Uljanik je brodogradilištu 3. maj 2015. godine dugovao 175 milijuna kuna. Tada je Uljanik bio u potpunom vlasništvu dva broda za rasuti teret, ‘Verude’ i ‘Stoje’ te je ponudio 3. maju udio od 40 posto u njihovom vlasništvu zbog duga. U sporazumu između dva brodogradilišta sporno je, kako doznaje Novi list, što je vrijednost brodova bila 380 milijuna kuna, no zbog kredita od 277 milijuna kuna prava vrijednost bila je 103 milijuna kuna.

S druge strane 3. maj nije dobio udio u brodovima unatoč tome što mu je Uljanik dugovao novac, već je kupio udio od 40% u brodovima vrijednim stotinjak milijuna kuna – za stotinjak milijuna kuna! Apsurdnom poslovnom dogovoru između Uljanika i 3. maja nije kraj, jer su 2 broda za rasuti teret idućih godina napravili gubitak od 466 milijuna kuna.

Ako radnici 3. maja budu morali izaći na ulice, imat će i oni svoje ‘pješčane uvale’ za čelo kolone. Mogli bi tako staviti slike ‘Verude’ i ‘Stoje’, dva broda za prijevoz rasutog tereta Uljanik plovidbe čiji su, htjeli-ne htjeli, suvlasnici. Ali su za plaću svejedno morali ‘žicati’ pomoć od Vlade jer se novcima od ove brodarske akvizicije u koju su ih za 104 milijuna kuna gurnuli Puljani, ne mogu nadati.

Lipanj je 2015. godine. Direktor 3. maja je Domagoj Klarić, kojeg je Uljanikov menadžment doveo iz Splita. Uljanik brodogradilište duguje neke novce riječkom brodogradilištu, pa se ta otvorena stavka trećemajskih potraživanja zatvara kompenzacijom.

Klarić potpisuje papir kojim 3. maj za 103,8 milijuna kuna preuzima 40-postotne poslovne udjele koje pulski škver ima u kompanijama United Shipping Services Twelve Inc. i United Shipping Services Thirteen Inc. koje su vlasnici ovih brodova i čija je to jedina imovina, piše Novi list.

Kada je 3. maj za blizu 104 milijuna preuzeo 40 posto udjela Uljanik brodogradilišta u ovim dvjema kompanijama, njihova imovina odnosno brodovi bili su procijenjeni na 380 milijuna kuna, ali su u tom trenutku na njima bile i obveze odnosno hipoteke banaka u ukupnom iznosu od 277 milijuna kuna.

Kao i ranijih godina, i te je 2015. pulski brodar u prijevozu rasutih tereta bilježio snažan i kontinuiran pad vozarina, kao i vrijednosti brodova. Konstatira se to i u njihovom financijskom izvješću za 2015. godinu, koju su zaključili s konsolidiranim gubitkom od čak 466 milijuna kuna koji je dobrim dijelom iskazan i zbog usklađenja vrijednosti brodova, kao i otpisa neamortizirane vrijednosti za dva najstarija broda iz flote koja su prodana.

Sve se to zbiva u godini u kojoj je 3. maj drugim Uljanikovim društvima već bio pozajmio 175 milijuna kuna, a taj je iznos kasnije samo rastao davanjem novih pozajmnica i prolongatima onih starih da bi na kraju eksplodirale i probile iznos od pola milijarde kuna. Direktor Uljanik plovidbe Dragutin Pavletić ovih se dana silno trudi odmaknuti kompaniju kojoj je na čelu od bilo kakve povezanosti, a kamoli od stanja u Uljaniku u čijem je Nadzornom odboru sjedio zadnjih godinu dana.

Što se tiče 3. maja, iz Uljanik plovidbe ovih su dana potvrdili da duguju riječkom brodogradilištu novac.

Kako tvrde iz ovog pulskog brodara, riječ je o 18 milijuna kuna koje se, dodaju, ‘uredno otplaćuju obročnom otplatom’. Riječ je dugu za zadnji brod koji je 3. maj’ sagradio za ovog pulskog brodara. A zadnja novogradnja koju su trećemajci sagradili i predali Puljanima datira još u 2012. godinu, bio je to tanker ‘Istra’.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/Novi list