“Objasnite molim Vas kako je moguće opravdati slučaj Emila Tedeschija i njegove možebitne utaje poreza? Ako austrijska tijela zadužena za sprječavanje pranja novca obavijeste svoje hrvatske kolege da Emil Tedeschi utajuje poreze hrvatskoj državi plaćajući račune na nepostojeću tvrtku u Austriji, čime je hrvatski državni proračun oštećen za milijune kuna, a DORH više od deset godina ništa ne poduzme po tom pitanju, onda to jest pogodovanje i kršenje zakona, onda to jest zaštita korupcije, i time dokazano u Hrvatskoj ne postoji vladavina prava”, ističe saborska zastupnica Karolina Vidović Krišto u dopisu, odgovoru predsjedniku hrvatske Vlade na njegovo odbijanje pokretanja postupka razrješenja čelnih ljudi u hrvatskome pravosuđu.
> Vidović Krišto Plenkoviću: Vaše pravosuđe prožeto je utjecajem udbaške duboke države
Dopis zastupnice Vidović Krišto u nastavku prenosimo u cijelosti:
VLADA RH
Gospodin Andrej Plenković
PREDSJEDNIK
Zagreb, 12. veljače 2021.
Poštovani gospodine predsjedniče vlade,
Zahvaljujem na dopisu koji sam dobila iz Vašeg ureda, potpisanog od Vašeg predstojnika ureda.
U dopisu navodite kako ne ćete pokrenuti razrješenje čelnih ljudi pravosudnog sustava, što me je ražalostilo, ali ne i iznenadilo. Vaša konstatacija da je Hrvatska država u kojoj vlada vladavina prava, a koju potkrepljujete činjenicama da je Hrvatska potpisala ugovor s Europskom unijom te da je vladavina prava preduvjet članstva u Europskoj uniji, nažalost je u potpunosti promašena.
I Vi, kao i ja, te ogromna većina hrvatskih građana znamo da se zakoni u Hrvatskoj primjenjuju selektivno, te je nedvojbena javno prihvaćena stvarnost da postoje oni koji su zaštićeni od zakona, i oni kojima su prava ograničena, a to je velika većina hrvatskih građana.
Današnje hrvatsko pravosuđe jest uzročnik svih problema upravo zato što ne djeluje po Ustavu i zakonu, te su promjene u hrvatskom pravosuđu preduvjet bilo kakovih pozitivnih promjena u Hrvatskoj. Te promjene o kojima govorim nisu ni apstraktne, ni nepoznate.
Hrvatsko pravosuđe prožeto je starim komunističkim strukturama, korupcijom i nepotizmom. Grijeh hrvatskog pravosuđa je u krivom činjenju, ali i u nečinjenju.
Zamislite da francusko državno odvjetništvo nije otvorilo istragu protiv Francoisa Fillona, bi li se predsjednik Republike Francuske danas zvao Emmanuel Macron ili bi to bio Francois Fillon? Ovaj primjer navodim zato što ste Vi, plaćeni od hrvatskih poreznih obveznika, boravili u Parizu, a Vaš predstojnik Ureda je jedno vrijeme živio u Francuskoj, te Vam ovaj slučaj mora biti poznat. U državi funkcionalne vladavine prava zakoni se poštuju, a oni koji su zato zaduženi, u ovom smislu pravosuđe, zakone provode. Primjenu tih zakona ne prilagođavaju nečijoj imovinskoj snazi, narodnoj ili vjerskoj pripadnosti, boji kože, itd.
Države u kojima se zakoni primjenjuju selektivno, a pravosuđe djeluje ovisno o političkim i ostalim utjecajima, takve se države smatraju nepravednim, takve države potiču društvenu tjeskobu, u takvim državama vrlo mali broj žitelja ima privilegiran status te se može smatrati da su iznad zakona. U takvim državama ogromna većina građana trpi nepravde i višeznačno je zakinuta u svojoj svakodnevici, od zdravstvene skrbi do plaćanja parkirne kazne.
Objasnite molim Vas kako je moguće opravdati slučaj Emila Tedeschija i njegove možebitne utaje poreza? Ako austrijska tijela zadužena za sprječavanje pranja novca obavijeste svoje hrvatske kolege da Emil Tedeschi utajuje poreze hrvatskoj državi plaćajući račune na nepostojeću tvrtku u Austriji, čime je hrvatski državni proračun oštećen za milijune kuna, a DORH više od deset godina ništa ne poduzme po tom pitanju, onda to jest pogodovanje i kršenje zakona, onda to jest zaštita korupcije, i time dokazano u Hrvatskoj ne postoji vladavina prava.
Ako ministar financija Zdravko Marić u Hrvatskom saboru izjavi da nije upoznat s radom Agrokora, a naknadno se sazna da je prije i poslije te izjave odlazio kod Ivice Todorića, onda je to obmanjivanje hrvatskog parlamenta. Kad se uz to doda da je navedeni gospodin u Agrokoru bio izvršni direktor za Strategiju i tržište kapitala, te da je međunarodna financijska agencija Moodys javno dokumentirala da je Agrokor falsificirao bilance, što je prema međunarodnim financijskim pravilima teško kazneno djelo, onda se postavlja logično pitanje – kako je Zdravko Marić ministar financija, i zašto nije odgovarao za to kazneno djelo falsificiranja bilance?
Gospodine Plenkoviću, da u Hrvatskoj vlada nepravda i da se zakoni primjenjuju selektivno vidi ogromna većina hrvatskih građana, a u vladavinu prava ne vjeruju ni lektori korumpiranih hrvatskih medija, pa čak ni zaposlenici Vlade kojom Vi predsjedate.
Tezi da se u Hrvatskoj zakoni primjenjuju na sve jednako ne vjeruje gotovo nitko od hrvatskih građana!
Primjena zakona, to jest, izrugivanje zakona u Hrvatskoj poprima groteskne okvire. Dovoljno je pogledati proces protiv bivšeg premijera Sanadera, gdje u jednom slučaju sud naručuje nekoliko različitih vještačenja oko jednog objekta, a u svim postupcima gotovo svi ključni svjedoci su višekratno mijenjali svoje iskaze koje su dali pod prisegom.
Nitko od tih koji su mijenjali iskaze pod prisegom nije optužen za krivokletstvo, a znamo da je to kazneno djelo. Jedina dva u javnosti poznata slučaja navodnog krivokletstva, koja je DORH pokrenuo, su slučajevi Luke Modrića i Dejana Lovrena, i to u jeku Svjetskog nogometnog prvenstva. Tko razuman može opravdati ovakve zlouporabe i nelogičnosti hrvatskih sudova?!
Gospodine Plenkoviću, uvjerena sam da ste i Vi svjesni da se u Hrvatskoj zakoni ne primjenjuju jednako na sve, te da je pravosuđe do te mjere nefunkcionalno, ovisno i korumpirano, da je njegova uloga isključivo opsluživati i servisirati moćne strukture i samoga sebe.
Zadržavanje ovog postojećeg stanja je sigurni put u razgradnju i nazadovanje hrvatske države i njezinih građana. Jer država u kojoj se zakoni ne primjenjuju, a pravosuđe ne funkcionira, je kao automobil bez motora. On ima oblik automobila, ali ne služi svrsi i ne može voziti. Osnovni preduvjet za bilo kakav društveni napredak u Hrvatskoj je promjena u području pravosuđa, to jest, izmjena zakonodavstva u segmentu pravosuđa iz koje će proizaći i personalne promjene u istom.
Zašto bi tajnica koja se zapošljava u nekom ministarstvu prolazila sigurnosnu provjeru, a jednom sucu se ne utvrđuje legalnost njegove imovine, to jest, razmjer prihoda i imovine?
A evo Vam primjera da kad se doista želi štititi pravni poredak i interes građana, da se to doista i može. Bavarska vlada je 2016. uvela obligatornu provjeru pravosudnih dužnosnika pri zapošljavanju, i to od strane službe za zaštitu ustavnog poretka (to bi bila naša SOA). Obrazloženje bavarskog ministra pravosuđa Winfrieda Bausbacka je bilo kako se na taj način štiti vjerodostojnost sudačke dužnosti te jača povjerenje građana u pravni poredak.
Vi kao čelni čovjek izvršne vlasti s parlamentarnom većinom imate legalne, demokratske mehanizme za pokretanje postupka opoziva čelne osobe i DORH-a, ali i čelnog čovjeka Vrhovnog suda. Isto tako, potpuno legitimno i ispravno bi bilo putem tzv. poreznog USKOK-a izvršiti provjeru svih pravosudnih dužnosnika na legalnost njihove imovine. Jer kao što znamo osoba upletena u korupciju je ucjenjiva i time nema Ustavom propisanu neovisnost djelovanja.
Ovom prigodom apeliram na Vas da razmotrite ove moje argumente i budete svjesni osobne odgovornosti za silnu nepravdu koju doživljavaju hrvatski građani zbog nefunkcioniranja pravnog poretka. Budite svjesni da je hrvatskim građanima dozlogrdilo biti građanima drugoga reda, koji bespogovorno moraju trpjeti sve društvene nepravde i plaćati najviše poreze u Europi, a pritom biti nemoćni konzumirati ona prava koja im pripadaju kao i svim drugim narodima Europske unije.
S poštovanjem,
Karolina Vidović Krišto
Zastupnica
Tekst se nastavlja ispod oglasa